Slappa
Rage closed inside!
Fräckt bygge!
Den vart grym svart nu är det bara ut och power wheela sönder stan nu vill vi se lite film!
Olofius Fan va grym hoj..... Blir sugen på plastraket igen........
PTURE Wow!! Den blev riktigt läcker!!! Bra jobbat!!! Snyggt med gavlarna på ic'n, smälter in bra i resten av hojen!!
Slappa Fräckt bygge!
Noc Jävligt snyggt! Börjar känna mig lite stressad hehe... nu vill vi se lite film =)
Filmen måste du ladda upp på en server först, sen länkar du till den här. Har varit och rivit och slitit lite på min härk i kväll. Går allt som det ska så ska den funka till helgen! Men då ska den besiktas den 29:e så det blir att fin åka lite utan turbo...och den är SÅ pigg då...NOT!!
hur märker du spikningar på 10000rpm?
Du behöver ha en lambdamätare såhär i början om du inte vill riskera att blåsa hål i några kolvar mm
Hmm det låter som spikningar + att den tappar kraft/fart.
Jag svetsade på en lambdamutter i avgaset, så det är förberett.Men tyckte att jag låg på säkra sidan när jag kollade in några turbo rettor på yzf-r1 forumet, de körde med 122:s munstycke och skulle byta till 120 för de gick för fett Jag kör med 125.. Men jag kan ha klurat ut vad det kan vara.
Vid 9k-10k vpm så får jag en tryckpeak på upp till 0,2b. Då börjar det alltså närma sig 1,0 b i laddtryck. Och jag tror det kan bero på att jag har förlängt
armen på wastegateventilen alltså den man krokar på pinnen till membranet på. Det bör alltså bli en lägre utväxling på armen och ventilen öppnar mindre.
Kan vara så, ska till garaget och kolla hur det ser ut ,och kolla när membranet bottnar. Men ska nog testköra med en lambda iaf. (kan låna en av garagepolaren) Vad ska man ligga på för värde isf.
D kanske är så att du måste porta upp wg:n lite. Den kanske in hinner evakuera alla avgaser...bara en tanke.
Hoppas du löser det. Sjukt brutal hoj!
\Masonit
Yeees! Nu har jag stabilt laddtryck, och inga spikningar
Har dock inte testat med lambdan än, men får se om det blir av i helgen.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|