Slappa
Rage closed inside!
Jag letar efter en styrdämpare passande R1 98-01.
Hör av dig om du har någon du vill kränga iväg!
Hör av dig om du har någon du vill kränga iväg!
Hey! Har en delikat lite fråga. Kör R1 -00 och har sedan köpet ett problem.
Skulle det vara varmt (över 20 grader) utomhus och jag ligger och småglider i stan eller åker igenom ett samhälle eller liknande så börjar min skithoj att koka.
På tempmätaren står det att tempen är typ 80 grader. Vet inte om det är min termostat eller om kylaren är sönder eller vad som har hänt. Ska säga med att den "kokat" 3 gånger... dvs kylarvätskan har runnit ut men alla dessa gånger har jag precis stannat och ställt in hojen så den går lika bra som tidigare (inga missljud eller något) Så den har aldrig kokat vid körning och har aldrig rullat en meter utan kylarvätska i behållaren..
Ja iaf till frågan. Vet ni vad som kan vara fel och isf hur man åtgärdar det?! Har ju en hel vinter på mig att fixa nu så det blir lite åka nästa sommar.
Tack på förhand -> Desperat och besviken hojägare.
Tyder på att det inte är överhettning som är problemet.
Kylsystemet är trycksatt och ska klara "120C" så kylarlocket kanske inte håller sätt??
Hoppar snaällt in i tråden o kanske avbryter en diskussion... Får ju lägga in ngt i tråden då man blev R1 ägare för cirkus 1,5 timme sedan...=) Har redan frågor som jag hoppas ngn kan hjälpa till med... Undertail vart hittar man snygg sådan till en rimlig peng?? måste man hosta upp 3 lakan eller?? Billig försäkring e 25 bor i gbg??? Köpte en 99i afton.. =) tackar mjukast!
Någon som vet vad det ska vara för typ av kedja/drev till R6 -07? Har fått för mig att det ska vara 525, men kikade i nån katalog jag hade hemma och i den ena står det 525 som jag trodde, men i en annan katalog står det 520 sen såg jag även att det finns 530 conversion kit.. Problemet är iaf att jag var in till en hojbutik i V-ås och beställde ett framdrev -1 kugg, och när jag fick det står det på förpackningen: Framdrev JT 580-15 C45 Kedja 50/530. Betyder detta att jag fått ett drev till en 530 kejda? Och passar alltså inte med min 520/525 kedja, vilket av dom jag nu har
Hjälp en förvirrad stackare i kättingdjungeln
/Robban
Någon som har Serviceschem till R1 -04 -06?
Det står inte i min servicebok vid vilka intervaller den ska servas, är det vid 100/600/1200/1800/2400 osv som på dom flesta eller?
Servicemanual kan du ladda hem från www.yamaha-motor.com
Annars är serviceintervallerna 100mil & sedan var 1000:e mil.
Hoppar snaällt in i tråden o kanske avbryter en diskussion... Får ju lägga in ngt i tråden då man blev R1 ägare för cirkus 1,5 timme sedan...=) Har redan frågor som jag hoppas ngn kan hjälpa till med... Undertail vart hittar man snygg sådan till en rimlig peng?? måste man hosta upp 3 lakan eller?? Billig försäkring e 25 bor i gbg??? Köpte en 99i afton.. =) tackar mjukast!
Tjohosan, har en R1:a -99, ser inte ett skit i backspeglarna förutom mina egna armbågar. Är de längre på nån annan årsmodell?? sett att armen är smalare 01 och uppåt men är den längre då???
Tjohosan, har en R1:a -99, ser inte ett skit i backspeglarna förutom mina egna armbågar. Är de längre på nån annan årsmodell?? sett att armen är smalare 01 och uppåt men är den längre då???
Grattis till ny hoj mannen!!!
Själv kan man ju inte åka längre...
trevligt att Manolo verkar sitta som jag iallafall.....ni andra kanske inte tittar så mycket i speglarna??? Ang försäkring, jag har via SMC/Folksam deras sporthojsförsäkring hel/helår och betalar 7000:-!! 35 bast o bor i karlskoga. Krav på vidareutbildning men den är ju på gelleråsbanan och den var inte tråkig....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|