R1 och R6-tråden!

RR_larsson

Äntligen på pallen:)
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Finspång
Hoj
KTM EXC 530 -10, R1 -07 race såld
Kasst. Vad har de sagt att orsaken var till raset.

Vilka lallare som inte har fått ihop hojen. Nu tycker man det ska vara lugnt i verkstäderna så att de ska ha tid att fixa sådana saker.

Man har väl inte användning av hojen nu på vintern, men de borde kunna rappa på lite tycker man.

Hoppas att allt ordnar sig för dig.


Ringde dom idag. De ska riva botten nu. Ej hittat felet ännu. Lär ta ett tag innan man får tillbaka den tyvärr:(
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Bull för dej men som tidigare sagts hoppas d löser sig snarast! :tummenupp
Har själv oxå en fråga angående "smörjning" då min 99 :a . Startar hojen låter den bli lite varm sen efter 5 min typ när den e varmdå ;) så borjar oljelampan lysa!!! stänger av motor startar direkt o lampan lyser ej mer!? Nu e fallet att jag nyss köpt hojen o har ej kört mer än några kilometer me den tot (till vinterförvaring) Kommer byta olja o filter i vilket fall som helst men undrar mer om d e ngt "farligt" eller d kommer lösa sig då oljan byts? (alltså om d e för lite olja nu därför lampan lyser?? )Ngn som vet hur mkt olja d ska va då jag byter o exakt vilken olja som e bäst??e inte snål när d gäller sånna här grejer då d kan kosta mer sen om man använder skit olja... Tacksam för svar! :)
 

RobRas

Guest
r6, -03, slip-on, 2200 mil och lite annat smått.. orginaldelarna följer med.. 55 000:- bra pris?

såg att ni tyckte att det var dyrt för en helt orginal med samma mil.. men denna har lite krims krams
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Bull för dej men som tidigare sagts hoppas d löser sig snarast! :tummenupp
Har själv oxå en fråga angående "smörjning" då min 99 :a . Startar hojen låter den bli lite varm sen efter 5 min typ när den e varmdå ;) så borjar oljelampan lysa!!! stänger av motor startar direkt o lampan lyser ej mer!? Nu e fallet att jag nyss köpt hojen o har ej kört mer än några kilometer me den tot (till vinterförvaring) Kommer byta olja o filter i vilket fall som helst men undrar mer om d e ngt "farligt" eller d kommer lösa sig då oljan byts? (alltså om d e för lite olja nu därför lampan lyser?? )Ngn som vet hur mkt olja d ska va då jag byter o exakt vilken olja som e bäst??e inte snål när d gäller sånna här grejer då d kan kosta mer sen om man använder skit olja... Tacksam för svar! :)


Oljebyte med filter går det i 2.9 liter. Jag provade med en helsyntetolja, Mobil racing och det funkade inte alls. Högg i kopplingen och rasslade i motorn mest hela tiden, bytte till en halvsyntet ifrån elf som är 15-40 och den funkade mycket bättre. I boken står det dock 10-40 och då blir det mineralolja vare sig du vill eller inte pga att halvsyntet görs inte i 10-40. Kollar man spec i boken på klassificeringen så ska det vara en yamalube 4 och det är en mineralolja så jag vet vad jag kommer att hälla i min hoj till våren.
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Oljebyte med filter går det i 2.9 liter. Jag provade med en helsyntetolja, Mobil racing och det funkade inte alls. Högg i kopplingen och rasslade i motorn mest hela tiden, bytte till en halvsyntet ifrån elf som är 15-40 och den funkade mycket bättre. I boken står det dock 10-40 och då blir det mineralolja vare sig du vill eller inte pga att halvsyntet görs inte i 10-40. Kollar man spec i boken på klassificeringen så ska det vara en yamalube 4 och det är en mineralolja så jag vet vad jag kommer att hälla i min hoj till våren.

Tack för svaret! :pannkyss Men verkar lite korkad nu kanske men skillnad mineral o halvsynt? Du har inte haft spöken i din oljelampa eller? undrar va fasen d e....:va vill ju inte skära motorn o d skulle va min vanliga tur om d hände ngt när jag värmer oljan för bytet sen...... :huvet Sjukt sugen på ut o köra nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lära känna min nya älskling :yoparty :yoparty :yoparty
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Hej, läs din manual där står det exakt vilka kvalifikationer oljan måste uppfylla för att få hällas i din motor.
Annars skillnaden mellan mineral och halvsynt är att mineral är, sämre. Pga att den är tjockare, sämre smörjegenskaper vid höga temperaturer etc.
Halvsyntet, mittemellan, helsyntet det bästa.
Men var noga med att ha rätt olja, helsyntetisk olja till bilar funkar inte, det måste vara till våtkoppling.

Så kolla upp i manualen eller fråga butiken dem bör kunna.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Jag har en R1 som är relativt orginal, blå i lacken med org silvfärgade fälgar.
Kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska lacka fälgarna vita eller behålla dom grå:va

Ingen som har en blå R1 med vitlackerade fälgar som kan slänga upp en bild?
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
Jag har en R1 som är relativt orginal, blå i lacken med org silvfärgade fälgar.
Kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska lacka fälgarna vita eller behålla dom grå:va

Ingen som har en blå R1 med vitlackerade fälgar som kan slänga upp en bild?

vita fälgar är grymt snyggt tycker jag! kanske lite jobbigare att hålla rent...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag söker efter vänster sidokåpa till en 2002, vit. Andra färger kan vara av intresse men då vill jag nog ha vänster och höger kåpa. har ni V och H i vitt och inte vill sälja enstaka så hör av er. 2003 skall passa.
 

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Gbg
Hoj
YZF-R6 2007
Är det någon som har erfarenhet av Yoshimura helssystem till R6 -06/07?!

Passform, effekt o.s.v.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Nu vet jag hur jag ska få ur katalysatorn ur dämparen på R6 -04, -05. Ngn som vet hur det påverkar ljudnivån? Mycket högre eller osignifikant?
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Nu vet jag hur jag ska få ur katalysatorn ur dämparen på R6 -04, -05. Ngn som vet hur det påverkar ljudnivån? Mycket högre eller osignifikant?

Testa, själv intresserad.
Kan tänka mej att det ger något högre ljud men lägre än ett slip-on.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det är inte riktiga aktiva kattar på dessa, en dag får vi dessa och då komer de mäta hoarnas värden med.

MEN så länge det inte är så får vi väl enas om att vi kör få mil jämfört alla millioner bilar, så att slå ut katten bör ge några kusar om man följer med med ev. chiptrimning osv.

Noll HK är givetvis trams, ett motstånd är ett motstånd, men vänta er inte tat hojarna vrålar rakt ut liksom.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top