R1-04 kostar att försäkra (27 år kort i 4,5 år)

MC Doktorn

Guest
NoLimit skrev:
"Finns det ngt mer bolag man kan kolla med förutom dessa jag kollat?"

Det finns även Tennant Försäkringar

http://www.tennant.se/

Det går även att göra en beräkning av premien direkt på deras hemsida. Det krävs dock att man har resten av sina försäkringar hos detta bolag för att kunna försäkra sin MC.
TENNANT SUCKS
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
RSV_R skrev:
Och därför kör man bara trafik/halv! :tummenupp

Varför betala svindyra pengar när man inte tänkt klota...?
Håller med.... :tummenupp

Klotar man så kostar sällan reparationerna mer än vad premien ligger på.. De é bara extrema fall när folk kapar tjocka tallar med sina hojar som reparationerna skenar iväg...

Sluta gnäll på dyra premier, kör halv alt bara trafik.. Oftast mkt lönsamt om man inte känner att man är en sopa som inte förstår att det går snabbare så länge man håller sig på hjulen... :lol
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
RSV_R skrev:
Och därför kör man bara trafik/halv! :tummenupp

Varför betala svindyra pengar när man inte tänkt klota...?

Jo men Halv är ju inte billig direkt heller!

Du har inget garage åt en R1:a nära Göta man kan hyra ?? ;-)
Kommer väl bli att tjejen köper hoj också nästa säsong.
Hon är så söt på sin R6 som hon inte når ner på :)
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Rikard Thunderace skrev:
Nä, såna företag finns inte...

Så du menar att ett företag gör en dålig affär medvetet när dom ha statistik sen flera år tillbaka på ämnet? Snabba eller dåliga affärer händer väl att alla gör men knappast såna där man har fakta och är väldokumenterade sen flera år tillbaka.

Kanske f bolagen ser tillbaka på förra året och ser att dom gick back på sporthojar och säger att ja vi fortsätter detta året med :va
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Eureka skrev:
Man skulle kunna teckna en försäkring där man själv väljer hur mkt man vill lägga / mån och hur stor del man betalar i självrisk!
På så vis kan de som är mevetna om att de kör lugnt kunna ta en försäkring på lite summa / mån men kanske få betala 60.000 i självrisk på en ny hoj!

Det sjuka som är nu är att... man betalar 2500-4000 / mån och kör i 3 år utan det hänt ngt.. till vilken nytta då ?
90.000 respektive 144.000 Kr betalat i premie!
Då kunde man lika gärna lagt undan dessa penar o köpt ny hoj om man vält.

Hur man än vrider på det så är det sjuka premier för oss som vill köra sporthoj "lugnt" om man kan säga så :)

Men sen är det ju ganska ofta det är fler saker än moppen (du, egendom m.m m.m) som går sönder, det kostar ju också svesetas!

Men visst, det är svårt att låta bli att tänka i dom banorna, att man betalar en helt ny moppe vartannat år i princip!
 

young_rider

sommar sommar sommar
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hallsberg
Hoj
Bmw s1000r
Jag gjorde som "Exup" och kollade med Tennant!

Kollade en r1-03 stående på mig!

334 160:-! Billigt å bra! :kocko :död
 

Bifogat

  • Försäkringspremie-TKX229.JPG
    Försäkringspremie-TKX229.JPG
    78.3 KB · Visningar: 93

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
mamartin skrev:
Så du menar att ett företag gör en dålig affär medvetet när dom ha statistik sen flera år tillbaka på ämnet? Snabba eller dåliga affärer händer väl att alla gör men knappast såna där man har fakta och är väldokumenterade sen flera år tillbaka.

Kanske f bolagen ser tillbaka på förra året och ser att dom gick back på sporthojar och säger att ja vi fortsätter detta året med :va
Se mina tidigare inlägg, det är inte f-bolagen själva som väljer om de vill försäkra klass 7 hojar eller inte. De måste erbjuda minst trafikförsäkring.
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
mamartin skrev:
Så du menar att ett företag gör en dålig affär medvetet när dom ha statistik sen flera år tillbaka på ämnet? Snabba eller dåliga affärer händer väl att alla gör men knappast såna där man har fakta och är väldokumenterade sen flera år tillbaka.

