BTB
Ny medlem
Aldrig kollat ett pm,ska bli första nu!
Henrik
Tack! /D.
Aldrig kollat ett pm,ska bli första nu!
Henrik
FRÅGA som är VIKTIG att få svar på snabbt.
Har ett kolfiberslipon som jag inte tycker låter så mycket. Dock mer än orginal. Har en polare som vill sälja ett Vance&Hines slipon till mig. Är det ett gött ljud i sådant (till en r1 -00 om det spelar roll). Med gott ljud menar jag lite mullrigt och "högt"... Någon som har erfarenhet av detta? som det är nu låter motorn mer än sliponet när jag varvar lite framför brudarna och då vill dom inte visa tuttarna för mig. HJÄLP MIG BULLEN /besviken posöråkare.
Med risk för att bli mördad i däckfrågan, JA!! Du ska inte åka på hojjen med däcket åt fel håll!!! Det kan bli självsvängningar när mönstret inte roterar åt det hållet det är tänkt. Inget jag skulle prova för man lär märka det när man kommer upp i fart. Hade en Honda med fel typ av framdäck (road2ct) som började vobbla av sig själv runt 150km/h!!! Bytte allt innan jag till slut ringde däcktillverkaren och fick veta att det däcket var av fel typ för min hoj!! Bytte däck och den gick bergstadigt efter det, jag passar mig noga för att inte "dribbla" med däckena!!!hej! lämnade in lösa hjul för däcksbyte på en firma, och dom satte på bakdäcket åt fel håll! märkte det först när jag monterade tillbaks hjulen på hojen!
ska självklart få det fixat men jag undrar om det är nån fara att köra så länge? kan tänka mej att regnegenskaperna försämras? nåt annat man ska tänka på?
MVH Martin
hej! lämnade in lösa hjul för däcksbyte på en firma, och dom satte på bakdäcket åt fel håll! märkte det först när jag monterade tillbaks hjulen på hojen!
ska självklart få det fixat men jag undrar om det är nån fara att köra så länge? kan tänka mej att regnegenskaperna försämras? nåt annat man ska tänka på?
MVH Martin
Då har man äntligen köpt sig en riktig hoj,
en R1 -01.
Behöver byta fjädrar och packboxar fram.
Verkar inte så svårt eller?
"Flyger" fjädern ur när man demonterar?
Och i så fall är det svårt att få ner den nya?
Vill även vända på växellägena,
finns det någon sniklösning?
Igår var jag ner till Uppsala och hämtade min nya hoj, en R1 från 2003. Eftersom det var 37mil enkel resa så blev det till att ta släpvagn, skulle ju lämna över min till den snälle mekanikern från handlaren i visby som var snäll nog och mötte mig i Upssala.
Har varit ute och kört ca 20mil idag och jäklarns vad kul det är, lite skillnad mot min 79hk twin jag hade tidigare, men man får hålla igen lite, fortfarande kallt här uppe och idag har det regnat en del.
Som tur är så hann sambon knäppa kort på den i morse innan jag drog iväg och skitade ner den i regnet
Jag provade en modern R1 för en gångs skull och fasen vad de tappat på mellanvarv för att få ur sin enorma effekt på topp, personligen tycker jag det är löjligt bara, fasen de gamla 98-02 hade ju vrid på normalvarv, de modernare är ju tomma som mitt kylskåp från lågvarv, man får kugga ner för omkörningar mm.
Ok det blir förstås så, allt kortare slag, högre varv för hög uteffekt, men modellen blir rent löjlig om mna inet vrålkör dem.
Visstt de går fort, men ville jag ha en GSXR750 så skaffade jag väl en sån ungefär, jag anser att de är helt fel ute.
Tjena vet att frågan kommit upp innan men hittar den inte nu krashpuckar vart hittar man billiga å snygga framförallt????
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|