R1-00 turbo Byggtråd

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
och laddtrycket är 0.7??
8det har altså inte minskat...)

((tänk åxå på att det är annat vädet))

Jepp laddtrycket ligger stadigt på 0,7b nu,hade tryckpeak till kanske 0,9 b förut när den spikade. Jo blir att ta det försiktigt sen när det är varmt o torrt.

Mr Helmut Verkar kul det där
Jepp!:yoparty

MeraKuliX supernajs fågelbajs

man blir lite sugen , men tycker min går bra utan turbo
men riktigt snyggt bygge !!
Tackar!!:) Bara att sätta igång o bygga...Mer turbohojar..

heliac Har du haft hör och kännbara spikningar och klarat topplockspackningen?

Ja tydligen,men mina erfarenheter säger att det brukar vara en kolv som säger upp sig först, om man nu fortsätter våldgasa när det spikar.Jag vred ju av direkt den började spika, så total tid motorn spikade var kanske 3 sek. Gjorde två testrepor och konstaterade spikning, då var det bara att ge sig. Det går ju inte att bara gasa bort:tungan Man får ju lov att vara lite vaken när man är ute och testkör utan massa tekniska hjälpmedel:D
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Jepp nu har man gullat lite med garagepolaren Gustav ,om att få låna lambdamätaren i helgen..det gick bra. Men nu blir det ytterligare en mätare att hålla koll på under körning:gnissla . Det skulle gå att logga men då visste han inte hur man kollade det i datorn sen. Blev tvungen att lägga upp en bild på Gustavs SAAB 99 Turbo Quattro obs.. gatreggad (snart) Grymt fint bygge:tummenupp

liten.jpg
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Man behöver ju hålla fullt genom registret så det går inte hålla koll på lambdamätaren och vägen samtidigt, iaf klara inte jag det!
Men å andra sidan så klara jag det inte även med ögonen på vägen för det gick aldrig vrida fullt utan slå över även på högsta växel :D

Vad är det för lambdamätare han har? Logga är ju helt att rekomendera, kan inte din polare så får väl du lära dig :tummenupp
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Man behöver ju hålla fullt genom registret så det går inte hålla koll på lambdamätaren och vägen samtidigt, iaf klara inte jag det!
Men å andra sidan så klara jag det inte även med ögonen på vägen för det gick aldrig vrida fullt utan slå över även på högsta växel :D

Vad är det för lambdamätare han har? Logga är ju helt att rekomendera, kan inte din polare så får väl du lära dig :tummenupp

He he helt rätt , det går ju knappt att hålla koll på ladd och vpm nu.
jag vet inte märke o modell på mätaren har bara sett den som hastigast..en svart liten dosa:D . Men jag tar med ryggsäcken så kan man slänga ner den där och köra på logg. Och sedan ta problemet med att få ut infon.
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Nu är det kört... med lambda:D Det snålaste värdet jag lyckades åstakomma var 0,91 så det borde funka utan problem.:tummenupp Nu är det bara att åka kvar :rolleyes: Och eftersom göra några förfiningar av vissa detaljer .Tex. oljeretur mm.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Läckert bygge, turbo är alltid roligt! Hade vart kul att få se hojen "in action".
:tummenupp

Tackar..ska försöka hitta upp till klubben någongång. Annars puttrar jag till o från jobbet som obrut skrev, och runt stan lite då och då, el. ute och power wheelar på 12 :an :yoparty

Har dock ett skumt tickljud, har lyssnat med stetoskop. Det verkar som om ljudet kommer ifrån 1:ans förgasare. Börjar misstänka att en insugsventil inte är tät och pulsar till gasaren så att trotteln slår:confused: känns lite långsökt, någon som har varit med om detta, el. har något tips? Och den tickade även före turbo montaget o ventilspelen är kollade när toppen var lös.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Imorgon (idag...?) är det det klockarbäcken som gäller... vid 19-tiden. Kom och visa upp åket :)
 

debbah

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha R1
Turbokonvertera de nyare direkt insprutade motorerna är det ingen som gjort eller?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
men film nu då?:yoparty
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Köpte ett begat o vurpat Dainese ställ av obrut, lämmnade det till skomakaren som lappade ihop det på ett par ställen. Eftersom det är ett Rock ställ el. vad de nu heter, så är det ju rätt så likt en tandkrämstub:D
Hörde med skomakaren om det skulle vara möjligt att färga det svart. Japp! sa han, också gick jag hem med ett par flaskor Narvsvart. Efter ett jä..vl jobb blev det till sist svart. Blev riktigt bra..till sist

Original skinnst..jpg Målatskinnst.jpg
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe, trevligt trevligt :D Synd på vinkeln bara.

Kul att det rör på sig. Aldrig mer hoj utan turbo... hehe.

edit: F.ö. tips, sätt extern mick på kameran, kostar inte många pengar som du sätter under sadeln så slipper du vindbruset. Sen är ju ett tankfäste aldrig fel...
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Hehe, trevligt trevligt :D Synd på vinkeln bara.

Kul att det rör på sig. Aldrig mer hoj utan turbo... hehe.

edit: F.ö. tips, sätt extern mick på kameran, kostar inte många pengar som du sätter under sadeln så slipper du vindbruset. Sen är ju ett tankfäste aldrig fel...

Satte bara kameran i en rem runt bröstes därav vinkeln.
Jo jag har tänkt på det där med micken, men nu filmade jag bara med lilla ixus kameran (kan bara filma 3 min) och ingen mickingång, Hade tänkt bygga ett fäste till tanken för DV kameran där jag har en exter mick.:tummenupp

He he skulle vara kul att testa en original retta för att känna om det är någon skillnad, man blir ruggit fort van med effekten.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Snyggt bygge :tummenupp , men det kanske vore bra om du köper en styrdämpare också :) , kan va farligt om du råkar sätta ner hjulet inte så rakt när det går lite fort annars.
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Snyggt bygge :tummenupp , men det kanske vore bra om du köper en styrdämpare också :) , kan va farligt om du råkar sätta ner hjulet inte så rakt när det går lite fort annars.

Det sitter en öhlins styrdämpare på men jag kör inte på trögaste inställningen.
Med ett brett crosstyre reder man upp det mesta:D Oftast...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top