R1 och R6-tråden!

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Fan nu längtar man som fan.....
Precis anmält mig till Kinnekulle 3 maj och till Knutstorp 1-2 juli.
Någon av er här som ska dit?
 

Grevenstid

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
MALMÖ
Hoj
Triumph Tiger Explorer
Har tänk fixa lite smått och gott på hojen i vinter.
Tänkte byta insugstrattar, men vilka skall man ha?
Finns de som Factory pro har (ser ut att vara längre)
Sedan har jag hittat ett par andra som Graves tillverkar (2 korta och 2 långa)
Vad blir bäst på en R1 -06 som körs enbart på gata.

http://www.gravesport.com/cgi-bin/shopper?preadd=action&key=AB__012
http://www.aandrmotorsport.com/04-06-r1-factory-pro-velocity-stacks.html

/ Ingen som har någon praktisk erfarenhet vad som är bäst?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vid normal körning samt rekommenderad smörjning/justering, hur många mil räcker ett drivpaket till en R1 ungefär?

Inkluderar du inget wheelande i din beskrivning så kan du räkna med ca 3500 mil.

Fan nu längtar man som fan.....
Precis anmält mig till Kinnekulle 3 maj och till Knutstorp 1-2 juli.
Någon av er här som ska dit?

Vi kanske ses på Kinnekulle:)
 
Last edited:

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Jag har en fråga om bromsljus. Mitt bromsljus har lagt av, är det ett vanligt fel på R1or. Jag tänkte jag skulle kolla igenom kontakterna och se så de sitter rätt, men tänkte jag kunde fråga här först om någon vet något angående detta!
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Inkluderar du inget wheelande i din beskrivning så kan du räkna med ca 3500 mil.


Inget eller lite wheelande kan nog inkluderas... Men att det håller så länge? Ett nytt kostar ca 2500kr om jag har sett rätt?

Batteriet på R1 är tydligen lite special, inget vatten att fylla på. Kan man underhållsladda dom som vanligt eller är det till att köpa nytt om det är slött?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Inget eller lite wheelande kan nog inkluderas... Men att det håller så länge? Ett nytt kostar ca 2500kr om jag har sett rätt?

Batteriet på R1 är tydligen lite special, inget vatten att fylla på. Kan man underhållsladda dom som vanligt eller är det till att köpa nytt om det är slött?

Sköter man sitt drivpaket så ska det hålla 3000 mil. Ja räkna med mellan 1.700-2.500kr för ett drivpaket beroende på märke.

Batteriet till R1:an är likt till de flesta moderna hojarna idag ett gel-batteri.
Jag rekommenderar dig att köpa en CteK-XS 3600 så kommer det inte bara bevara batteriet utan även återuppliva det om det är aningen slött.

Jag har en fråga om bromsljus. Mitt bromsljus har lagt av, är det ett vanligt fel på R1or. Jag tänkte jag skulle kolla igenom kontakterna och se så de sitter rätt, men tänkte jag kunde fråga här först om någon vet något angående detta!

Antar att du kollat lampan? :)
Kolla sedan så att inte säkringen har gått, de sitter under sadeln.
Kan vara att du har fått glapp i en kontakt, det kan du kolla lätt om du plockar bort den bakre kåpan.
Det är inte ett vanligt förekommande fel!
 
Last edited:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kan någon tipsa om bra däck till en R1?

Har sett Metzeler M3, men de är ganska dyra. Finns det några andra helt ok däck som är lite billigare? Ska köra landsväg och kanske lite bana, men nybörjare som man är kanske man inte måste ha det värsta...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Kan någon tipsa om bra däck till en R1?

Har sett Metzeler M3, men de är ganska dyra. Finns det några andra helt ok däck som är lite billigare? Ska köra landsväg och kanske lite bana, men nybörjare som man är kanske man inte måste ha det värsta...

Låter som du ska ha Michelin Pilot Power :)
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Låter som du ska ha Michelin Pilot Power :)

Samma pris på M3orna och pilot power från www.mcdackonline.com

Båda fick f.ö. toppbetyg i Bike för ett tag sedan, så det är säkert grymma däck.

Edit: Gör en liten lista med de bästa i Biketestet, kanske kan glädja någon.

Plac Märke Ca-pris fram+bak från däckonline (120/70+190/50)
1. Metzeler M3 3000kr
2. Michelin Pilot Power 3000kr
3. Pirelli Diablo Corsa 2700kr
4. Continental Sport Attack 2400kr
 
Last edited:

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Ort
ålem (ödebo)
Hoj
R1-05
någon som vet vart man kan köpa typ gp-pipa eller liknade till R1-00 i sverige?har sett sånna små pipor som bara sticker ut under fotpinnen men hittar bara sånna i usa.måste ju finnas o få tag sverige tycker man.....
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena alla R1-ägare.
Jag planerar på att köpa 1000cc efter att ha kört 600 några år. Tyvärr är man nyinflyttad till Upssala så hojmässigt är det skitdyrt med försäkringar här!
Men jag skulle bli glad om någon pmade eller skriver här, ett reg nr på:
R1 2002


Måste kolla försäkringar...
Tack på förhand
Jonas
 

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Johanneshov
Hoj
CBR1000RR -06
någon som vet vart man kan köpa typ gp-pipa eller liknade till R1-00 i sverige?har sett sånna små pipor som bara sticker ut under fotpinnen men hittar bara sånna i usa.måste ju finnas o få tag sverige tycker man.....

Söker oxå, efter GP pipa till äldre R1-99.. Någon som vet vart man kan hitta detta om det nu finns att få tag på :confused: // Mapa
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Kan någon tipsa om bra däck till en R1?

Har sett Metzeler M3, men de är ganska dyra. Finns det några andra helt ok däck som är lite billigare? Ska köra landsväg och kanske lite bana, men nybörjare som man är kanske man inte måste ha det värsta...

Jag tycker att Michelin Pilot Road 2CT är däcket för dig, flest mil med bra grepp.
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Hej, köppte mej en R6:a -07 idag som det tyvär var lite tråkigheter med nån liten bula i tanken osv, men jag fick den för ett bra pris så jag slog till ändå. tänkte kolla om de är någon som har haft någon mindre bula i tanken o rättat till det och även lackat det o hur mycke de kostade??
Syns inte så väl men man vill juh ha ordning på sina grejer!
//Linus:confused:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej, köppte mej en R6:a -07 idag som det tyvär var lite tråkigheter med nån liten bula i tanken osv, men jag fick den för ett bra pris så jag slog till ändå. tänkte kolla om de är någon som har haft någon mindre bula i tanken o rättat till det och även lackat det o hur mycke de kostade??
Syns inte så väl men man vill juh ha ordning på sina grejer!
//Linus:confused:

Tråkigt! Men det går att fixa till, men det krävs ett idogt spacklande & slipande med våtslippapper. Gör förarbetet själv & lacka i orginalfärg hos lackerare om du vill ha det riktigt bra, men tänk på att alla tankdekaler försvinner & de är svindyra orginal!

Kolla på eBay så kan du garanterat hitta en ny eller bättre begagnad tank riktigt billigt!
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Hej, köppte mej en R6:a -07 idag som det tyvär var lite tråkigheter med nån liten bula i tanken osv, men jag fick den för ett bra pris så jag slog till ändå. tänkte kolla om de är någon som har haft någon mindre bula i tanken o rättat till det och även lackat det o hur mycke de kostade??
Syns inte så väl men man vill juh ha ordning på sina grejer!
//Linus:confused:

Vilken typ av "bula" (går utåt) (tror du menar buckla? går inåt)
Är den som en "skål" intryckt och ej i en vinkel, KAN det gå att limma fast en metall bit o dra ut bucklan, man kan prova med att trycksätta tanken med lufttryck.
Är det ett jack, ja då är det spackel som gäller om man inte vill svetsa...

mvh Terje2
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Vilken typ av "bula" (går utåt) (tror du menar buckla? går inåt)
Är den som en "skål" intryckt och ej i en vinkel, KAN det gå att limma fast en metall bit o dra ut bucklan, man kan prova med att trycksätta tanken med lufttryck.
Är det ett jack, ja då är det spackel som gäller om man inte vill svetsa...

mvh Terje2

De är lite av varje nån liten bukla men även ett väck (utåt) i en utav linjerna som går ut med tanken..:mad: även ett litet jack.. så de är nog lack svetsa o trycka som gäller.. kan slänga upp en bild imorgon.. va kostar en bättre beg tank ca.. ingen som är sugen på o sälja en ?:)
behöver nog ev en ny front kåpa pga de är sågat lite i den, (inget som är så fult men vill nog ha orginal grejer)pris?

//Linus
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top