R1 och R6-tråden!

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
URK! 220 felfria mil blev det med hojjen innan något skulle krångla.
Körde hem från polarn idag när den gula motorlampan plötsligt tänds, ligger på motorvägen så jag kunde inte stanna men precis när jag var på avfarten slockna den så jag fortsatte hemmåt i förhoppning att den inte skulle tändas igen. Men visst f*n tändes lampj*veln igen. Någon som har en bra idee om vart man ska börja kolla på fel?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
URK! 220 felfria mil blev det med hojjen innan något skulle krångla.
Körde hem från polarn idag när den gula motorlampan plötsligt tänds, ligger på motorvägen så jag kunde inte stanna men precis när jag var på avfarten slockna den så jag fortsatte hemmåt i förhoppning att den inte skulle tändas igen. Men visst f*n tändes lampj*veln igen. Någon som har en bra idee om vart man ska börja kolla på fel?

Du borde även fått en felkod i displayen tycker jag.:va
Kolla vad som står i manualen!
 

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Du borde även fått en felkod i displayen tycker jag.:va
Kolla vad som står i manualen!

Tänkte samma tanke precis när jag kommit hem men efter en lång dag tänkte jag inte på det när jag satt på hojjen.

Konstigt dock att man alltid glömmer av att man har en manual :tummenupp
 

Krejven

Moderat
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1:a om något år. :)
Någon som har koll på ungefär hur mycket en helförsäkring för en ung 24 åring skulle gå på med en Yamaha R1 08:a? Kanske fel plats att fråga men sällan man får svar angående just denna modellen när man fråga i försärkingsdelarna och här har vi ju trots allt folket som har koll ;).

Tack för svar. :)
 

Dark_Messenger

Guest
Någon som har koll på ungefär hur mycket en helförsäkring för en ung 24 åring skulle gå på med en Yamaha R1 08:a? Kanske fel plats att fråga men sällan man får svar angående just denna modellen när man fråga i försärkingsdelarna och här har vi ju trots allt folket som har koll ;).

Tack för svar. :)

Du kommer få en :skrämd premie! Börja spara nu.
 

Dark_Messenger

Guest
Oh yes det har jag gjort sedan ett bra tag tillbaka, men du har kanske inga siffror som kan sätta ljus på situationen? Det enda man hör från folk är att det kommer bli svindyrt, men inte hur pass dyrt :fakta

Tack för svaret dock! :tummenupp

Såna här poster är alltid lika roliga, eller tragiska, beroende på vilka glasögon man ser igenom. :D

Folks premier pendlar massor beroende på många faktorer. Ring runt till alla fb o kolla din! Man har ju hört om en del unga som fått förvånansvärt låga premier, sen om de lägger alla kort på bordet när de berättar är en annan femma. Med tanke på att du bor i göteborg och vill ha en ny hoj kommer det inte bli billigt iaf. Åldern är också något du har emot dig. Där har du kanske de tre viktigaste faktorerna när fb räknar på din premie.

Å andra sidan kommer du känna dig rätt frän när du säger till brudarna på krogen att du betalar 30 000 i halvförsäkring för din hoj. :yoparty
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Oh yes det har jag gjort sedan ett bra tag tillbaka, men du har kanske inga siffror som kan sätta ljus på situationen? Det enda man hör från folk är att det kommer bli svindyrt, men inte hur pass dyrt :fakta

Tack för svaret dock! :tummenupp

Låna någons reg.nr på en R1 -08 & ring & kolla med de olika bolagen.

Tänkte samma tanke precis när jag kommit hem men efter en lång dag tänkte jag inte på det när jag satt på hojjen.

