R1-04 kostar att försäkra (27 år kort i 4,5 år)

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
morlock skrev:
Vad blir det för hoj nästa år då? den cykeln kommer kosta 50K+/år nästa år........... :rolleyes:
Den kommer kosta ca 2300kr/mån nästa år med höjningen den 1april i år. Nästa år blir det nog en R1-06:a
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
JonnyN skrev:
Den kommer kosta ca 2300kr/mån nästa år med höjningen den 1april i år. Nästa år blir det nog en R1-06:a
:död Tråkigt att behöva byta ner sig; men tror tyvärr inte R6an blir så speciellt mycket billigare. Såtillvida du inte försäkrar den som en 4hjuling för terrängbruk.
:hihi
 

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
morlock skrev:
:död Tråkigt att behöva byta ner sig; men tror tyvärr inte R6an blir så speciellt mycket billigare. Såtillvida du inte försäkrar den som en 4hjuling för terrängbruk.
:hihi
Nää inte byta ner sig...Ska ha en R1-06:a..Tror du man klarar försäkra den som en 4hjuling för terrängbruk :hihi
 

STORM-72

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1-00
Hej.

Som lite rolig läsning angående Tennant kan jag visa nedanstående förslag som jag fick då jag gjorde en premieberäkning. Det skall tilläggas att jag dock ännu inte har tagit om mitt körkort för motorcykel, men håller på i skrivande stund. Hojen är redan försäkrad hos Folksam, en halvförsäkring för 748:- i månaden. Nu blev jag iofs sugen på att byta. :kocko

Premieuträkning
Villkor

För att få teckna denna försäkringen förutsätts att du först tecknar en Hem & Villa-försäkring hos Tennant. När du gjort det kommer presenterad MC-premie att rabatteras ytterligare med 20%! Utöver det kommer du även få 7% i samlingsrabatt på din Hem & Villa-försäkring vid nästa förnyelse.

Premien är beräknad utifrån följande:

Födelsedata 19720530-****

Skadefri ingen/noll (Din körkortsinfo. saknas hos CBR)

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell 2000
Fabrikat YAMAHA YZF R1
Reg.nr. *** ***

Försäkringspremie: 323 984 kr/år
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
JonnyN skrev:
Nää inte byta ner sig...Ska ha en R1-06:a..Tror du man klarar försäkra den som en 4hjuling för terrängbruk :hihi
Haha, läser sämre än en mullvad. :3freak
tyckte jag läste R6 ! :)

EDIT: Hade det varit en R6a kanske du kunde lyckas med den försäkringsbedriften.... men en R1a? knappast. :hihi
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
morlock skrev:
Skador du åsamkar motparten?


Hmm då betalar jag hellre 12 000/år o vet att jag har en försäkring som täcker ifall man vurpar/klotar, många säger att man inte ska skenförsäkra vilket jag i alla högsta grad kan hålla med om men med dagens premier så är de inte så konstigt att folk skenförsäkrar.

Får ofta höra kommentarer som tex "har du inte råd o pröjsa försäkringen ska du inte åka båge"
Premierna höjs ju hela tiden så snart har politikerna fått som dom vill, sporthojarna kommer försvinna från vägarna. :4skrika :mad: :kulspruta :machinegu :gnissla


Och nej jag skenförsäkrar inte :)
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Slappa skrev:
Hmm då betalar jag hellre 12 000/år o vet att jag har en försäkring som täcker ifall man vurpar/klotar, många säger att man inte ska skenförsäkra vilket jag i alla högsta grad kan hålla med om men med dagens premier så är de inte så konstigt att folk skenförsäkrar.

Får ofta höra kommentarer som tex "har du inte råd o pröjsa försäkringen ska du inte åka båge"
Premierna höjs ju hela tiden så snart har politikerna fått som dom vill, sporthojarna kommer försvinna från vägarna. :4skrika :mad: :kulspruta :machinegu :gnissla


Och nej jag skenförsäkrar inte :)
Tror inte du endast vill ha vagnskadeförsäkring och ingen trafikföskring, om det skulle gå. Tänk om du skulle klyva en bil på mitten men du klarar dig. Personen i bilen blir invalidiserad och du åker på miljonbelopp för det..... men vilken tur att du hade vagnskadeförsäkring på din mc, bara att plocka ut en ny!
:rolleyes:
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
STORM-72 skrev:
Hej.

Som lite rolig läsning angående Tennant kan jag visa nedanstående förslag som jag fick då jag gjorde en premieberäkning. Det skall tilläggas att jag dock ännu inte har tagit om mitt körkort för motorcykel, men håller på i skrivande stund.

Försäkringspremie: 323 984 kr/år


:hihi
helt sjukt.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
morlock skrev:
Tror inte du endast vill ha vagnskadeförsäkring och ingen trafikföskring, om det skulle gå. Tänk om du skulle klyva en bil på mitten men du klarar dig. Personen i bilen blir invalidiserad och du åker på miljonbelopp för det..... men vilken tur att du hade vagnskadeförsäkring på din mc, bara att plocka ut en ny!
:rolleyes:


Vad rer du om nu ? :va

Jag menade bara att jag vill hellre ha en försäkring som jag vet gäller än tex skenförsäkra/trafikförsäkring.
//D
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
STORM-72 skrev:
Hej.

