Den kommer kosta ca 2300kr/mån nästa år med höjningen den 1april i år. Nästa år blir det nog en R1-06:amorlock skrev:Vad blir det för hoj nästa år då? den cykeln kommer kosta 50K+/år nästa år...........
Den kommer kosta ca 2300kr/mån nästa år med höjningen den 1april i år. Nästa år blir det nog en R1-06:amorlock skrev:Vad blir det för hoj nästa år då? den cykeln kommer kosta 50K+/år nästa år...........
Tråkigt att behöva byta ner sig; men tror tyvärr inte R6an blir så speciellt mycket billigare. Såtillvida du inte försäkrar den som en 4hjuling för terrängbruk.JonnyN skrev:Den kommer kosta ca 2300kr/mån nästa år med höjningen den 1april i år. Nästa år blir det nog en R1-06:a
Nää inte byta ner sig...Ska ha en R1-06:a..Tror du man klarar försäkra den som en 4hjuling för terrängbrukmorlock skrev:Tråkigt att behöva byta ner sig; men tror tyvärr inte R6an blir så speciellt mycket billigare. Såtillvida du inte försäkrar den som en 4hjuling för terrängbruk.
Haha, läser sämre än en mullvad.JonnyN skrev:Nää inte byta ner sig...Ska ha en R1-06:a..Tror du man klarar försäkra den som en 4hjuling för terrängbruk
För mycket ???morlock skrev:Haha, läser sämre än en mullvad.
tyckte jag läste R6 !
morlock skrev:Skador du åsamkar motparten?
Tror inte du endast vill ha vagnskadeförsäkring och ingen trafikföskring, om det skulle gå. Tänk om du skulle klyva en bil på mitten men du klarar dig. Personen i bilen blir invalidiserad och du åker på miljonbelopp för det..... men vilken tur att du hade vagnskadeförsäkring på din mc, bara att plocka ut en ny!Slappa skrev:Hmm då betalar jag hellre 12 000/år o vet att jag har en försäkring som täcker ifall man vurpar/klotar, många säger att man inte ska skenförsäkra vilket jag i alla högsta grad kan hålla med om men med dagens premier så är de inte så konstigt att folk skenförsäkrar.
Får ofta höra kommentarer som tex "har du inte råd o pröjsa försäkringen ska du inte åka båge"
Premierna höjs ju hela tiden så snart har politikerna fått som dom vill, sporthojarna kommer försvinna från vägarna.
Och nej jag skenförsäkrar inte
STORM-72 skrev:Hej.
Som lite rolig läsning angående Tennant kan jag visa nedanstående förslag som jag fick då jag gjorde en premieberäkning. Det skall tilläggas att jag dock ännu inte har tagit om mitt körkort för motorcykel, men håller på i skrivande stund.
Försäkringspremie: 323 984 kr/år
morlock skrev:Tror inte du endast vill ha vagnskadeförsäkring och ingen trafikföskring, om det skulle gå. Tänk om du skulle klyva en bil på mitten men du klarar dig. Personen i bilen blir invalidiserad och du åker på miljonbelopp för det..... men vilken tur att du hade vagnskadeförsäkring på din mc, bara att plocka ut en ny!
STORM-72 skrev:Hej.
Som lite rolig läsning angående Tennant kan jag visa nedanstående förslag som jag fick då jag gjorde en premieberäkning. Det skall tilläggas att jag dock ännu inte har tagit om mitt körkort för motorcykel, men håller på i skrivande stund. Hojen är redan försäkrad hos Folksam, en halvförsäkring för 748:- i månaden. Nu blev jag iofs sugen på att byta. :kocko
Premieuträkning
Villkor
För att få teckna denna försäkringen förutsätts att du först tecknar en Hem & Villa-försäkring hos Tennant. När du gjort det kommer presenterad MC-premie att rabatteras ytterligare med 20%! Utöver det kommer du även få 7% i samlingsrabatt på din Hem & Villa-försäkring vid nästa förnyelse.
Premien är beräknad utifrån följande:
Födelsedata 19720530-****
Skadefri ingen/noll (Din körkortsinfo. saknas hos CBR)
Omfattning Helförsäkring
Årsmodell 2000
Fabrikat YAMAHA YZF R1
Reg.nr. *** ***
Försäkringspremie: 323 984 kr/år
Jaha, jag läste lite galet och missuppfattade. Trodde eftersom du fick reda på att en trafikförsäkring gäller motpartens skador att du bara ville betala försäkring för din egen del, om du klotar. Inte krockar.Slappa skrev:Vad rer du om nu ?
Jag menade bara att jag vill hellre ha en försäkring som jag vet gäller än tex skenförsäkra/trafikförsäkring.
//D
mamartin skrev:Försäkringarna är löjligt höga på sporthojar i Sverige.
morlock skrev:Jaha, jag läste lite galet och missuppfattade. Trodde eftersom du fick reda på att en trafikförsäkring gäller motpartens skador att du bara ville betala försäkring för din egen del, om du klotar. Inte krockar.
<--
Lucius skrev:Tennant eller gamla Susab var det första bolaget jag tog! Det bästa va det fan!
Försäkrade nyinköpta Duccen för 2900 Hel/Hel första året.
Andra året ville de ha 6000 Hel/hel - blir förbannad
Tredje året ville de ha 12500 - jag sålde bettan! :kocko
--
Idag sitter man, buttfucked, med dryga 28" om man vill ha hel/hel på rettan, halv blir 13500...
Tillägas bör väl att jag är lastgammal och kör som en kärring!!
Det är tråkigt med dessa höga premier men jag förstår på sätt och vis dem. Med alla klotningar jag hör om, bla här på SH, kan man ju fatta att det kostar deg! Vore bättre med en försäkring som hade 25" självrisk med låg månadskostnad! Alla repskador kostar fläsk för förs.bolagen!
BadToy skrev:Det e oftast inte repskadorna som kostar. Det e personskadorna som e den värsta biten för bolagen...
Lucius skrev:Mjo, men de täcks väl av Trafikförsäkringen?? Eller är jag helt fel ute?
Jag kan tänka mig att slanta för mindre skador själv men det skulle vara skönt med en Helförsäkring den gång hojjen blir skräp (och man överlever) till en något högre självrisk.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|