R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjena!
Har en fråga om fälgar, passar fälgarna från en R6 -03 på en R6 -06 om man byter skivor?
/Anton

Nej, distanser med mera skiljer. Klicka på min Yamaha-länk nedan, så kan du klicka fram fälgarna & jämföra ingående artikelnummer mellan 03-06.
 

Micke_dee

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Järvsö
Hoj
Yamaha R1 -00
Nyligen köpt en r6 -03.

Men tyckte en sak var väldigt furt. Fan ska de var att två lysen lyser på halv och sen tänds bara en lamapa starkare vid hel, plus halv.

kan man fixa de där enkelt?
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Då har jag också då äntligen hittat mig en fin fin R6:a av 2002 års modell!

Ser ut något såhär :)

IMGP3249.jpg


Har tänkt att byta olja i den men jag blir galen av att läsa alla inlägg om Castrol hit och dit. Finns det någon olja som ingen har problem med (kopplingsslir)?

I övrigt ser jag fram emot en massa trevliga mil i sommar! :yoparty

Väl mött på vägarna!
 

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Då har jag också då äntligen hittat mig en fin fin R6:a av 2002

Har tänkt att byta olja i den men jag blir galen av att läsa alla inlägg om Castrol hit och dit. Finns det någon olja som ingen har problem med (kopplingsslir)?

I övrigt ser jag fram emot en massa trevliga mil i sommar! :yoparty

Väl mött på vägarna!

Man för väl gratulera!

Motul 300V ska jag inhandla till min!
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Här har ni en som också kommit på bättre tankar... raggar nu mera med hjälp av en R1 06...:slicka
 

Bifogat

  • r13.jpg
    r13.jpg
    58 KB · Visningar: 67

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
X-up

Jo, jag har läst på endel om dom olika Rett modellerna, har hyfsad koll på insprut o sånt. Men frågan är väl egentligen om 02/03 är värd dom extra pengarna (ca 10k?).
Vet ju att jag borde provköra bägge varianterna o kolla, för det är egentligen det som det handlar om, själva körupplevelsen. Hur är t.ex. isprutet på 02/03?

Diggar verkligen den röda färgsättningen på R1-01 men samtidigt tycker jag att 02/03s baklampa är grymt sexig...

En R1:a till dig kanske http://www.sporthoj.com/annonser/?id=15575
Tycker den var fet :yoparty
 

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Det gör jag gärna. men Blev orolig när man läser om kopplingsslir hit och dit. Men fungerar den så kör jag gärna på den!

Den ska funka utmärkt enligt Xup som kör den i sin banhoj (tror jag att det var) och jag tänker köpa den. Jag var faktiskt och köpte Castrol GPS men jag fick byta den så det känns bra.:tummenupp
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Den ska funka utmärkt enligt Xup som kör den i sin banhoj (tror jag att det var) och jag tänker köpa den. Jag var faktiskt och köpte Castrol GPS men jag fick byta den så det känns bra.:tummenupp

Kan bara säga det att jag skulle också köra motul 300v men då dom inte hade den på yamacenter i haninge blev det Shell Advance Ultra, en helsyntet som funkar bra för mig om ni vill ha andra alternativ :tummenupp
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
fan ja har seriösa problem (tror jag) var ute och körde min nya r6 i dag o nått konstigt händer efter ett tag 130+, den lixom beter sig som att jag får soppatorsk o den tappar fart som fan och tar inte lång stund innan jag är nere på 110, känns som jag glömt att he tillbaks choken eller nått liknande, om jag kopplar så dör den helt direkt :S sen kan man gasa på igen 150 är inga problem men snabbt kommer det där igen :S någon som vet vad den lider av? den är strypt, har dock inte satt i grejerna själv men känns inte som det kan vara det som gör att den går som den går :S borde inte tappa så fruktansvärt mycket fart och bete sig så sjukt konstigt...
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
fan ja har seriösa problem (tror jag) var ute och körde min nya r6 i dag o nått konstigt händer efter ett tag 130+, den lixom beter sig som att jag får soppatorsk o den tappar fart som fan och tar inte lång stund innan jag är nere på 110, känns som jag glömt att he tillbaks choken eller nått liknande, om jag kopplar så dör den helt direkt :S sen kan man gasa på igen 150 är inga problem men snabbt kommer det där igen :S någon som vet vad den lider av? den är strypt, har dock inte satt i grejerna själv men känns inte som det kan vara det som gör att den går som den går :S borde inte tappa så fruktansvärt mycket fart och bete sig så sjukt konstigt...

Soppaslang ikläm? Igensatt soppakran? Låter helt klart som om den inte får tillräkligt med soppa, sen när gasen sjunker får hojen tid att fylla upp flotörhusen igen och du kan gasa ett tag till.

Tvivlar starkt på det men kanske dåligt batteri.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Soppaslang ikläm? Igensatt soppakran? Låter helt klart som om den inte får tillräkligt med soppa, sen när gasen sjunker får hojen tid att fylla upp flotörhusen igen och du kan gasa ett tag till.

Tvivlar starkt på det men kanske dåligt batteri.
hmm kan vara att de e igensatt, det är vid det här tilfället man skulle vart lite teknisk :p kan slangen ka kommit i kläm när de ströp hojen? (gjordes på verkstad) vad jag hört plockar man bort tanken vid ett sånt ingrepp va?

Här har ni en som också kommit på bättre tankar... raggar nu mera med hjälp av en R1 06...:slicka
märkte effekten av en r6 i dag när det gäller raggning ^^ haft nån tjej förrut som sett lite interesserad ut när man sutte på 125, i dag va de inte en dålig tjej som stog o skrek o vinka glatt vid vägkanten ! 3 turen med riktigt härlig utgång, hoppas det bara blir bättre ;)
 
Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
hmm kan vara att de e igensatt, det är vid det här tilfället man skulle vart lite teknisk :p kan slangen ka kommit i kläm när de ströp hojen? (gjordes på verkstad) vad jag hört plockar man bort tanken vid ett sånt ingrepp va?


märkte effekten av en r6 i dag när det gäller raggning ^^ haft nån tjej förrut som sett lite interesserad ut när man sutte på 125, i dag va de inte en dålig tjej som stog o skrek o vinka glatt vid vägkanten ! 3 turen med riktigt härlig utgång, hoppas det bara blir bättre ;)

Kolla så att avluftningen till tanken inte är igensatt, mao prova att åka en sväng på jämn och rak väg med tanklocket halvöppet dvs inte 'klickat'.
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Min nya familje medlem ser ut så här :yoparty Kommer väl mest smiska bana men även en del trafik. Måste handla styrdämpare bara någon som har nåt tips?


Slänger med en bild på r1an oxå som förövrigt e till salu :)
 

Bifogat

  • IMG_4828.JPG
    IMG_4828.JPG
    106.5 KB · Visningar: 71
  • IMG_4831.JPG
    IMG_4831.JPG
    115.2 KB · Visningar: 69
  • IMG_4732.JPG
    IMG_4732.JPG
    98.2 KB · Visningar: 85

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Sådärja nu var man stolt ägare av en r6 -06! = )

Jag tänkte strypa den till 25kw och mig fundering är om dom på besiktningen kikar enbart om man har strypt den eller om dom kommer att klaga på slipon miniblinkers m.m?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top