R1 och R6-tråden!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
FUBAR skrev:
Danke :) Jo det är väl en -00, ser ju ut som en, fast det står -99 i regpapperet (import, kanske spelar någon roll) han jag köpte den av sa iaf att det är en -00 som togs ut -99, därför blev det så när han reggade in den i sverige. Gått 1800 mil

en -00 uttagen -99 :3freak
 

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
blandat
Sådär, nu får man väl börja kolla i den här tråden oxå nu när man har tjackat sig en R6..
Nån som har nått tips om var man hittar en snyggare bakdel?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Gottis skrev:
Jag har ett 70 profil däck på och det ligger äckligt nära framskärmen det ska ju va 60 i vanliga fall måste jag bygga om för att jag vill ha kvar 70 profilen lättare att köpa däck plus att det blir bättre dämpning ju...tänker ju mest på att däcket expandera när det blir varmt är det någon som har erfarenhet av det hela lr hur har ni gjort :confused:

Hade samma problem på min gamla R6a.
Plockade lös skärmen och filade hålen "neråt" för att höja skärmen.
Satt i en bit metallrör i hålet och fyllde ut hålrummet ovanför röret med smältlim. Höjde väl skärmen ca 3-4mm tror ja.
Tror det finns nån tråd om nåt liknande här på forumet.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Eftersom....

Eftersom detta är R1/R6 tråden och många frälsta så tänkte jag höra vad tror ni om hur R1/R6 kommer att uppdateras till 2006 för att hänga med i ständiga kampen?.
04:an fick ju ett rejält lyft utseende mässigt och några hästar extra oxå :)
När börjar det läcka ut info såhär års om hur 2006 års modellerna kommer se ut eller kan tänkas se ut :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
R1 racer skrev:
Eftersom detta är R1/R6 tråden och många frälsta så tänkte jag höra vad tror ni om hur R1/R6 kommer att uppdateras till 2006 för att hänga med i ständiga kampen?.
04:an fick ju ett rejält lyft utseende mässigt och några hästar extra oxå :)
När börjar det läcka ut info såhär års om hur 2006 års modellerna kommer se ut eller kan tänkas se ut :)


rent utseende mässigt så måste nästan R6:an få uppdraget system för att hålla konkurentmässigt i samma klass som Honda cbr600rr
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Hade själv tänkt köpa en ny R6a nästa år och hoppas på lite mera mos i spisen och ev uppdraget system men jag är lite kluven ang det för jag gillar baken som den ser ut nu.
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Här är den nya looken på min baby!! :yoparty :yoparty :banana :banana
 

Bifogat

  • Kopia (2) av IMGP5135.JPG
    Kopia (2) av IMGP5135.JPG
    128.3 KB · Visningar: 268
  • Kopia (2) av IMGP5136.JPG
    Kopia (2) av IMGP5136.JPG
    137 KB · Visningar: 239
  • Kopia (2) av IMGP5138.JPG
    Kopia (2) av IMGP5138.JPG
    101.9 KB · Visningar: 216
  • Kopia (2) av IMGP5139.JPG
    Kopia (2) av IMGP5139.JPG
    131.2 KB · Visningar: 201

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Kay skrev:
Snake: Fifan va stilren! Snyggt jobbat, fett visir!

Tackar!
Jobbar på att hitta ett sätt att matcha lysglasen med kåpglaset. Hade varit coolt att ha spegeleffekt där också. Tyvärr så åker det ju på både ljuddämpare och regplåt. Barbro polisen var inte speciellt impad... :hihi
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Snake skrev:
Tackar!
Jobbar på att hitta ett sätt att matcha lysglasen med kåpglaset. Hade varit coolt att ha spegeleffekt där också. Tyvärr så åker det ju på både ljuddämpare och regplåt. Barbro polisen var inte speciellt impad... :hihi


Göra något åt hålen där speglarna satt? Ser lite konstigt ut på en annars skitsnygg hoj :tummenupp
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Vapor skrev:
Göra något åt hålen där speglarna satt? Ser lite konstigt ut på en annars skitsnygg hoj :tummenupp

Det ska på små Aviacompositispeglar men det började regna så dom fick vänta...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Var ute just och satte på fälgstripes, blev förjävligt på framfälgen men på håll och foto så ser det bra ut. Men 264 spänn för 2,8 meter tejp, stila er.
Snart åker sporthojsdekalerna på också, fast har inte riktigt hittat nåt schysst ställe att sätta dom på :confused:
 

Bifogat

  • liten.jpg
    liten.jpg
    128.3 KB · Visningar: 746

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
wonderwizard skrev:
visir har man på hjälmen... vart ser du den ?


kåpglas har man på hojen


:D :7peta :lol

Kåpvisir kan man väl säga? Heter ju det på engelska i båda fallen väl? :)
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
FUBAR skrev:
Tomgången blev bra till slut, men den var lite svårtstartad fortfarande, efter rundan så gick den mycket renare iaf. Kan kanske vara så att den var sur för att den stått i ett kallt garage hela vintern utan sällskap. Men det som oroar mig är att vattennivån sjönk, ser ju inget fläckar eller nåt. Ska se hur det blir framöver, men ni får gärna fortsätta gissa på vad det kan bero på. Dessutom så tar inte bakbromsen någonting *suck*, har luftat flera gånger eftersom jag tänkte att det var luft i systemet men icke.

Kolla o-ringar vid vattenpump, där hade jag läck på en av mina tidigare hojar, topplockspackning paj kanske... hur ser avgaserna ut när hojen är varm? Vita? då är det vatten i cylindrarna...
mvh Fredrik
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Gottis skrev:
Jag har ett 70 profil däck på och det ligger äckligt nära framskärmen det ska ju va 60 i vanliga fall måste jag bygga om för att jag vill ha kvar 70 profilen lättare att köpa däck plus att det blir bättre dämpning ju...tänker ju mest på att däcket expandera när det blir varmt är det någon som har erfarenhet av det hela lr hur har ni gjort :confused:
Körde 70-däck på min R6, inga som helst problem under några förhållanden, rasslade lite bara om man åkte över grus, ska faktiskt vara 65-däck original :fakta
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
freding skrev:
Körde 70-däck på min R6, inga som helst problem under några förhållanden, rasslade lite bara om man åkte över grus, ska faktiskt vara 65-däck original :fakta


jag kör vidare på det om det går åt helvete så är det väl bara att köpa en ny framskärm lr körde du någon bana me den så det blev riktigt varmt
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top