Är det någon som vet ungefär vad en 2000mila service kan kosta på en R6 -03
Finns det något bra och billigt ställe att serva den på i Stockholm
Skulle gissa på ca 3.500-4000kr (som högst).
Last edited:
Är det någon som vet ungefär vad en 2000mila service kan kosta på en R6 -03
Finns det något bra och billigt ställe att serva den på i Stockholm
Börjar bli läge för mitt första byte av bromsbelägg fram och bak på min R1-01:a. Tacksam för tips på om det finns belägg av bättre kvalitet (bättre grepp) och var dessa isåfall kan beställas. Även tacksam för råd hur man byter beläggen på en R1:a på smidigaste sätt.
Tack/D.
Fram kräver något mer skruvande men går hyffsat snabbt.
Bort med framhjulet & lossa på bromsoken, bort med låsblecket & ut med belägget.
I höstas monterades ett helt nytt orginalbatteri i min R1. Jag har kört med hojen titt som tätt under hela vintern samt varje dag nu i nästan 2 månader på våren. En dag på jobbet glömde jag parkeringsljuset på så att batterit laddade ur. Jag har kört batterit i laddare i 10 timmar med den hände inget. Batterit är fortfarande dött. Detta är ju ett liggande batteri. Kan man inte ladda upp dessa med en vanligt batteriladdare(jag har biltemas billigaste för 79kr)? Ett batteri ska väl kunna ladda ur en gång utan att det dör totalt?
Om nu inte min laddare klarar av detta, hur länge tror ni jag måste köra runt med hojen för att ladda upp batterit fullt?
Om jag nu inte lyckas ladda batterit, så att jag måste köpa nytt, vad ska man då köpa. Jag vill inte köpa orginal för det är svindyrt. Till alla mina tidigare hojar har jag haft biltema batterier. Dom har alltid funkat så jäkla bra och så kostar dom mycket mindre också. Biltema verkar dock inte ha något som passar min R1 årsmodell 00 till storleken. Eller har dom det?
Hjälp mig nu!!
Jag har kollat på R6 länge nu och i princip bestämt mig för en sån.....ända tills jag insåg att en R1 av samma årsmodell kostar exakt lika mycket att försäkra.
Så nu har jag svår ångest och vet inte vilken jag ska ta!
Skulle vilja ha några åsikter om vad jag bör köpa efter att ni tagit del av följande förutsättningar:
*Jag är ingen jättekvinna och uppskattar en lätt, låg och smidig hoj
*Jag kör på gata, lite touring och på bana
*Jag kör inte som en dåre, men heller inte som en mes
*Jag körde tidigare SV650 som jag tyckte mycket om att hantera men jag växte ur den effektmässigt
*Årsmodellen som är intressant är 2003 (R1 el R6)
Åsikter och reflektioner mottages tacksamt!! Jag måste snabbt göra affär!
puss
Följer det med någon verktygssats till R1 -04 och vad innehåller den isf?
Jag fick nämligen inte med någon till min och det vore bra att ha med på min Nürburgring/MotoGP-resa i sommar
Någon som har en att sälja?
/Danne
"Växte ur den effektmässigt"...? Ska hon säga som blev frånåkt av en XT på banan...![]()
Har aldrig förstått hur någon kan föredra en 600 framför en 1000 om priset är likvärdigt.
Har aldrig förstått hur någon kan föredra en 600 framför en 1000 om priset är likvärdigt.
R6 har något mindre gyrokrafter men en R1 är inte svårsvängd och motorn...lirar i en helt annan division.
Just R1 02-03 är nog så nära perfekt sporthoj man kan komma. Allt är på rätt plats och har rätt storlek. Det som saknas original är en styrdämpare.
Köp R1 (om skicket är bra), utan tvekan!
Har du provat en R6? Jag kör båda & kan säga att bägge har sina fördelar & nackdelar. R6:an kräver mer växlande & högre varv för att man ska ha riktigt kul medan R1:an exploderar redan från början.
R6:an är kortare & snabbare i chassiet samt med bättre bromsverkan.
R1:an upplevs som "klumpigare" att hantera än R6:an i mina ögon eftersom den är längre, högre & tyngre.
Som sagt bägge har sina för & nackdelar. Men att enbart gå på effekt säger inte mycket.
På gokartbanor med ett äss bakom styret gäller andra värderingar men det var väl inte det som vi diskuterar här[/FONT]
1) Näe, jag är bara en vanlig chey....
2) Är det så alltså, att man måste varva som en tok på en R6 för att den ska röra sig? Jag är inte van vid att varva....
3) Och storleksmässigt - kommer R1 att kännas klumpig för mig?
4) Jag är lite rädd för att R1:an förpliktigar....det är så lamt att inte kunna nyttja dess fulla potential.
5) Servicekostnader - hur skiljer det där?
6) tack föresten för alla svar - mer input mottages tacksamt"
Fick mitt Racefit Growler med UPS igår...
Fy FAN va snyggt, sicken finish![]()
Och ljudet, omg![]()
![]()
![]()
Måste dock sätta i insatsen annars kommer jag bli döv...
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |