R1-99 500 mil eller R1-02 2900 mil!! Bäst val??

Mittor

Måtte djävulen ta alla försäkringsbolag!
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 - 99
Om vi nu ALLA antar att hojen gått 500 ärliga mil istället för att säga, "nä fan, det är omöjligt" och " aldrig, minst 3000", vad tycker vi då om priset??

Är det ändå dyrt, eller ett riktigt superköp?!?!

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
nej skulle ändå inte lita på de

håller med alltså,
man måste ju höja ögonbrynen när en 9år gammal hoj har gått mindre än vad man själv kör på en halv sommar...

Men visst kan det finnas hojar som det stämmer på, men va fan e de för tomtar som sitter o betalar för hojen när den bara står i garaget.
Man vill ju tro att det int finns någon som e så dum:va

Om vi nu ALLA antar att hojen gått 500 ärliga mil istället för att säga, "nä fan, det är omöjligt" och " aldrig, minst 3000", vad tycker vi då om priset??

nej det e för dyrt max 48000

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling

Nja superköp är fel ord tycker jag,persoligen tycker jag att bägge är för dyra.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
håller med alltså,
man måste ju höja ögonbrynen när en 9år gammal hoj har gått mindre än vad man själv kör på en halv sommar...

Men visst kan det finnas hojar som det stämmer på, men va fan e de för tomtar som sitter o betalar för hojen när den bara står i garaget.
Man vill ju tro att det int finns någon som e så dum:va

Så himla roligt hur du resonerar!

Bara för att DU kör 1000mil/säsong så innebär det ju inte att ALLA gör det...eller?

Man måste kanske inte vara dum för att betala för en hoj som inte används så mycket...du vet tills inte alls så länge sen gick det att ställa av och på hur man ville utan att det kostade något :tummenupp

Eller så kanske man är stenrik...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Bara för att DU kör 1000mil/säsong så innebär det ju inte att ALLA gör det...eller?

Men det är nog inte så många som kör 55 mil per säsong heller? Tanka två gånger per år. Förutsätter att hojen har originaldäck och drivpaket på.

Vad säljaren säger är ju inte så intressant i ett tveksamt fall som detta, jag skulle vilja ha en bra förklaring direkt från förste ägaren om jag själv skulle gå vidare med köp.

Mittor

Måtte djävulen ta alla försäkringsbolag!
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 - 99
Jag har idag pratat med första ägaren, han hade köpt den ny och kört 80 mil med den. Sen har den stått i 6 år. Andra ägaren besiktigade hojen när han köpte den 06. Finns papper på milen.

Orginaldäcken sitter på, och de verkar ha en bit kvar att gå!!

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Hehe jag har ett 8 år gammalt plattslitet framdäck på min hoj, original såklart. Det SKA av i maj, på med qualifier RR. tro mig ett 8 år gammalt framdäck är inget man gör feta nedlägg me :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har idag pratat med första ägaren, han hade köpt den ny och kört 80 mil med den. Sen har den stått i 6 år. Andra ägaren besiktigade hojen när han köpte den 06. Finns papper på milen.

Seriöst kollat av dig och det låter ju bra. :tummenupp Att köpa ny hoj är ju inte direkt någon investering av rang men han borde förstås sålt den direkt när han slutade köra den men han hoppades kanske att få mer tid "snart". Småbarnsförälder?

Kul hoj i alla fall, jag hade en själv när det begav sig, hann väl ungefär 500 mil innan den blev stulen av en pundare i Örebro.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.

Du har några riktiga fina däck där.
Behåll dom där är bra livslängd i gamla sulor :tummenupp

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!

Ja men då så, jag skulle ha köpt den :tummenupp

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Nu verkar ju 99an vara en fin hoj om än rätt dyr, men i andra fall så skulle jag hålla ut en månad till (minst) innan jag började kolla på en ny hoj.
Köper du 99an nu så kommer du hinna ångra dig 14 gånger att du inte väntade och slog till på en bättre hoj, innan ens sommaren har rullat igång på allvar...

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
58k för en -99:a...hutlöst..

jag skulle lätt ta -02:an ...2900 mil e ju inte mycket...

folk verkar ju tro att det blir guld i hojarna så fort det blir vår....

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Så himla roligt hur du resonerar!

Man måste kanske inte vara dum för att betala för en hoj som inte används så mycket...du vet tills inte alls så länge sen gick det att ställa av och på hur man ville utan att det kostade något :tummenupp

Eller så kanske man är stenrik...

Jag säger inte att alla kör 1000mil/säsong men det är nog vanligare än att folk kör 50mil/säsong 50mil=5timmar på motorväg det är sjukt lite på 8 månader...

det spelar ingen roll om man inte kör det kostar ju pengar iallafall,

Till trådskaparen, köper du 99:an byt däcken...

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
99 verkar ju som att köpa en ny 99 för 58k, inte så dumt eller :)

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
SÅLD
Det är bara att köpa 99:an om dom nu säger att den bara gått 500 mil, kolla med första ägaren samt kolla besiktningspapper där står det exakt år för år vad hojjen gått, själv så köpte jag en tl 1000s 1997 som gått ärliga 2000 mil år 2006, så man kan göra klipp fast dom är till åren. Lycka till :tummenupp

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Med hänsyn till hur sporthojar körs/hanteras av flertalet, så är 99:an det bästa valet.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Jag ser att 99:an står reggad som 140hk och 02:an 151hk.

Här på Wiki står det att 99:an ska ha 150hk.

Vad är det som gäller??

Ta -99an, om den gått så lite.
eller lägg till 40000 så har du en fabriksny hoj med garanti.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln