RR larsson..du var ju inte så hygglig mot r1:an onsdagen innan den rasade...drog fjärrvärme i finspång o där kom du på bakhjulet efter vilberga rondellen..och ganska högt varv var det också Var de inte på fredagen den började strula?
Väcker en gammal tråd..är sugen på en r1 07-08a själv att köra i rookie 1000 nästa år. Är det många som haft motorproblem och haverier eller är det bara barnsjukdommar som är åtgärdade?
Har annars hunnit köra på 3 bandagar med SMC på Ring Knutstorp samt skutsat kompisar på rappa rundor kring Söderåsen men även Bjärehalvön. Har lite dille på att köra ut just mot Ängelholm, Torekov och Båstad.. Fina vägar med ytterst lite bilar.
Varför köra på 3:an från 100? Man har väl 6 växlar för att kunna använda den som är bäst för ett visst intervall.Hörde att 06:an var lite rappare från 3:an i 100-200km/h...
Varför köra på 3:an från 100? Man har väl 6 växlar för att kunna använda den som är bäst för ett visst intervall.
Efter att ha kört min i snart 800 mil kan jag säg att det hela lirar bättre och bättre var tur man är ute. Har haft problemet med att den dör vid gassläpp 3 gånger över alla dessa mil. Att den segar från lågvarv är kvar men det löser jag genom att ligga på högre varv och spela med kopplingen. Först nu känns växellådan inkörd och växlingarna går supersmidigt. Funderar likt BTB att gå ner två kugg fram. Men det som oroar mig då är att jag läst i andra inlägg att hastighetsmätaren kan visa fel och att hjulbasen ändras så man får sämre väghållning/styrförmåga. Någon som kan klara ut det för mig?
Har annars hunnit köra på 3 bandagar med SMC på Ring Knutstorp samt skutsat kompisar på rappa rundor kring Söderåsen men även Bjärehalvön. Har lite dille på att köra ut just mot Ängelholm, Torekov och Båstad.. Fina vägar med ytterst lite bilar.
Tack BTB. Aha där ser man. Men den blir piggare då menar du av "bara" en kugg?
Har du nåt märkt av att hastighetsmätaren visar fel efteråt?
På vilket varv gör hojen toppfarten på femmans växel? Testade igår på sexans växel och ca 13000 rpm. Vart 280 i mätarfart innan min nacke gav upp he he
provade min väns r1-07 som har kn filter power commander och acrapovics helsystem o så är den bänkad.sen körde jag direkt efter det honda 1000rr som ochså har samma prylar som r1.och min egen gsxr 1000 k5 vilket jag tycker e kanonbra.men efter kört både honda o yamaha så undrar man var fan honda har gjort av med effekten den var jättehärlig o köra men va fan där var ju inget tryck i den.och r1 säger jag bara fy fan vad den gick bra o fy fan vad grymma bromsar alltså bromsar på r1 -07 är asgrymma.
har alltid varit skeptisk o tyckt yamaha e trist skithög.
men efter ha kört suzuki alltid o vill prova nytt märke så e det yamaha som gäller.
fan vad dom går grymt med pcb o kn o helsystem.
o honda o suzuki när fan ska ni lära er göra bra o effektiva bromsar.
provade min väns r1-07 som har kn filter power commander och acrapovics helsystem o så är den bänkad.sen körde jag direkt efter det honda 1000rr som ochså har samma prylar som r1.och min egen gsxr 1000 k5 vilket jag tycker e kanonbra.men efter kört både honda o yamaha så undrar man var fan honda har gjort av med effekten den var jättehärlig o köra men va fan där var ju inget tryck i den.och r1 säger jag bara fy fan vad den gick bra o fy fan vad grymma bromsar alltså bromsar på r1 -07 är asgrymma.
har alltid varit skeptisk o tyckt yamaha e trist skithög.
men efter ha kört suzuki alltid o vill prova nytt märke så e det yamaha som gäller.
fan vad dom går grymt med pcb o kn o helsystem.
o honda o suzuki när fan ska ni lära er göra bra o effektiva bromsar.
provade min väns r1-07 som har kn filter power commander och acrapovics helsystem o så är den bänkad.sen körde jag direkt efter det honda 1000rr som ochså har samma prylar som r1.och min egen gsxr 1000 k5 vilket jag tycker e kanonbra.men efter kört både honda o yamaha så undrar man var fan honda har gjort av med effekten den var jättehärlig o köra men va fan där var ju inget tryck i den.och r1 säger jag bara fy fan vad den gick bra o fy fan vad grymma bromsar alltså bromsar på r1 -07 är asgrymma.
har alltid varit skeptisk o tyckt yamaha e trist skithög.
men efter ha kört suzuki alltid o vill prova nytt märke så e det yamaha som gäller.
fan vad dom går grymt med pcb o kn o helsystem.
o honda o suzuki när fan ska ni lära er göra bra o effektiva bromsar.
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |