R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tillverka en ny växepinne som går utanför ramen. Sedan vänder du själva växelarmen 180° så är det raceväxel.



Ingen som vet om det finns någon färdig att köpa någonstans? Hade en sån på min R6-03 och det funkade kanon!

Har aldrig sett några man kan köpa som är anpassade för raceväxling med orginalfotpinnar. Du kan ju alltid beställa en ny orginalpinne från Yamaha & kröka till så att den passar.
 

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 -03
Är det bara jag, eller kan man inte försäka R1/R6 hos Bilsport & MC? Finns ju inte alls med i listan?
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Är det bara jag, eller kan man inte försäka R1/R6 hos Bilsport & MC? Finns ju inte alls med i listan?

När jag ringde och frågade på min R1a sa dem att den skulle kosta över 20 000 i trafikförsäkring, så dem försäkrade den inte.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Har inte fått chans att lyssna på det än, men sjukt snyggt är det iaf! :D



Kanske inte exakt, men du får ner nästan hela armen iaf! :D

Finns ljudklipp på ngn av sidorna innan denna på mitt, med och utan insatts:tummenupp

Får du ner armen, jisses, måste va en spinkig rackare:D

Slipon röret är av samma dimension som röret man kopplar på det på, eller ja, det passar utanpå då, typ 5 cm eller nått...

4", killen måste rökt på:fyllisar
 
Last edited:

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 -03
När jag ringde och frågade på min R1a sa dem att den skulle kosta över 20 000 i trafikförsäkring, så dem försäkrade den inte.

Okej, trisst! Blir och ringa runt imorgon..

Finns ljudklipp på ngn av sidorna innan denna på mitt, med och utan insatts:tummenupp

Får du ner armen, jisses, måste va en spinkig rackare:D

Slipon röret är av samma dimension som röret man kopplar på det på, eller ja, det passar utanpå då, typ 5 cm eller nått...

4", killen måste rökt på:fyllisar


Det kan man tro! Men det är specialbeställt från Italien, måttet är kanske inte exakt men det är jääävligt stort! slår inte på mycket.. Spinkig? vetifan =) 75 så jag är ju hyffsat tunn :)
 
Last edited:

debbah

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha R1
Vart hittar man kompletta tändningslås till Yamaha R1 ?
Lite segt att lämna in när man kan montera själv. Kan man beställa rakt ifrån Yamaha Center eller måste man lämna in den?
Länka gärna sidor där man kan köpa isf.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vart hittar man kompletta tändningslås till Yamaha R1 ?
Lite segt att lämna in när man kan montera själv. Kan man beställa rakt ifrån Yamaha Center eller måste man lämna in den?
Länka gärna sidor där man kan köpa isf.

Vet vart det finns, men vill ogärna säga det utan att veta att det inte är någon som försöker fixa en stulen hoj.

Sorry!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vad tycker ni att jag ska satsa på för bromsbelägg till min R1 -98? Vad kostar ett set originalbelägg fram och vilka billigare alternativ finns?
 
Last edited:

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Köpte en R1 01:a i lördags, har tidigare haft en 99:a, är det någon som vet om det är några skillnader mellan årsmodellerna, några uppdateringar borde väl ha gjorts?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad tycker ni att jag ska satsa på för bromsbelägg till min R1 -98? Vad kostar ett set originalbelägg fram och vilka billigare alternativ finns?

Yamaha orginalbelägg går nog på ca 300kr per par. (Du behöver 2 par).
Personligen gillar jag Ferrodo-beläggen, de finns bl a att köpa på www.all-right.fi

Jag har några uppsättningar över i förpackning som endast gått en tävling.
De kan du få köpa billigt om du vill. :)

Köpte en R1 01:a i lördags, har tidigare haft en 99:a, är det någon som vet om det är några skillnader mellan årsmodellerna, några uppdateringar borde väl ha gjorts?

Årsmodellerna 98-01 är i stort sett samma hoj. Viss skillnad i utformning av kåpor, sadeldynor & tank finns, men det mesta passar rakt av om man letar delar te x.

Rent tekniskt vill jag mig minnas att det inte skiljer något i motor & låda.
Det var först -02 som modellen uppdaterades till generation 2 med en total översyn. Ny motor med insprutning, ny ram & sving, ny design på tank & kåpor med mera.
 
Last edited:

prsn

prsn
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Mariestad
Hoj
Yamaha R6
Får ta och presentera yttligare en Yamaha R6 åkare.
Har just hämtat ut den från verkstad med nytt bakdäck och monterad strypning efter ett misslyckat försök hos Bilprovningen. "Det här kan väl aldrig vara 25kw? Det får du ta och kolla upp..." lalal. hoppas det inte tar för lång tid att redigera denna otroligt störande detalj. Känns som jag är tillbaka på en moppe. Ännu ingen bild på skönheten men det kommer, den är iaf vitblå med kolfiberinlägg, infällda blinkers samt effektljudd. Ses där ute på vägarna!
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Fick mina blinkare från watsendesign idag, jeflar vilken fin finish... Kan bara rekomendera, postar bild när de är monterade...
 

zOdi

jahaja
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha r6 -06
Om det är nån som funderar på att sälja sin grymmt fina r6 -03 till -07 med inte allt för mkt mil på, gärna extrautrustad med slipon osv så kan ni skicka ett pm till mig med info och pris, inga fantasy prices tack =)
 

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Har en snabb fråga.
Min -98:a går bara att starta om man har friläget i. Ska det vara så eller ska man kunna starta med växel i?
 

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Så den ska gå att starta med växel i så länge stödet är uppe? Om jag har fått kärringstopp så måste jag pilla i friläget för att kunna starta den igen.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top