R1 och R6-tråden!

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Hoppar snaällt in i tråden o kanske avbryter en diskussion... Får ju lägga in ngt i tråden då man blev R1 ägare för cirkus 1,5 timme sedan...=) Har redan frågor som jag hoppas ngn kan hjälpa till med... Undertail vart hittar man snygg sådan till en rimlig peng?? måste man hosta upp 3 lakan eller?? Billig försäkring e 25 bor i gbg??? Köpte en 99i afton.. =) tackar mjukast!

Det beror på:
A: zon. Din zon =1=dyrt
B: Hur länge du haft A-kort.
C: Vilken modell. Din modell=dyr
D:Vilken årsmodell
E:Vilken självrisk.
F: Hur många skadefria år.

Till sist; min personliga åsikt. Kör man bana ska ingen ersättning utgå. och det står jag för. Exkluderat SMC-körningar. Dvs inte ens ducce-körningar.

Over and out.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
hej alla!
har precis bestämt mig för att införskaffa (min drömhoj) en blå r6 -02 med 1500 mil på mätaren, 53000..
är det ett bra pris? finns det nåt speciellt man ska vara uppmärksam på?
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Tackar för svaren!:pannkyss Hittade hyffsat pris på förs hos trygghansa, halv för 13"/år :va Sitter nu med nya frågor, tänkte först läsa igenom alla sidor i tråden men känner mig ganska halv dyslektisk såhär en lörd kväll... :fyllisar KRashpuckar till 99:a hittar endast från 00? (bikersneed) bra tips på sidor ngn? Ska försöka mig på o bygga underseat pipes av mit bos slipon, men måste såfall lösa andra lysen bak tips idéer ngn? Har annars funderat på att kanske bytta häck på henne till typ 04:ans men vet ju inte om d passar visst fästen o så får man ändra men skulle d gå, ngn som testat?? :confused: Tackar för mig denna afton så ses vi imon kära vänner:yoparty
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
53000 för en 02a är väl hyfsat ok tycker jag...
Beror ju på lite andra grejer också, sitter det slip-on på t.ex?
Hur är däcken?

Om däcken är kassa och måste bytas så kostar det ju några tusen. Slip-on är ju inte heller gratis... Detta är dock ett vanligt fenomen, dvs, att köparna bara kollar på priset o skiter i s.k. "godis" som slip-on, pc3 osv.. Därför gör man som säljare egentligen bäst i att plocka av allt sånt o sälja separat..

Aja iaf, jag köpte min 01a med 1400 mil på mätaren i våras för 51000 och nu är det ju dessutom köparens marknad.. Så 53 lax låter väl lite i högsta laget tycker jag..
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Men det dumma med den försäkringen är att självrisken är så förbannat dyr, jag tror självrisken ligger på 25000 eller något sånt. Min självrisk är endast på 6000.
Gelleråsen är riktigt kul bana att köra på :yoparty , jag var där med SMC i maj på deras utbildning.

Nej, självrisken är 25% av skadans värde!! Har du som i mitt fall en hoj som har marknadspris 45-47000:- och jag skrotar den fullständigt så får jag pröjsa 12500:- i självrisk. Tanken är att du ska köra med insidan på roten samt att kunna laga lite själv ifall du synar. den stora fördelen är att premien är hyffsad för en i mina ögon hyffsat snabb o stark hoj!!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var i Stockholmsområdet ska man serva sin hoj? Kvalitet är viktiagre än pris. Efter att läst diverse skräckhistorier från t.ex. AVA så vill man nog hitta någon som hanterar saker vettigt den här gången, tänkte boka tid nu så man slipper hetsa i vår. Alltså, vilka verkstäder är bra i Stockholm?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top