R1 och R6-tråden!

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Jag har inte heller hört det förr, fattar inte varför mc-poolen måste blanda in Tyska termer i en svensk spec(?)
Nu är jag ute på ganska djupt vatten men jag får det till att den Svenska termen är stagnationstryck (vilket iofs inte säger så mycket mer i vardagstal, hehe).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bernoullis_ekvation
http://lexikon.meyers.de/meyers/Staudruck

Det lustiga är dock att MC-poolen verkar använda uttrycket felaktigt då "staudruck" borde innebära mer effekt och inte mindre som de skriver men det där kan säkert någon matte/fysikkunnig sporthojsmedlem reda ut åt oss :tummenupp
Ja precis, ser ju ut som dom har kört en copy & paste från nån tysk mc-magasinsite eller nåt.. hur som helst så ser Bernoullis ekvation ut att vara nåt att bita i :)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Äntligen kom även du till insikt, välkommen! :yoparty
Tackar ! Ja, det tog ju ett tag att nå dit, men när jag väl fick tummarna ur så gick det fort :) Så fort plånboken tillåter ska den kläs om med så ruffiga kåpor som möjligt - förhoppningsvis innan premiär klotningen :tungan

Last edited:

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Tog precis ett par bilder på hojen, var tvungen att lägga upp en bild på hur hojen har det över natten, Hon sover i tryggt förvar i Hallen/köket!! :tummenupp
Såå skönt att sova riktigt gott på nätterna.:D

MVH Roothen

Tar du in den varje dag? Bor du på bottenvåningen? Måste vara rätt bökigt i vilket fall?
Jag funderar nämligen på att göra detsamma när jag flyttar till uppsala. Men frågan är hur jobbigt det är?

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Bakhjulslager R6-02

Har försökt att söka men som de flesta märker är sökmotorn lite kinkig ibland.

Är det samma bakhjulslager på R6-02 som på R1-99-02 ?

Eller har jag sån tur att någon sitter inne med beteckningarna för alla lagren i bakfälgen till en R6-02 ? Lelles har inte listat -02an alls...

Lyckades med tricket att inte ha distansrören i fälgen alls:huvet så det blev lite spånor av det hela.

//P

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Har försökt att söka men som de flesta märker är sökmotorn lite kinkig ibland.

Är det samma bakhjulslager på R6-02 som på R1-99-02 ?

Eller har jag sån tur att någon sitter inne med beteckningarna för alla lagren i bakfälgen till en R6-02 ? Lelles har inte listat -02an alls...

Lyckades med tricket att inte ha distansrören i fälgen alls:huvet så det blev lite spånor av det hela.

//P

Gå in på yamaha-usa där har du varenda del specad till alla år och modeller.

Fick pengarna idag :tummenupp

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Shoei..

Shoei... Självklart tar jag in den varje kväll, har som sagt redan blivit av med en hoj, det räcker! :mad:
Visst, det är jobbigt, trixigt som fan att få in den i hissen, bor 5 trappor upp, men det är det värt, så skönt att veta att hojen är kvar när man vaknar!
Som den bildbög man är, så lägger jag upp en bild till... :)

MVH Roothen

Bifogat

• DSC07033.JPG
    DSC07033.JPG
    35.3 KB · Visningar: 112

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Shoei... Självklart tar jag in den varje kväll, har som sagt redan blivit av med en hoj, det räcker! :mad:
Visst, det är jobbigt, trixigt som fan att få in den i hissen, bor 5 trappor upp, men det är det värt, så skönt att veta att hojen är kvar när man vaknar!

MVH Roothen

Imponerande! Starkt av dig att orka med detta. Men de dagar som det känns extra tungt så får du tänka precis som du skriver. "Att det är värt det".

:tummenupp

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Fick mitt Racefit Growler med UPS igår...

Fy FAN va snyggt, sicken finish:tummenupp

Och ljudet, omg:yoparty :D :yoparty
Måste dock sätta i insatsen annars kommer jag bli döv...

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld

MVH Roothen

där ser man! Jag är också lite överdriven/extrem ibland så det ska väl jag också orka med.
Du har inte fått klagomål än då? Kan tänka mig att andra som inte "förstår oss" blir irriterade. Finns mkt konstigt folk där ute (men dom tycker väl att vi är konstiga som har mc'n innomhus iofs;-))

Henken

Guest
Jag får väl gå emot strömmen på ett sätt, jag har precis sålt min. Känns...tomt...

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
ZX10R
Funderar starkt på att införskaffa en R1-01, men funderar lite på komforten. Jättebra enligt allt man kan läsa, men hur lång är testpersonen undrar man. Sitter man som 187 cm bra på en R1 eller vad säger ni?

Jag är 183 och sitter kanonbra !!
Hustrun är 181, men med längre ben och kortare överkropp :tuttar = sitter inte helt perfekt

Oftast sitter man bra och trivs bäst på den cykeln som man gillar/vill ha :D
Leta upp en cykel och torrsimma :tummenupp

/ M

Aspan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
Såld, letar ny
Hej, gör ett skolarbete och är det någon som vet försäljningssiffrorna för Yamaha R1 eller R6 åren 2004,2005,2006 och 2007 ? :)

Skulle vara mycket uppskattat!

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta
Snabba RÅÅÅÅÅD!!!!

ok..behöver HJÄLP!! eller snarare RÅD, kanske¨.

Har hittat en R1 00 som har gått 4004 mil, 4000 mila service gjord, hojen ser ut att vara ny, riktigt bra omhändetagen. Behöver byta ett bakdäck, är väl allt egentligen...pris 62k, därav min fråga..

är 62k alldeles för mycket!? finns en likadan längre söderut i landet för 52k men gått 1200 mil mindre..!!!!!!

Skulle uppskatta ett snabbt svar, hojen i stan är riktigt väl omhändertagen.
försäkringen är "grym" 19k helår/hel och 10k helår/halv

snabbt svar önskas.......

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej, gör ett skolarbete och är det någon som vet försäljningssiffrorna för Yamaha R1 eller R6 åren 2004,2005,2006 och 2007 ? :)

Skulle vara mycket uppskattat!

Jag vet att det såldes 5000 exemplar av R1 2005 räknat över hela världen.
Reagerade själv på att det låter väldigt lite, men av alla motorcykelåkare så är det ju bara en liten del sporthojsåkare, av dessa kör många andra märken än R1. Så siffran är nog rimlig vid lite eftertanke.

ok..behöver HJÄLP!! eller snarare RÅD, kanske¨.

Har hittat en R1 00 som har gått 4004 mil, 4000 mila service gjord, hojen ser ut att vara ny, riktigt bra omhändetagen. Behöver byta ett bakdäck, är väl allt egentligen...pris 62k, därav min fråga..

är 62k alldeles för mycket!? finns en likadan längre söderut i landet för 52k men gått 1200 mil mindre..!!!!!!

Skulle uppskatta ett snabbt svar, hojen i stan är riktigt väl omhändertagen.
försäkringen är "grym" 19k helår/hel och 10k helår/halv

snabbt svar önskas.......

62k låter i högsta laget. Har den full servicebok? Hur många ägare?
Import? Gått på bana?

Last edited:

graphite ghoast

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yaaama Retta

62k låter i högsta laget. Har den full servicebok? Hur många ägare?
Import? Gått på bana?

hmm..ok..tackar verkligen för det snabba svaret!!
Hojen har haft två ägare (nu tre :yoparty ) första ägaren jobbade på bike i trollhättan, så då gick den nog lite på bana?! andre ägaren har även han varit pedant med hojen, den är riktigt fin, service gjorda på yamaha, full servicebok, svensksåld..

just glömde säga det.. jag köpte den precis!!!! för 58.5k hämtar den ikväll!!!

SWEEEEET, är nu R1 ägare...see ya on tha streeeets!!!

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Shoei..

där ser man! Jag är också lite överdriven/extrem ibland så det ska väl jag också orka med.
Du har inte fått klagomål än då? Kan tänka mig att andra som inte "förstår oss" blir irriterade. Finns mkt konstigt folk där ute (men dom tycker väl att vi är konstiga som har mc'n innomhus iofs;-))

Har inte fått några klagomål, men det kan ha att göra med att ingen har sett mig köra hojen i hissen, än....
Klart du ska ta upp hojen du med, man får ha det som en rutin att ta upp hojen, ger mig fan på att om jag chansar en kväll, och låter den stå kvar i garaget, så kommer någon ha snott hojen!
Så jävla tråkigt att det ska vara så, men så är det i vårat underbara land! :huvet

MVH Roothen

Last edited:

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Har inte fått några klagomål, men det kan ha att göra med att ingen har sett mig köra hojen i hissen, än....
Klart du ska ta upp hojen du med, man får ha det som en rutin att ta upp hojen, ger mig fan på att om jag chansar en kväll, och låter den stå kvar i garaget, så kommer någon ha snott hojen!
Så jävla tråkigt att det ska vara så, men så är det i vårat underbara land! :huvet

MVH Roothen

Heh ok.. det var ju bra det. Planerar att köpa en till R1 som jag ska ha i uppsala och så har jag kvar min andra här hemma. Då har jag helgarderat mig. Får ser hur det ser ut dit jag ska flytta i uppsala men jag ska nog också försöka få till det! Kul att höra att någon annan också anstränger sig ;- )
Ja tyvärr...

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
R6 service

Är det någon som vet ungefär vad en 2000mila service kan kosta på en R6 -03
Finns det något bra och billigt ställe att serva den på i Stockholm

Nyheter
EICMA 2024: Ducati