R1 och R6-tråden!

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Jo jag körde själv helt utan blinkers förra säsongen men köpte integrerade tills i år.. o fram har ja infällda, o skylten sitter i hjulhuset utan skyltbelysning.. backspeglar har ja inte heller..
MEEEN, även om jag har så så tycker ju faktiskt ändå inte polisen om det :D

:tungan

Körde du utan blinkers:näsblod

Sträckte du ut handen som man gjorde när man cycklade :D

du e lite outlaw

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag kan inget om olja och så. Så jag måste bara fråga. Vad gör tex motul med sin olja efter att dom fått oljan för att den ska bli bättre än andra oljor?, Har motul egen oljeplattform dom pupmar upp superolja? om inte hur vet man då att deras olja inte kommer från samma ställe som biltema oljan?:va

Rekommenderar dig att läsa Dr Bikes tråd om oljor här på SH. Där får du reda på allt som är värt att veta om oljor + lite till.

Oljan kommer garanterat från någon av de största oljeproducenterna, men varje tillverkare framställer sin egna variant med egna tillsatser för att den ska klara att hålla oljefilmen från att brytas. Men eftersom den måste hålla sig inom standarden så innebär det egentligen ingen större skillnad.

DoubleR

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Letar äldre 600rr
Rekommenderar dig att läsa Dr Bikes tråd om oljor här på SH. Där får du reda på allt som är värt att veta om oljor + lite till.

Oljan kommer garanterat från någon av de största oljeproducenterna, men varje tillverkare framställer sin egna variant med egna tillsatser för att den ska klara att hålla oljefilmen från att brytas. Men eftersom den måste hålla sig inom standarden så innebär det egentligen ingen större skillnad.

kanon då gör jag det:tummenupp

MrGoffe

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
YZF R6
Låter som du har blivit lurad...:klappar
det går att lägga upp bilder, se till att göra det nu så vi får se vad det är för grejer som sitter på?

Ska till garaget idag och plåta lite har kollat lite på vad skulel kunna vara för gaffel verkar som det sitter en Thundercat gaffel på =S? känns som om hojen har varit klotad eller tagit i nånting:huvet både hålen i för fästen och skärmen ser ut att passa rästen på hojen är R6 säker så som instrument styre tank mm.

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Jag kör enbart med Motul 300V Competition i min -05, varför? Ja den vill jag skämma bort helt enkelt.:) Går jättebra med många andra oljor, men enbart doften av denna oljan är ett skäl för min del :)

Men kör du inte maskinen riktigt hårt så går det jättebra med te x Motul 5100.

Mmmm doften säger du :)
Nää det blir ta me fan Motul 300V tror jag :D

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag hade tänkt bli en av er stora familj under sommaren, hoppas jag. Har min lilla koreanska hoj ute på annons och vill köpa mig en R1'a 98-03 eftersom det var "ganska" vettiga försäkringar på dessa. Hellst vill jag ju ha över 00 så man slipper byta koppling och renovera växellåda, men hittar jag en 98-99 som det är gjort på för rätt pris så köper jag gärna en sådan med.
Vi får väl se om några veckor/månad om jag har fått min såld och köpt min en fin R1'a ;)

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Jag hade tänkt bli en av er stora familj under sommaren, hoppas jag. Har min lilla koreanska hoj ute på annons och vill köpa mig en R1'a 98-03 eftersom det var "ganska" vettiga försäkringar på dessa. Hellst vill jag ju ha över 00 så man slipper byta koppling och renovera växellåda, men hittar jag en 98-99 som det är gjort på för rätt pris så köper jag gärna en sådan med.
Vi får väl se om några veckor/månad om jag har fått min såld och köpt min en fin R1'a ;)

Du är grymt välkommen! Hoppas du hittar nått gillar i alla avseenden.. Lägg upp lite bilder så fort du har hittat just din R1:a :yoparty

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
hade tänkt o köpa mig en r1-04 och undrar om det är något specielt man bör kolla på innan köp för just den årsmodellen.

tack på förhand Christian

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jaha, man får väl presentera sig i tråden då.

Äntligen har jag köpt hojen som jag har drömt om i 2 år nu... det blev en
R6 -05. Var och hämtade den igår, sjukt fin hoj!

Snart så är det vår!:yoparty

Bifogat

• r6_sh.jpg
    r6_sh.jpg
    75.3 KB · Visningar: 85

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jaha, man får väl presentera sig i tråden då.

Äntligen har jag köpt hojen som jag har drömt om i 2 år nu... det blev en
R6 -05. Var och hämtade den igår, sjukt fin hoj!

Snart så är det vår!:yoparty

Grattis & välkommen in i gemenskapen!

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Mappning

Jahapp, då hade man bokat tid för mappning hos Supertwin Jörgen på onsdag! Verkar inte som att det blir något höjdar väder på onsdag, men kan ju hoppas :näsblod
Var ute o körde för första gången i år i söndags, sjukt kul :tungan

Ska bli intressant om hojjen kommer kännas bättre efter dynojusteringen, ljudet var det inge fel på iaf :D ... Akrapovic=BRA SKIT!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hellst vill jag ju ha över 00 så man slipper byta koppling och renovera växellåda, men hittar jag en 98-99 som det är gjort på för rätt pris så köper jag gärna en sådan med.

Skulle 98-99:eek:rnas växellåda och koppling vara mer benägna att gå sönder menar du, eller syftar du på garantiåtgärderna? I så fall är det nog redan gjort på i stort sett alla exemplar. Tittar efter dubbla '*' före och efter ramnumret bara så vet du.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Skulle 98-99:eek:rnas växellåda och koppling vara mer benägna att gå sönder menar du, eller syftar du på garantiåtgärderna? I så fall är det nog redan gjort på i stort sett alla exemplar. Tittar efter dubbla '*' före och efter ramnumret bara så vet du.

Det finns tydligen en hel del som inte fått detta åtgärdat enligt min MC-verkstadsinnehavande kusin, så därför skulle man kolla efter en med anitingen fixad låda eller en nyare modell tydligen.
Bra att veta det där med ramnummret, tack tack.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...