tjena alla!
hur funkar det med service av en lite äldre hoj, menar om folk är lika kinkiga med servicebok när det gäller mc som bil? har inte haft hoj så länge..
tänkte serva min r6 själv, istället för att lämna in den, kostar ca 6000kr..
jävligt dyrt!! undrar hur det blir den dan jag ska sälja den..
är det många som gör det själv?
Tack för ett bra inlägg ! Låter som rexxan kan funka för mig, topphastigheten är inte så viktig. Det man förlorar där tar man igen på kurvorna Känns som det är lättare att lära sig grunderna på den än Rettan. Är inne på en flong ny 08 den är så läcker med den nya färgsättningen och all ny uppdatering gentemot 07an.
Skulle gärna vilja provköra en, men det är ju inte det lättaste just nu
Förresten hur pass bakhjulsvänlig är Rexxan. Har hört att den är lite nervös på baken. Det är ju ändå en viktig del i ett hojköp
Har du tagit bort AISen (den som pyttsar in friskluft i avgasportarna) på din rejzhoj?
20 år Gixxer 600 -00 6000 trafik
21 år Honda Sp1 -00 1350/mån/halv
22 år Yamaha R1 -99 750/mån trafik
Samtliga på Folksam.
Skrev upp lite tidigare hojar också för att ge lite perspektiv bara
Folksam
R1 -00
38 år
ca 550:- / månad, helår helförsäkrad
Som perspektiv..
Jag har blivit ovän med sökfunktionen och undrar lite enkelt vad det är för orginaldrev på en R1 -06.
Om jag vill ta bort en kugg fram. Måste jag byta kedja då tro?
Har kollat runt lite och jag TROR att det är 17 kuggar på framdrevet. Fel/rätt?
Kan det bli stor skillnad om man då drar på en 16 kuggars drev?
Jag funderar på att lägga ner crossåkandet kommande säsong och börja köra gathoj istället. Har kollat på lite annonser och hittat denna. http://www.blocket.se/vi/14268743.htm?ca=17_s
Är det någon som har koll på vad det kan vara för fel på växellådan och vad det kan kosta att åtgärda?
17-45 är det. Bara en kugg gör inte mycket, höj 2 kugg bak också.
Original är 17/45, om du kör med 16/45 kommer motorvarvet öka med 6,3%. Beroende på var i varvtalet du är kommer effekten öka (en 8 hk vid 7-8k) vid samma hastighet.Jag har blivit ovän med sökfunktionen och undrar lite enkelt vad det är för orginaldrev på en R1 -06.
Om jag vill ta bort en kugg fram. Måste jag byta kedja då tro?
Har kollat runt lite och jag TROR att det är 17 kuggar på framdrevet. Fel/rätt?
Kan det bli stor skillnad om man då drar på en 16 kuggars drev?
Original är 17/45, om du kör med 16/45 kommer motorvarvet öka med 6,3%. Beroende på var i varvtalet du är kommer effekten öka (en 8 hk vid 7-8k) vid samma hastighet.
Originalkedjan funkar med 16 fram, du kan t.o.m gå upp till 47 bak utan att byta kedjan med 16 fram.
haha jävlar
jag e 26
r6 07
mcn e helförsäkrad hos if helår o jag betalar 990 kr/månaden
haha jävlar
jag e 26
r6 07
mcn e helförsäkrad hos if helår o jag betalar 990 kr/månaden
Om du hypotetiskt sett köper en 2 år gamal (ingen garanti) r6 för säg 70k.
Sen servas denna under 10 år av dig själv. dvs du spar ca 25000kr i arbete.
Betänk att en 96 är väl värd ca 30k i extremtfullgott skick och 25i sisådär och 20om allt behöver fixas. (ungefär.) samt att de flesta är i sisådr skick. dvs värd 25k med den magiska boken skall ju då tilläggas.
När du skall säla din 12åring och får 0 kr för den eftersom ingen bok finns så har fortfarande inte förlorat ngt mot att serva på verkstad. Rvärtom, du har tjänat för du har varje år satt in i snitt 2500kr på banken och detta är nu uppe i ca 30k mao en bättre affär.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari