R1 och R6-tråden!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Var har du fått uppgiften att du får ökade effekt utan katt?
Känner inte till R6 men på R1 ger katt-ersättaren 0 (noll) hk!

Med vilken noggrannhet kunde ni mäta upp med? Varierar det inte ngn hk bara mellan mätningarna utan att man ändrar på ngt?
 
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Med vilken noggrannhet kunde ni mäta upp med? Varierar det inte ng hk bara mellan mätningarna utan att man ändrar på ngt?
Mellan flera körningar efter varandra utan någon som helst ändring kan det slå ±4hk. Så när man då får någon hk i skillnad utan katten anser jag det vara inom mätfelmarginalen.

Lite mer tramsprat, avgiven effekt har inte bara med statiskt motstånd i avgasröret att göra. Det totala motståndet för gasflödet är dessutom beroende av resonanser, både i luftburk, kanaler och avloppsrör, allt i en så bra som möjligt avpassad kedja.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
:tomtenGod Jul & Gott Nytt Hoj År önskar jag alla Yamaha-R ägare!:tomten
Nu har det äntligen vänt & dagarna blir ljusare & ljusare igen, snart är det vår & vi kan ge oss ut på vägar & banor och ägna oss åt det roligaste man kan göra med kläderna på - Köra båge!

Må Tomten berika er med många Hoj-klappar!

Hälsningar X-uP
 

rex-ray

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
cr500 - en för supermoto och en för crossåka
undrar om det finns nån här på 190cm som kör R1 och vet om det funkar för så långa personer?? har planer på att införskaffa en sådan till våren
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Är det någon som har erfarenhet av Yoshimura helssystem till R6 -06/07?!

Passform, effekt o.s.v.

Har ett yoshi TRC på min R6:a, Passform är bra, nästintill perfekt. Har inte hunnit bromsa hojen än, inte heller bromsad innan iofs, men kändes som den vart betydligt rappare å mer klipp i den (har PC3 också, kör på en nedladdad mapp, ska mappas på rullar sen) och ljudet blev grymt, inte extremt högt, men vasst och rappt..

Helt klart väldigt fina system, grenrör och mellanrör är riktigt snygga också :tungan

MVH Robban
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
undrar om det finns nån här på 190cm som kör R1 och vet om det funkar för så långa personer?? har planer på att införskaffa en sådan till våren

Yep, det funkar. R1:an är en av de bättre sporthojarna för långa.
 

rex-ray

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
varberg
Hoj
cr500 - en för supermoto och en för crossåka
gött att höra..hur är det med köp på vintern resp våren med tanke på priser och så, kanske lite svårt med provkörning på vintern med
 

soulrider

Fast Bike, or no Bike at all
Gick med
30 Nov 2006
Ort
På banan
Hoj
Yamaha R6 -07, R1 -08 lava red edition is mine
Nån som vet här om Bakplasten passar från en R6 -06 på en R1 -05-06?
__________________
Tom Nyström



nej, tror inte det, kolla måtten r1ans mått är större än r6, har jag för mig rätta mig om jag har fel
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Ngn som vet hur man tar bort tanken på r1 -99 dvs stänger av så det inte läcker bensa?? Ska iväg på lack snart så, tacksam för svar.. :)
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Ngn som vet hur man tar bort tanken på r1 -99 dvs stänger av så det inte läcker bensa?? Ska iväg på lack snart så, tacksam för svar.. :)

Lossa och lyft lite försiktigt på tanken i bakkant, om du tittar noggrannare på kranen så kan du läsa i vilket läge den skall stå i för att det inte skall drälla soppa över dig, hojjen och golvet.
mvh P
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Lossa och lyft lite försiktigt på tanken i bakkant, om du tittar noggrannare på kranen så kan du läsa i vilket läge den skall stå i för att det inte skall drälla soppa över dig, hojjen och golvet.
mvh P

Var sitter kranen?? Har hojen ståendes några kilometer bort så har svårt o gå o kolla men kan inte hitta kranen på bilden?
fueltank.jpg
Visserligen från 98:ans manual men e väl samma gissar jag....:va
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Var sitter kranen?? Har hojen ståendes några kilometer bort så har svårt o gå o kolla men kan inte hitta kranen på bilden?
View attachment 217965
Visserligen från 98:ans manual men e väl samma gissar jag....:va

Sitter i bakkant på tanken. Släpp den främre skruven och vik upp tanken så ser du den, en vanlig soppakran är det. Vrid och ta loss slangen och kontakten till givarn och avluftningarna, fäll ner den och ta bort skruven i bakkant vips så har du den i handen. Glöm inte att ta bort sadeln först, sitter med två insex skruvar i bakkant, du får lyfta på hörnen på dynan för att hitta dem.
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Sitter i bakkant på tanken. Släpp den främre skruven och vik upp tanken så ser du den, en vanlig soppakran är det. Vrid och ta loss slangen och kontakten till givarn och avluftningarna, fäll ner den och ta bort skruven i bakkant vips så har du den i handen. Glöm inte att ta bort sadeln först, sitter med två insex skruvar i bakkant, du får lyfta på hörnen på dynan för att hitta dem.

Tackar! :pannkyss
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top