R-hoj för banköra

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
08an har variabla insugsrör, vilket ger bättre drag mellan 8-12 tusen varv. Annars väldigt små justeringar.

Hur är det med fälgar, kåpor och annat som typiskt går sönder i en krasch? Jag är alltså lite rädd för att köpa en hoj som det är svårt/krångligt att få tag på delar till.

Jag är så långsam ändå att jag nog inte behöver bättre drag 8-12 tusen varv... :4skrika

Är prissättningen på hojen i annonsen vettig?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Längre gaffel, annan sving, annan "optik"(kåpset, tank och lampor)och som ovan med trattarna.

En del prylar passar emellan, annat inte och en del kan passa men har inte fått svar eller testat själv.

Ex. bakdämp "ska" passa men har inte fått klart svar på det, tank "ska" nya passa på den gamla men inte tvärtom men har inte testat.

Annars är det ungefär samma hoj, gaffeln är väl största skillnaden.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hur är det med fälgar, kåpor och annat som typiskt går sönder i en krasch? Jag är alltså lite rädd för att köpa en hoj som det är svårt/krångligt att få tag på delar till.

Jag är så långsam ändå att jag nog inte behöver bättre drag 8-12 tusen varv... :4skrika

Är prissättningen på hojen i annonsen vettig?

Fälgar passar, kraschisar bör passa, kanske någon mindre justering men i stort, styrpinnar och sådant oavsett du har original eller eftermarknad så passar det.

Det som inte passar och iaf. på nya brukar bli skrot är gaffelbenen.

Är du långsam kanske du behöver just bättre drag där.... ;)

Priset tycker iaf. jag var lite saftigt, mycket delar förvisso men skulle nog velat haft med resten av prylarna till det priset, samtidigt är det ju inte så många ute heller så.........

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Tack detsamma Sandfållan!

Ja, nu har jag rivit av 3 dagar på Gelleråsen och tagit bas RR-licens. Det var som sagt första gången på en r-hoj, slicks o raceväxlat. Så det blev "intressant" ngr gånger, speciellt då jag i stridens hetta varvade rött på 2:an växlade upp till 3:an, men glömde bort att det var raceväxlat så det blev ju 1:an och låste upp bakhjulet :död

Men vilket jävla hoj! Bromsarna är helt fantastiska, räckte lätt med ett finger på frambromshandtaget (ej orginal bromsbelägg). Finns både bottenvrid och motorbroms, ngt jag var oroligt över innan eftersom jag är van vid enstånka och twin. Jag är inte snabb än, men känner helt klart potentialen och det är enklare och mindre ansträngande att köra snabbt med denna hojen än med en 990 SMR. Tack igen för alla tips, jag är toknöjd med min nya hoj!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
Ja, nu har jag rivit av 3 dagar på Gelleråsen och tagit bas RR-licens. Det var som sagt första gången på en r-hoj, slicks o raceväxlat. Så det blev "intressant" ngr gånger, speciellt då jag i stridens hetta varvade rött på 2:an växlade upp till 3:an, men glömde bort att det var raceväxlat så det blev ju 1:an och låste upp bakhjulet :död

Men nästa gång det blir skojrace så ska du vara med! :tungan

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...