Konstigt dock att man alltid glömmer av att man har en manual :tummenupp

Hehe, ja det är lätt att glömma av att man har en sådan. Kan det bero på det faktum att vi män sällan eller aldrig kollar i manualer? :)
 
Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Surrande ljud, R6 -08

Jag hör ett surrande ljud upp till 4-5000 varv på min R6 -08. Svårt att säga exakt var det kommer ifrån annat än att det verkar vara från motorn :rolleyes: Någon som upplevt nåt liknande på R6 eller annan hoj?
Den ska iofs snart in på 1000km-service så då ska de få lyssna men det är ju ändå ett par veckor dit.:gnissla
 

Krejven

Moderat
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1:a om något år. :)
Såna här poster är alltid lika roliga, eller tragiska, beroende på vilka glasögon man ser igenom. :D

Folks premier pendlar massor beroende på många faktorer. Ring runt till alla fb o kolla din! Man har ju hört om en del unga som fått förvånansvärt låga premier, sen om de lägger alla kort på bordet när de berättar är en annan femma. Med tanke på att du bor i göteborg och vill ha en ny hoj kommer det inte bli billigt iaf. Åldern är också något du har emot dig. Där har du kanske de tre viktigaste faktorerna när fb räknar på din premie.

Å andra sidan kommer du känna dig rätt frän när du säger till brudarna på krogen att du betalar 30 000 i halvförsäkring för din hoj. :yoparty

Haha jo, måste ju lära sig på något sätt dock :tungan

Men men blir att ringa runt imorgon förmiddag då. Tack så mycket för svaret!
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Haha jo, måste ju lära sig på något sätt dock :tungan

Men men blir att ringa runt imorgon förmiddag då. Tack så mycket för svaret!

Här har du ett regnr. till en R1 -08:cxd842.

Nu är det bara att ringa runt... Och det kommer INTE att vara roligt , det kan jag lova dig!!!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du borde även fått en felkod i displayen tycker jag.:va
Kolla vad som står i manualen!

Felkod i högra displayen,bara åka ner till yama och be dom läsa av om du missat(lampan slocknat och du inte såg koden innan den försvann) eller ringa och fråga om du har den 2 siffriga koden.

Henrik
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Tack så mycket för regnr.et! :tummenupp

Ush det är ju ni som ska peppa på mig för tusan! :yoparty

jag fick en premie på 24k hel helårsförsäkring på min genom sveland.. helt klart de billigaste annars brukar de ligga på mella 50 till 100 tusen ungefär..
men jag ringde precis innan förra helgen till sveland för o kolla hur mycke de ville ha sen stälde jag över hojen på mej och ringde dom igen några dagar senare o då hade solen tittat fram så då hade dom bestämt sej för o dubbla premien.....
blev då lite ledsen o förbannad och efter hårda förhandlingar så fick jag 24 tusen iaf.. lite svinit av dom men dom höll de dom hade lovat..
ring o kolla med dom..värt ett försök..

//FISHI
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
jag fick en premie på 24k hel helårsförsäkring på min genom sveland.. helt klart de billigaste annars brukar de ligga på mella 50 till 100 tusen ungefär..
men jag ringde precis innan förra helgen till sveland för o kolla hur mycke de ville ha sen stälde jag över hojen på mej och ringde dom igen några dagar senare o då hade solen tittat fram så då hade dom bestämt sej för o dubbla premien.....
blev då lite ledsen o förbannad och efter hårda förhandlingar så fick jag 24 tusen iaf.. lite svinit av dom men dom höll de dom hade lovat..
ring o kolla med dom..värt ett försök..

//FISHI

Har tydligen spritt sig att dom var billiga på iaf yamaha,har dom jag med då det var det bästa alternativet,och kanske fått justera uppåt lite.

Men du hade väl fått en offert så då kommer dom ju inte undan då de oftast gäller 30dagar.

Henrik
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag hör ett surrande ljud upp till 4-5000 varv på min R6 -08. Svårt att säga exakt var det kommer ifrån annat än att det verkar vara från motorn :rolleyes: Någon som upplevt nåt liknande på R6 eller annan hoj?
Den ska iofs snart in på 1000km-service så då ska de få lyssna men det är ju ändå ett par veckor dit.:gnissla

Bara svänga förbi där du köpte den och prata med verkstan,förklara vad du tycker låter konstigt och be dom kolla och ge ett utlåtande om det är normalt eller inte.
Sådant fixar dom åt kunder som handlat i butiken även utan tidsbokning om det inte är värsta skitstället.

Henrik
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top