Kanske f bolagen ser tillbaka på förra året och ser att dom gick back på sporthojar och säger att ja vi fortsätter detta året med :va

Förtydligande: Nä, företag som medvetet går med förlust finns inte. Det är självklart att de tjänar pengar på klass 7 hojar. Annars hade de höjt premierna ännu mer!
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Rikard Thunderace skrev:
Förtydligande: Nä, företag som medvetet går med förlust finns inte. Det är självklart att de tjänar pengar på klass 7 hojar. Annars hade de höjt premierna ännu mer!

Ja men jag trodde du var sarkistiskt, ok missuppfatta dig, sorry =)

WASP skrev:
Se mina tidigare inlägg, det är inte f-bolagen själva som väljer om de vill försäkra klass 7 hojar eller inte. De måste erbjuda minst trafikförsäkring.

Nej de behöver inte erbjuda någonting! Men eftersom dom vill få kunder så har dom försäkringar sporthojar. Jaja jag är ingen expert så jag säger inte mer =) Men är ganska säker på att det är så.
 

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
Ställde på min R1-04:a idag 1309kr/månaden helförs. 3000:- i självrisk. Ställa av när jag vill... :)
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Rikard Thunderace skrev:
Förtydligande: Nä, företag som medvetet går med förlust finns inte. Det är självklart att de tjänar pengar på klass 7 hojar. Annars hade de höjt premierna ännu mer!
Jag tror inte F-bolagen gör någon vinst på Klass 7 hojjar, dom slår däremot ut det på alla MC-försäkringar dom har.... sen är inte MC-försäkringar överhuvudtaget en lönsam affär för ett F-bolag - deras vinst kommer från företagsförsäkringar, bostadsförsäkringar etc etc. (min uppfattning)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nån som kan förklara exakt vad en trafikförsäkring täcker ?
Tycker de är lite oklart, gäller den enbart vid vagnskada ?
//D
 

matte_r6

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
örebro
Hoj
Yamaha YZF R6-99
Det är ju bara att ta den billigast och sedan köra med att ställa av och på. får man det är det ju inga som helst problem. Jag körde det hela förra säsången. Min kostade mig 2400k / månad vilket är ca 80 kr /dag. hade den påställd ca hälften av dagarn varje månad fast ibland ännu mindre pga regn och rusk. 80*15 = 1200 kr det är ju överkomligt!

Och kom inte med något tjat om att det är fel att göra såhär! OM MAN FÅR FÖR BOLAGET ATT STÄLLA PÅ OCH AV FINNS DET INGET FEL MED DET !!!! bara att köra. ställa på och av tar ca 30 sec framför datan om man har en annars skulle jag skita i det! för mycket jobb då!

Mvh Mathias
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
matte_r6 skrev:
Det är ju bara att ta den billigast och sedan köra med att ställa av och på. får man det är det ju inga som helst problem. Jag körde det hela förra säsången. Min kostade mig 2400k / månad vilket är ca 80 kr /dag. hade den påställd ca hälften av dagarn varje månad fast ibland ännu mindre pga regn och rusk. 80*15 = 1200 kr det är ju överkomligt!

Och kom inte med något tjat om att det är fel att göra såhär! OM MAN FÅR FÖR BOLAGET ATT STÄLLA PÅ OCH AV FINNS DET INGET FEL MED DET !!!! bara att köra. ställa på och av tar ca 30 sec framför datan om man har en annars skulle jag skita i det! för mycket jobb då!

Mvh Mathias
Men tänk på all skog du slösar på :7peta

:hihi
 

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
twinner skrev:
Det var inte dåligt:=) Grattis :tummenupp
Premien skulle ha varit 17707kr men de fick min hoj till att vara en skoter så priset blev 14927kr om året..Jag ringde och sa till den att de hade gjort fel. Hon sa att min hoj har 10tums hjul så den räknas som skoter :va Till sist fatta hon att den inte har 10tums hjul men jag fick behålla priset detta året.Nästa år skulle de rätta till felet :tummenupp
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
JonnyN skrev:
Premien skulle ha varit 17707kr men de fick min hoj till att vara en skoter så priset blev 14927kr om året..Jag ringde och sa till den att de hade gjort fel. Hon sa att min hoj har 10tums hjul så den räknas som skoter :va Till sist fatta hon att den inte har 10tums hjul men jag fick behålla priset detta året.Nästa år skulle de rätta till felet :tummenupp
Vad blir det för hoj nästa år då? den cykeln kommer kosta 50K+/år nästa år........... :rolleyes:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top