r1-98 StreetFighter försök ett.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hornet_600 skrev:
2296427 Mmmm...men det är liiiite för "det ska va billit, borra kronor osv"... köp kit så du kan bygga ordentligt eller ge fan i det.

Hellre bygga billigt än inte bygga alls! Det kan ju vara bra att börja med ett billigt bygge om man aldrig kört fighter tidigare. När man provat och upptäckt hur roligt det är kan man ju plöja ned mer pengar i bygget. Hur mycket pengar som helst faktiskt...

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
abethebabe skrev:
2299118 du slipper ivf se den på vägarna om du nu tycker att den e en sån katastrof, gläds me dempa´s ambitioner att förändra sin hoj lite istället, ska bli kul å se vad han kan han åstakomma utan att bli skinnad, jobba på demp@ :tummenupp

tack tack ska se vad det blir av den.

MackeNo1 skrev:
2299131 Vad hette framlyset i kolfiberlook som du köpte? Tycker det va grymt fräscht :tummenupp

kommer inte ihåg bara surfade runt lite på ebay och fick se den tyckte den va cool och framfrallt billig! :D

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Demp@! Detta kommer bli skitbra!! Hur stabil var ditt metall spakel?
gjorde du några tester eller liknande på hur bra det höll osv? ser det ut att hålla mot kronan bra?

Varför jag frågar är för att jag letar efter en bra epoxy alternativt metalspackel till min krona för tillfelet...

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
fahrenheit skrev:
2299748 Demp@! Detta kommer bli skitbra!! Hur stabil var ditt metall spakel?
gjorde du några tester eller liknande på hur bra det höll osv? ser det ut att hålla mot kronan bra?

Varför jag frågar är för att jag letar efter en bra epoxy alternativt metalspackel till min krona för tillfelet...

tack
nja testa och testa. den är ju stenhård så det ska nog inte vara några problems köpte skiten på biltema. funkar det så funkar det. jag säger till här ifall det skiter sig så ingen annan kör på det isf.
lycka till :tummenupp

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
WOOOHOOOOOW första testdriven!!!

FIIIFAN vad kul den var att köra, inte för att den var tråkig innan men sicken skillnad!! körde med ett leende hela tiden. man vill ju bara köra på bakhjulet hela tiden, den känns lättare att få upp nu :va varför? i trean går den upp så fint nu. är det bara för att man sitter mer upprätt kanske. jaja så satans kul iaf. ska jag bara få hem mitt lyse med.

slängde på nya bromsbelägg fram idag med. nu går det helt plötsligt att både börna och göra stoppisar :D

vill inte jobba nu vill KÖRA MER!!! :banana

STREETFIGHTER ROCKAR!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
fahrenheit skrev:
2302951 grattis till ett lyckat resultat... kan vi få lite bilder sen bara när lysset kommer så vore det great!

ajjemääään kommer komma upp ASAP när den behagar sig att dyka upp på posten.

hur ser din ut nu då? är din klar? bilder bilder bilder :yoparty

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
chrilleus skrev:
2303097 Tjacka en sån här rackare istället för att sabba fin-dämparn, när du ändå är ute på eBay o härjar http://www.vtr.nu/viewtopic.php?t=2624 :tummenupp

ok tack för tipset. får se hur jag gör. hur är den effektmässigt tro? mitt e ju ett leovince helsystem...kanske bara blir som ett stopp i flödet med den burken ju...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Demp@ skrev:
2302929 FIIIFAN vad kul den var att köra, inte för att den var tråkig innan men sicken skillnad!! körde med ett leende hela tiden. man vill ju bara köra på bakhjulet hela tiden, den känns lättare att få upp nu :va varför? i trean går den upp så fint nu. är det bara för att man sitter mer upprätt kanske. jaja så satans kul iaf. ska jag bara få hem mitt lyse med.

Min är skitrolig att leka på slangen med.. men jag blir nervös när jag ska ställa mig upp & wheela.. vet inte om det är för att styret är så brett eller vad.

står eller sitter du ?

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
wonderwizard skrev:
2303132 Min är skitrolig att leka på slangen med.. men jag blir nervös när jag ska ställa mig upp & wheela.. vet inte om det är för att styret är så brett eller vad.

står eller sitter du ?

jag e noob på wheela men jag sitter ner. provade en gång idag att stå men sket ner mig när den gick ner höll på att flyga över styret :brinnerup

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
du har flyttat tyngdpunkten..förmodligen därför..
lär dig använda gaffelns retur, flytta arsle lite mer o ryck,dreva ner ett kugg.
kan du plocka den på 3an nu borde de faen funka på 4an med allt ovanstående.. :tummenupp
eller du kanske gör så redan.

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
ozeo skrev:
2303391 du har flyttat tyngdpunkten..förmodligen därför..
lär dig använda gaffelns retur, flytta arsle lite mer o ryck,dreva ner ett kugg.
kan du plocka den på 3an nu borde de faen funka på 4an med allt ovanstående.. :tummenupp
eller du kanske gör så redan.

har drevat upp 2 där bak. är nog mycket därför. den går så fint!
känns som man köpt ny hoj :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Demp@ skrev:
2303397 har drevat upp 2 där bak. är nog mycket därför. den går så fint!
känns som man köpt ny hoj :D

de e inte mycket..kunde nog drevat 4 minst o ändå hatt bra varv vid motorvägs fart.

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
ozeo skrev:
2303433 de e inte mycket..kunde nog drevat 4 minst o ändå hatt bra varv vid motorvägs fart.

nej inte mycket kanske men det var aldeles lagom tycker jag, iaf nu :hihi
blir kanske mer sen

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Demp@ skrev:
2303115 ok tack för tipset. får se hur jag gör. hur är den effektmässigt tro? mitt e ju ett leovince helsystem...kanske bara blir som ett stopp i flödet med den burken ju...

Troligtvis får du ngt högre effekt, då det är ett 2,5" perforerat rör rätt igenom = noll strypning. På bilderna har jag dB-killern i, för att den inte ska gå för snålt. (Ska slänga i större munstycken vid tillfälle) :tummenupp

ChipseT

Gasa?
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM 640 LC4 -01
är typ sämst på photoshop, men här e 2 bilder, hoppas du ser circus hur det ser ut.. inga jag e helnöjd med kanske ;)
lycka till med din fighter! helrätt tycker jag..
är också sugen på fighter till nästa sommar, då jag har kort.

MVH Oskar

DSCN3444%20%28Medium%292.jpg

DSCN4016%20%28Medium%292.jpg

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
ChipseT skrev:
2310665 är typ sämst på photoshop, men här e 2 bilder, hoppas du ser circus hur det ser ut.. inga jag e helnöjd med kanske ;)
lycka till med din fighter! helrätt tycker jag..
är också sugen på fighter till nästa sommar, då jag har kort.

MVH Oskar

DSCN3444%20%28Medium%292.jpg

DSCN4016%20%28Medium%292.jpg

hehe ok tack ska du ha iaf som försökte fick kanske ett litet hum. den ligger på posten och väntar nu... vill inte jobba tills kl 19.00 idag. posten stänger då med så jag får smita tidigare bara för att förhoppningsvis få den idag. :banana

ChipseT

Gasa?
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM 640 LC4 -01
Demp@ skrev:
2310979 hehe ok tack ska du ha iaf som försökte fick kanske ett litet hum. den ligger på posten och väntar nu... vill inte jobba tills kl 19.00 idag. posten stänger då med så jag får smita tidigare bara för att förhoppningsvis få den idag. :banana

hehe ingen fara..
se till att få hem det och fixa det ikväll, sen fotar du så får vi andra se exakt hur det blev ;)

MVH Oskar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...