Som lite rolig läsning angående Tennant kan jag visa nedanstående förslag som jag fick då jag gjorde en premieberäkning. Det skall tilläggas att jag dock ännu inte har tagit om mitt körkort för motorcykel, men håller på i skrivande stund. Hojen är redan försäkrad hos Folksam, en halvförsäkring för 748:- i månaden. Nu blev jag iofs sugen på att byta. :kocko

Premieuträkning
Villkor

För att få teckna denna försäkringen förutsätts att du först tecknar en Hem & Villa-försäkring hos Tennant. När du gjort det kommer presenterad MC-premie att rabatteras ytterligare med 20%! Utöver det kommer du även få 7% i samlingsrabatt på din Hem & Villa-försäkring vid nästa förnyelse.

Premien är beräknad utifrån följande:

Födelsedata 19720530-****

Skadefri ingen/noll (Din körkortsinfo. saknas hos CBR)

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell 2000
Fabrikat YAMAHA YZF R1
Reg.nr. *** ***

Försäkringspremie: 323 984 kr/år



Inte ens om Tennant var det sista bolaget i hela världen skule jag försäkra något där! Ett riktigt dåligt försäkringsbolag :kocko :kocko :kocko :kocko
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Tennant eller gamla Susab var det första bolaget jag tog! Det bästa va det fan!

Försäkrade nyinköpta Duccen för 2900 Hel/Hel första året. :yoparty

Andra året ville de ha 6000 Hel/hel - blir förbannad :mad:

Tredje året ville de ha 12500 - jag sålde bettan! :kocko

--

Idag sitter man, buttfucked, med dryga 28" om man vill ha hel/hel på rettan, halv blir 13500...

Tillägas bör väl att jag är lastgammal och kör som en kärring!! :tungan

Det är tråkigt med dessa höga premier men jag förstår på sätt och vis dem. Med alla klotningar jag hör om, bla här på SH, kan man ju fatta att det kostar deg! Vore bättre med en försäkring som hade 25" självrisk med låg månadskostnad! Alla repskador kostar fläsk för förs.bolagen!
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Slappa skrev:
Vad rer du om nu ? :va

Jag menade bara att jag vill hellre ha en försäkring som jag vet gäller än tex skenförsäkra/trafikförsäkring.
//D
Jaha, jag läste lite galet och missuppfattade. Trodde eftersom du fick reda på att en trafikförsäkring gäller motpartens skador att du bara ville betala försäkring för din egen del, om du klotar. Inte krockar.

<-- :dummer
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
morlock skrev:
Jaha, jag läste lite galet och missuppfattade. Trodde eftersom du fick reda på att en trafikförsäkring gäller motpartens skador att du bara ville betala försäkring för din egen del, om du klotar. Inte krockar.

<-- :dummer


Ja då fattade du fel men du erkände ju iaf :D
//D
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Lucius skrev:
Tennant eller gamla Susab var det första bolaget jag tog! Det bästa va det fan!

Försäkrade nyinköpta Duccen för 2900 Hel/Hel första året. :yoparty

Andra året ville de ha 6000 Hel/hel - blir förbannad :mad:

Tredje året ville de ha 12500 - jag sålde bettan! :kocko

--

Idag sitter man, buttfucked, med dryga 28" om man vill ha hel/hel på rettan, halv blir 13500...

Tillägas bör väl att jag är lastgammal och kör som en kärring!! :tungan

Det är tråkigt med dessa höga premier men jag förstår på sätt och vis dem. Med alla klotningar jag hör om, bla här på SH, kan man ju fatta att det kostar deg! Vore bättre med en försäkring som hade 25" självrisk med låg månadskostnad! Alla repskador kostar fläsk för förs.bolagen!


Det e oftast inte repskadorna som kostar. Det e personskadorna som e den värsta biten för bolagen...
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
BadToy skrev:
Det e oftast inte repskadorna som kostar. Det e personskadorna som e den värsta biten för bolagen...


Mjo, men de täcks väl av Trafikförsäkringen?? Eller är jag helt fel ute?

Jag kan tänka mig att slanta för mindre skador själv men det skulle vara skönt med en Helförsäkring den gång hojjen blir skräp (och man överlever) till en något högre självrisk.
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Lucius skrev:
Mjo, men de täcks väl av Trafikförsäkringen?? Eller är jag helt fel ute?

Jag kan tänka mig att slanta för mindre skador själv men det skulle vara skönt med en Helförsäkring den gång hojjen blir skräp (och man överlever) till en något högre självrisk.

Jo vist ska trafikförsäkringen täcka... Men vem ska täcka den förlorade arbetstiden tex? Jo det e bolagen & Med mina erfarenheter så är det ett rent helvete....

//Simon
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Om man blir invalid p.g.a att ngn kör på mig.. får jag väl max 25.000 Kr vart går resten :huvet
Jag blev opkörd på övergångställe.. såg bilen men visste att jag hade rätt.. så jag fortsatte! Rätt najs att flyga i luften.. sstod på föterna lika snabbt igen. Jag hotade han med polisanmälan så jag fick10.000 kr cash!
ibland önskade man det var en långtradare istället då kunde man ju plockat ut dubbelt så mkt!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top