RR_larsson
Äntligen på pallen:)
Min -07 har börjat låta som ett tröskverk nu. knack knack rassel knack rassel rassel.... 135 mil gick den
Min -07 har börjat låta som ett tröskverk nu. knack knack rassel knack rassel rassel.... 135 mil gick den
Antar att du kört bara bana och att den fått lida, vilket den är byggd för. Vad är det som rasat?
/D.
Bara kört gata än så lange.. Har tom varit riktigt snäll mot den.
Körde sen som den skall vara byggd för efter första servicen och då började den låta skit.. Antar att det är nått fabrikationsfel.
Den knackar/rasslar efter ca 1 minut. låter alltså som den ska när den är genomkall
JAG SKA ALDRIG MER KöRA IN EN MOTOR
Tråkigt!
Jag körde in min stegvis i 9 mil sedan fick den gå fullt. Har gjort så sedan lätt mc tiden (1987) med bra resultat. Precis som de går friskare om man kör in dem friskt . I ditt fall är det ett fabrikationsfel precis som du säger. Kan nämna att den går bättre och bättre hela tiden, precis som den släpper hästar sakta men säkert. Hoppas du får tid att köra ett par hundra mil till innan sässongen är över. Har du lämnat in den?
/D.
TPSerna har bytts och justerats till angivna standardvärden, det märktes ingen skillnad alls tyvärr.Har haft min inne på verkstad ett par ggr, när jag fick tillbaks den första gången var gasresponsen seg och utan känsla.....
På verkstaden nämnde de även att en liten skillnad på TPS inställningen kunde ge ett annat gas svar.
Om ni känner att era 07r reagerar märkbart segt kanske det är läge att kolla upp så att allt är korrekt......
D.
TPSerna har bytts och justerats till angivna standardvärden, det märktes ingen skillnad alls tyvärr.
Jag har läst att man kunnat "bota" problemet genom att ställa om någon av TPSerna något vet dock inte vilken och åt vilket håll (fett/snålt).
Vilken verkstad hade du din hoj inne på och vet du vilka delar de ev har bytt?
Tack det låter bra, då finns det hopp om -07an i alla fallLämnade in den där jag köpte den, YC Helsingborg. Vet inte exakt vad de bytte till slut, det var många bud. Skall kolla upp läget vid ett passande tillfälle. Har kört 50 mil sedan den var inne och kan säga att den går som en raket.
/D.
Jag har pratat med YC i hbg nu och antagligen blev det lite kortis i min hjärna för jag beskrev mitt stopproblem för dem ungefär som att du råkat ut för samma sak, så var det ju inte för de lät rätt frågandeLämnade in den där jag köpte den, YC Helsingborg. /D.
Är supernöjd med 07:ans prestanda men som alltid funderar man vad man kan göra för att få ännu mer effekt . Har någon av er satt på ett helsystem och en Power Commander och sett vad det ger i bänken? Om inte, vad tror ni det kan ge baserat på erfarenhet från tidigare modeller?
/D.
Jag har pratat med YC i hbg nu och antagligen blev det lite kortis i min hjärna för jag beskrev mitt stopproblem för dem ungefär som att du råkat ut för samma sak, så var det ju inte för de lät rätt frågande
Det jag tänkte på var ju att även min hoj känns lite seg i botten men det säger yamaha scandinavien att så ska det vara (men bara lite seg).
Jag hoppas någon från YC-Hbg läser detta så jag kan be lite om ursäkt för det lätt förvirrande samtalet
Har provat köra 5500 rpm på 2:an och gett fullgas ett 10 tal gånger utan problem, det kan inte gälla alla R1r iallafall.
/D.
Beror på att din är för Europamarknaden, och problemet gällde bara dom Amerikanska. Testade en -07 i Fredags, första Rettan jag kört och blev lite besviken på motorkaraktären, seg gasrespons och klent mellanregister,men bra klipp på topp. Testade en K7 senare på dan, ojojoj vilken skillnad i kraft. Dom levererar lika mycket efter 10000rpm, men vägen upp genom registret skiljer mycket mer än vad jag trodde. Underbar hoj i övrigt,men som Suckeidiot vill jag ha mellanregister och en direkt gasrespons. Synd för jag var bra sugen på en Retta, men jag har nog Kört för mycket Gixxer1000 och fastnat för den motorkaraktären.
Jag hoppas någon från YC-Hbg läser detta så jag kan be lite om ursäkt för det lätt förvirrande samtalet
Jo visst finns vi här...
På BTBs hoj var Fly by Wire systemet som strulade. Vi bytade hela bryggan och sedan blev det ok... eller hur BTB?
Jo det vill jag lova! Har kört 100 lugna mil sedan dess och den går som ett skållat troll! Gasresponsen är omedelbar och den vare sig gasar själv eller tjyvstannar. Det största problemet på vägarna nu är gödsel/dynga, halm och vilt. Även rovfåglar har svårt att förstå att de skall flyga tvärs över vägen och inte längs med.Dessa problem kan man dock inte skylla hojen för.
Som du kanske vet via din kollega velar jag fram och tillbaks om jag skall byta bort R1:an mot en enduro/motard, anledningen är att snittfarten är på tok för hög på sista tiden. Och kör man inte fort är det inte roligt att köra, ja jag är nog som sagt inte ensam med det dilemmat. Tanken är att en motard skulle vara rolig fast det går betydligt långsammare. Då är det bara ett problem...hur kul är en hoj med 50 bakhjulshästar egentligen. I skogen är det mer än väl men på vägen är det väl risk för att man somnar.
Den som lever får se vad som händer....
Vad tror du, kan en motardvariant av WR450F vara intressant eller är det som din kollega säger, inte inspirerande i längden om man inte kör bana?
/D.
Visst kan det vara skoj med en Motard men jag tror att du tröttnar ganska snabbt..
Se ett par år tillbaka då alla skulle byta in sina sporthojar mot motard, Tror knappt det tog ett halvår innan de flesta var och ville byta in sina motarder mot sporthoj igen... EN GÅNG SPORTHOJ ALLTID SPORTHOJ
Hade en kund som var 74år som köpte en ny R1a av min förra året!!!
Han sa att den dagen då han inte orkar/klarar köra sporthoj lägger han mc körandet på hyllan...
Men visst är det skoj att prova runt.... haken är att det kostar flis!!!
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |