R1-99 500 mil eller R1-02 2900 mil!! Bäst val??

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag hade valt 99:an, kanske mest för att jag vet att jag får billigare försäkring på en sån än på en 02:a.

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Ja och bara för att din 98a har rullat "sketa" mycket så måste alla andra också ha gjort det.....suck :huvet

Å det är här jag skulle föreslå en Honda...........men det gör jag inte för att han frågade vilken av de två R1orna som var mest prisvärd :tummenupp

Förövrigt så FINNS det lågmilare precis som med bilar!
En polare köpte en ny -00 ZX9a år 2001, körde ytterst lite med den och sålde den 2004 med 600mil på mätaren...

Nej men verkar helt osannolikt att den bara skulle rullat 500 mil

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Skillnaden mellan årsmodell -99 eller -02 när det gäller R1:an är försumbar om du väljer mellan en maskin som gått 500 mil jämfört med en som gått 2900.

Ska du verkligen ta en som gått 2900 mil när du får en som knappt är inkörd för samma pengar??:va
Jag hade inte ens valt -02:an om den var 10000:- billigare.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Ja och bara för att din 98a har rullat "sketa" mycket så måste alla andra också ha gjort det.....suck :huvet

Å det är här jag skulle föreslå en Honda...........men det gör jag inte för att han frågade vilken av de två R1orna som var mest prisvärd :tummenupp

Förövrigt så FINNS det lågmilare precis som med bilar!
En polare köpte en ny -00 ZX9a år 2001, körde ytterst lite med den och sålde den 2004 med 600mil på mätaren...

Det finns ju faktiskt cyklar som gubbar köpt för att köra 200 mil, sen "glömt av" i garaget och bara haft stående! Kostar ju inget att ha en cykel avställd i garaget heller så.. alltid coolt för dom att skryta med:tungan

Ps. Är det nån som ska sälja sin hoj till ett vettigt pris så är jag intresserad. Gsxr 750 och 1000, 929, 954 och R1:eek:r är de hojar jag är sugen på. Ds

Så skrev trådskaparen i sitt första inlägg... Kan du inte välja mellan dessa två R1:eek:r så satsa på Gixxer

EDIT: http://www.blocket.se/vi/15621864.htm?ca=16_s

Last edited:

Jocke Flash

Jocke Flash
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
Gixxer 1000-K5
Frågan är vad ni andra tycker, är det billigt, dyrt eller lagom kanske. Är priset marknadsmässigt rätt eller vad?

För övrigt så kan jag inte vänta till hösten med att köpa hoj, vad ska jag åka på då? Min trampcykel kanske, jag sålde ju mina Kawa precis nyss för att köpa en annan.....:tuttar
.

Jag hade en 99, som jag var asnöjd med,ett tips, slå till, dom försvinner snabbt.
Vad jag märkte som störst skillnad, är att dom lite nyare som i ditt fall 2002, känns valdigt mkt "nyare" att köra:tummenupp

Mittor

Måtte djävulen ta alla försäkringsbolag!
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 - 99
Jag ser att 99:an står reggad som 140hk och 02:an 151hk.

Här på Wiki står det att 99:an ska ha 150hk.

Vad är det som gäller??

Solid snake

Guest
Säljaren vill BUMS ha 58K, han menar att folk kräver samma för 00:eek:r som gått 3000 mil. Jag har redan försökt pruta.

I många fall har han kanske rätt, jag tycker alla hojar är pissdyra nuförtiden!!
Köp en motard då, jag vet en 625 -05 som är billig. ;)

Nej det är inte min, jag har en -06.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag ser att 99:an står reggad som 140hk och 02:an 151hk.

var har du fått dessa uppgifter ifrån ?

Här på Wiki står det att 99:an ska ha 150hk.

Vad är det som gäller??

i wikin, som jag skrivit, så är all teknisk data hämtat fråna Yamaha-motors
så det är det som gäller

visst kan t.ex importerade hojar registreras med annat antal kw/hk

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
.

Jag hade en 99, som jag var asnöjd med,ett tips, slå till, dom försvinner snabbt.
Vad jag märkte som störst skillnad, är att dom lite nyare som i ditt fall 2002, känns valdigt mkt "nyare" att köra:tummenupp

Ja men det är ju det som är det fina med gamla hojar, känns lite råhugget lixom!!! Fäät naajs ju :D

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Priserna på r1:eek:r är ju helt sjuka nu
99-01 alla kostar 50-60000, plötsligt vart det 2008 och alla rettor ökade med 10-15000kr i värde :va
de e ju nästan att man blir förbanad, det verkar ju som att alla har gått ihop och skapat lite "monopol" priser på sina hojar...

58000k för en -99 de e 15000kr för mycket kanske skulle ge 45-48 för att den gått så lite

Mittor

Måtte djävulen ta alla försäkringsbolag!
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 - 99
var har du fått dessa uppgifter ifrån ?

i wikin, som jag skrivit, så är all teknisk data hämtat fråna Yamaha-motors
så det är det som gäller

visst kan t.ex importerade hojar registreras med annat antal kw/hk

Denna hoj är svensksåld, uppgifterna kommer från Vägverket. Jag tror också att det är 150 hk som gäller.

Nu bestämmer vi det, 150 HK!!! :yoparty

Dark_Messenger

Guest
Är de i likvärdigt skick f.ö köp -02:an. Nyare är alltid bättre. Ryck hit o ryck dit är väl skit samma med den hojen kommer du hålla stumt iaf. :yoparty

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
de e ju nästan att man blir förbanad, det verkar ju som att alla har gått ihop och skapat lite "monopol" priser på sina hojar...

Folk får naturligtvis sätta vilka priser de vill på sina hojar. Om dom får sålt dom till ett "överpris" så var det inte något överpris som jag ser det. Jag kan tänka mig att möjlighet till "billig" försäkring för en ändå ganska modern sporthoj som R1:an har gjort att priserna inte sjunker så fort, eller kanske inte sjunker alls.

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Det finns inte så få hojar som inte gått nånting!

En jobbarkompis köpte en 929, jag vet inte hur långt den gått när han köpte den, men han körde 50 mil förra året (300 kr/mil i försäkring), den jag har hade gått 292 mil när jag köpte den (över 160 kr/mil i värdeminskning) och en granne har en Honda CX 500 -85 til salu som gått 3300 mil (som han försöker sälja för detsamma som han köpte den för 1997)!

Men sensmoralen är att inte lönar sig att inte köra så mycket man vill, kan och orkar:fakta

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kolla försäkringen som passar dej ekonomiskt, sen köper den hojjen som du tycker är värd försäkringen/går bäst/ser bäst ut/du kommer gilla mest/

Jag har till 80% gått på försäkringen, därefter letat hur pass fin Sporthoj man får för den premien som passar mig. Hämtar en RSV mille 2000 imon,1700mil, 800kr/mån Halvförsäkrad. R1or 00-03 kostar mig 1800kr halvförsäkrad per månad. Funkar inte så bra för mig anser jag. Ok om det varit HELförsäkring...

Tror att jag kommer få riktigt kul på vägarna ändå!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024