När K1:an kom så var motorn den brutalaste som fanns att köpa från japan i 1000cc segmentet, den vann de flesta tester och presterade bra på banorna och har av mig inga kända svagheter mer än att spjäll lägesgivaren på K1rna byttes på garanti och att K1rna har en lite konstig "choke" funktion som inte finns på K2rna eller senare modeller.
Jag är 190cm lång och tyckte inte att sittställningen var något egentligt problem mer än de vanliga som alla supersport hojar har för folk med min längd. Kör en K7:a numera och den har då en något annorlunda körställning och smalare tank. Motorn är dock inte lika "trevlig" då den kräver mer varvande men när man låter den varva, vilken MOTOR
Klurigt. Har 02-03 bromsar och svartlackad ram men man ser att bakramen inte är skruvad och att kåporna är 00-01.
Grymt bra framgaffel bör tilläggas. studsade bakhjul i 3000 mil under inlärningsprocessen och slog ner hårt säkert 200 gånger men bytte inte en packbox!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |