Detta är ju åt helsike off topic men hoppas att ni har överseende med det. Till trådskaparen hur i h-vete har du fått en sådan försäkringspremie. Du är ju förvisso något äldre än jag men det låter ju väldigt billigt?!
...Motorras på min -07 efter 135mil och nu håller de på och byter lager/slipar om veven. Visst täcker garantin men den har varit inlämnad sedan september och fortfarande inte fått tillbaka den
Låter ju riktigt illa som Wonderwizard skriver om de rasar flera gånger om tom? J'vla pisshoj! Då har man säkert flera ras att se fram emot. jippi.
Kör man "lugt" kanske de håller?
MVH
Tror det har att göra med vilken församling man tillhör -99:an jag har nu betalar jag 5200.- hel/hel för
Tjena Generali.
Är du nöjd med din -05:a? Folk i min ålder träffar sällan grabbar &tjejer med den här typen av hoj. Mina polare kör diverse kråmpramar elller touringlok.
Håller med om att 05-06rna är snyggare än 07rna.
Om inte priset har så stor betydelse skulle jag ha rekommenderat en 07:a. De jag pratat med, RR-förare, är rörande överens om att 07:an är bättre än 05-06 på i princip allt.
Själv har jag inte kört en meter med min, eller någon annan R1:a
Jäkla skitsnack, är du snöblind eller?
Jag säger som min lokala säljare sa när jag predikade att min 01:a var snyggare än 07:an "säger du bara för att du inte ha råd att köpa 07:an"
07:an är snyggare och snabbare än 06:an, så är det bara och allt annat är prat i nattmössan. Och glöm inte att svart är den snabbaste färgen, en svart 07:a bänkar 5 bakhjulshästar mer än en röd 06:a fast man kör 07:an på diesel.
/D.
Ja, jag tror att även en normal gatåkare som tar några varv på banan då och då märker skillnad.De hojar jag har kollat ligger på ca 95000-115000.- Från -05-07.
Kommer jag som glad amatör att märka någon skillnad?
Det blir några bandagar i snabb grupp där jag tillhör de mindre snabba.
Vet du var man kan få tag på en motsvarande servicemanual som gäller för svenska hojar?
135 mil!! Då är den inte ens inkörd...
Jag körde inte in min mer än 9 mil och sedan har den fått lida på allvar de övriga 540 milen. Inte det minsta problem ännu. Hur exakt har du kört de 135 milen och hur körde du då den rasade?
/D.
Vänta bara det börjar snart knacka ska du se
Körde vanlig landsvägskörning på gata i 90mil tills oljan byttes. Ingen segdragning eller höga varv, Mycket av/på med gasen och motorbromsa mycket. Allt frid och fröjd!
Ivrig och skitglad över att den äntligen var inkörd gav man sig ut och kände på maskinerit Dock ej varken på bana eller bakhjul(som den i vilket fall ska palla). Började knacka vid drygt 135mil.
Tror och hoppas att du råkat få ett måndags exemplar. Min fick sitt första mätarstopp efter exakt 9 mil och sedan har det ylats både i tid och otid. Inga knackningar här inte. Du fick ett kass ex tyvärr! Hoppas verkligen de får ihop din så att du får uppleva vilken fantastisk hoj R1-07:an är.
/D.
Det var skönt att höra. Då slipper man förhoppningsvis flera ras i framtiden bara dom fixar den ordentligt
Kan bara hålla med om vilken underbar och smidig hoj den är i övrigt. Allt känns så rätt redan första gången man kör den. helt klockren! Varvtiderna lär sänkas rejält i sommar
På www.yamaha-motor.com finns manualer till yamahas samtliga modeller.
Bara att tanka ner helt gratis.
Yamaha R1 2007:
http://www.yamaha-motor.com/sport/service/viewmanual.aspx?ls=sport&yr=2007&lid=2&mid=1309
Helt klart ska du ha en -07a.
Har själv haft -05/-06/-07.
Finns inget på -04 -06 som e bättre än -07.
Hela paketet -07 funkar så pass mycket bättre att det utan tvekan e värt pengarna, chassi,fjädring,broms,effekt mm.
Sen ligger det ju lite sanning i det BTB sa: oftast dem som förespråkar nåt äldre/sämre hade inte råd o skaffa en ny
Varför byter man en hoj som knappt är inkörd?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|