R1-05 eller -07

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Ni gör det inte speciellt lätt för mig:va Det finns ju några -07:eek:r som gått mellan 200-500 mil. Varför byter man en hoj som knappt är inkörd?:confused:
Visst, gamla gubben på en -07:a vore ju skitkul ändå känns det som att de lite äldre hojarna räcker gott.:tungan

Det äldre hojarna räcker gott till alla oss glada amatörer. Att det finns 07:eek:r till salu som gått mellan 200-500 mil beror inte på hojen i sig utan på att dessa typer av hojar köps av ren passion (måste ha) och sedan kommer verkligheten ikapp. Försäkringskostnader, däck och övrigt. Själv har jag min till salu men vägrar sälja när någon vill köpa den :rolleyes: . I mitt fall beror det på en kombination av hur irrationellt det är att äga en 180 hk hoj och att försäkringskostnaden är makalöst hög.

Att folk säljer sina 07:eek:r beror med största sannolikhet inte på att det är en dålig hoj, för det är det inte. Den är för övrigt väldig snäll om du vill att den skall vara det...

/D.

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Tack så mycket! Men det e samma problem här. Även i "Owners manual" står det ett serviceintervall på 600 mil medan vissa påstår att det bara gäller USA-modellerna och att för Europa-modellerna är det 1000-milaintervall.

Jag kan ju iof kila iväg till garaget och titta i min manual men det måste ju även gå att ladda ner en "Europavariant" på nätet. Eller?

Tills någon kan visa en manual där det står 1000 mil så hävdar jag att det är 600 mil :)

Ta och titta i din egen manual istället så vet du säkert. Sitter med min framför mig och det är deffinitivt 1000 mils intervaller, vissa saker är 2000 mils intervaller, ventiljustering är 4000 mil. :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag har haft 1000 mils intervaller på båda mina rettor. Skulle det vara någon skillnad efter -05 eller :confused:

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Det blev en -06:a

Hon är svart rullat 224 mil och är bara så j-la läcker.:tummenupp
Försäkringen: 8456 hel/hel.:D

Bifogat

• Min R1.jpg
    Min R1.jpg