Lägger till denna text igen då jag redigerat och konstaterat att Bilpsort o mc inte tar några NYA classica-försäkringar på gamla R-hojar
Vi som redan har en hel/hel för 1374 kr om året får väl vara lyckliga för det.
Detta är kanske något av ett långskott.
Men du har aldrig funderat på en FZR1000 eller GSXR1100R / Bilsport o MC / classicaförsäkrad ?
Jag har själv en gammal FZR1000 i superskick med 4000 mil på mätaren som bara kostar mig 1374 kr om året helförsäkrad. Jag tar några turer på den ibland och den går fortfarande jädra bra trots att den är över 20 år
Kan inte göra mig av med den, och den kostar ändå nästan inget så det gör inget.
Vet inte om detta är något för dig med en såpass här gammal hoj, men nu har jag tipsat iallafall
Ähhh såg nu din kommentar "eller ett gammalt as med förgasare" men låter inlägget ligga kvar ändå.
Jag redigerar
Tittade in på bilsport o mc och testade att "testförsäkra" en classica-försäkring på en fzr1000 - Och Ni har rätt, den finns inte med längre
Dock sitter jag här med förnyelseförsäkringspappret i handen 1374 kr helår/helförsäkring fr o m 2013-03-01 till 2014-03-01 trafik 664 kr delkasko 148 kr och vagnskada 351 kr och 3000 kr i självrisk.
Ingen milbegränsning eller så heller
Ska man vara riktigt ärlig så duger väl en sådan här maskin knappast längre som "R-maskin". Halvtaskiga hejdare (det har jag tyckt sedan den var ny) och ingen vidare väghållning heller (nu jämför jag allt med min R1:a 2009) men faktiskt duger den än idag till bekväm långtouring och det är ett bra klipp i motorn trots 23 år. Rätt häftigt ändå att ha en sådan här hoj i nyskick, och jag kör väl ca 100 mil (max) om året med den så den får hänga med 23 år till. Kostar ju som sagt inget att äga den
MVH