Inte på en av mina 3rettor-00-01or funkar denna olja, alla ger slirande koppling.
Bra med delade erfarenheter, har hört raka motsatsen, att den oljan helt hjälpt mot slirande koppling.
Verkar som just R1 98-01 är väldigt känslig för oljor, kanske beror på att det blir dålig kombo när man byter olja (märke/viskositet)
Tack för varningen
Har inte orkat läsa hela tråden men,
* Vet du med säkerhet att det är en cylinder som inte går?
* Vet du isåfall vilken cylinder?
* Mät upp resistansen i tändkablarna för att se om någon avviker ordentligt, dålig tändkabel ger problem vid belastning av motorn.
* Kollat stiften? Prövat att byta stift mellan cylindrar för att se om problemet flyttar sig till annan cylinder?
Allt detta kanske redan är testat men ofta är problemet mycket enklare än man vill tro.
Men att ny olja ska lösa ditt problem tror jag är mycket långsökt!
Om den dåliga oljan orsakat mekaniska problem/skador så är det bara att riva ner allt för mätning och kontroll.
/Nitrous
Ja, jag har testat allt det där.
Jag vet att det kan verka långsökt och jag börjar tappa hoppet, men oljan blev billig (snodde brorsans dunk, men säg inte det till han..) så jag ska testa det först.
Tack för tipsen
Läste om en här på SH som hadde liknande problem på en sukka, det visade sej vara en kabel som hadde fått isoleringen sönderskavd mot toppen, hojen har ju gått en hel del så det låter rimligt att det kan vara en sån "smygkortis".
Mja, det är ju det att den har ju inte gått så långt (ca: 900mil) men, jag ska gå över kontakterna för säkerhets skull, tycker ändå att felet borde flytta på sig om det är elfel och man skiftar tändhattar
Tackar syns på måndag