R1 och R6-tråden!

Dark_Messenger

Guest
ja presic...den fortsätter att dra,men d gör inte min! Haha! Ska inte klaga mer på den för då tröttnar ni väll...men jka är allt lite less...nyss köpt den! =/ Nått är d som inte stämmer med den...o visst är så..ja skiter jö i om den går i 270 eööer 299...men vetskapen av att den "ska" ¨gå bättre än va min gör retar mig som fan! men som sagt,ja får väl bänka den o c va effeten säger! Orginalsystemet ska jö inte ha nån betydlese att d är på...tycker den borde flyga upp ´lätt som fan med en 70kg kille som mig på! hehe! men som sagt ...d gör den inte!:huvet

Vet faktiskt inte om originalsystemet kanske kväver den lite på topp när du håller full pung?? En av anledningarna, som jag har fattat det, är att ett mer "öppet" system låter hojen andas bättre/gå bättre på topp.. Nån motorguru kans säkert kommentera detta.

I värsta fall får du lämna i skiten och be nån kunnig se över hojen. Har du förhöjt kåpglas förresten? Det gör ganska mycket när man drar toppfart pga luftmotståndet.
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Vet faktiskt inte om originalsystemet kanske kväver den lite på topp när du håller full pung?? En av anledningarna, som jag har fattat det, är att ett mer "öppet" system låter hojen andas bättre/gå bättre på topp.. Nån motorguru kans säkert kommentera detta.

I värsta fall får du lämna i skiten och be nån kunnig se över hojen. Har du förhöjt kåpglas förresten? Det gör ganska mycket när man drar toppfart pga luftmotståndet.

Nä d är orginal glaset...kanske ska prova o ta bort orginal o ba se va som händer!=P Toppen bryr ja mig inte så mycke om...270 räcker för mig! haha! Är väl d att den inte är så pigg på bakslangen som retar mig...sen när den är nerkuggad e nkugg fram mär så bode den jö va lite rappare tycker man! men som sagt,ja får väll lämna in skiten! Eller byta in den på nån firma o ta nått annat kul!:D
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Är dags att göra 1900 eller 2000-mila service på min hoj snart. Kollade vad en yamaha verkstad skulle ha för arbetet. 6500:- i grundpris. Är det så jäkla dyrt?

När jag hade cbr:en så kostade det 4000:- för storservice inkl ventilkoll och det ska väl inte ens göras på yaman förrens 4200mil.

Vad har ni betalat för denna service?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är dags att göra 1900 eller 2000-mila service på min hoj snart. Kollade vad en yamaha verkstad skulle ha för arbetet. 6500:- i grundpris. Är det så jäkla dyrt?

När jag hade cbr:en så kostade det 4000:- för storservice inkl ventilkoll och det ska väl inte ens göras på yaman förrens 4200mil.

Vad har ni betalat för denna service?

Antingen är det 1800 mils service eller 2400 mils service. Med tanke på priset så gissar jag på 2400 mils service. Visst kan man frågasätta kostnaden. Det mesta är kostnad för arbetstimmar. Därefter förbrukningsvaror såsom olja, oljefilter, luftfilter, bromsolja, tändstift med mera.
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Antingen är det 1800 mils service eller 2400 mils service. Med tanke på priset så gissar jag på 2400 mils service. Visst kan man frågasätta kostnaden. Det mesta är kostnad för arbetstimmar. Därefter förbrukningsvaror såsom olja, oljefilter, luftfilter, bromsolja, tändstift med mera.

Då är det 1800mils servicen jag ska göra då hojen gått knappt 1800 mil.
När jag frågade så var det 1000mila service eller 2000mila service som man skulle göra. Men jag läste något gammalt inlägg du skrev att det är 600mils intervaller på servicarna. Så jag ställde nog helt enkelt fel fråga till verkstaden.

Är det märkesverkstad som gäller eller kan man lämna den till andra verkstäder som servar mc och få det riktigt gjort och en giltig stämpel i boken?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Då är det 1800mils servicen jag ska göra då hojen gått knappt 1800 mil.
När jag frågade så var det 1000mila service eller 2000mila service som man skulle göra. Men jag läste något gammalt inlägg du skrev att det är 600mils intervaller på servicarna. Så jag ställde nog helt enkelt fel fråga till verkstaden.

Är det märkesverkstad som gäller eller kan man lämna den till andra verkstäder som servar mc och få det riktigt gjort och en giltig stämpel i boken?

Eftersom du inte har garanti kvar så lämnar du den var du vill,eller så spar du kvitton på allt du köper och gör det själv.
Att göra själv kan förvisso få några ev. spekulanter att rygga om du ska sälja men en vettig köpare nöjer sig med att du har kvitton och ger ett trovärdigt intryck.

Henrik
 
Last edited:

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Ort
Ingenstans
Hoj
VFR 800 ABS -02
Varför tror du att det är medsols? Då gängar den av sig juh...
Vill inte dra detta offtopic men du som haft både R1 -02 och -04, tycker du att det är mycket skillnad (i köregenskaper etc) på de två? Tittar på R1an men är inte riktigt säker på vilken årgång jag ska satsa på, men det står mellan 02, 03 och 04. Vet att -04 var en stor uppdatering, men frågan för mig är om den är värd de 20-30 tuss eller så extra den kommer att kosta.
 
Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Inte fått loss det än?

Henrik

Jupp, det är alldeles nykirrat. Jag åkte förbi brorsans jobb å den lossnade enkelt med muttermaskinen. Muttermaskin = :yoparty

Vill inte dra detta offtopic men du som haft både R1 -02 och -04, tycker du att det är mycket skillnad (i köregenskaper etc) på de två? Tittar på R1an men är inte riktigt säker på vilken årgång jag ska satsa på, men det står mellan 02, 03 och 04. Vet att -04 var en stor uppdatering, men frågan för mig är om den är värd de 20-30 tuss eller så extra den kommer att kosta.

Jag åkte faktiskt bara 50-70 mil med min -02 och tänkte -"Vilken maskin, den här skulle man ha en nyare modell av". Sålde den och köpte en -04, körde den 50-70 mil och tänkte -"Vilken maskin, den här skulle man ha en nyare modell av". Sålde den och köpte -07 som är ren perfektion i ett (blått) nötskal! Har dock bara gjort ca 4 mil på den. Kommer nog att säljas strax till förmån för en ny -08, kanske ev väntar tills -09 kommer.
 
Last edited:

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Eftersom du inte har garanti kvar så lämnar du den var du vill,eller så spar du kvitton på allt du köper och gör det själv.
Att göra själv kan förvisso få några ev. spekulanter att rygga om du ska sälja men en vettig köpare nöjer sig med att du har kvitton och ger ett trovärdigt intryck.

Henrik

Någon som har tips på bra verkstad i sthlm eller i närheten av strängnäs-eskilstuna? Eller om någon här är sugen på att serva lite? Byta olja och filter är ju inga problem att göra själv. Men sen är det ju en påse till med saker som ska kollas/bytas.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hur är det med service på min R1 03'a. Tyckte mig läste i boken att det var 1000-2000-3000 eller nått sådant... Den ska alltså in när den gått 3.000mil?
Den var ganska nyservad när jag köpte den, hade gått 2.200 då ungefär.
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Någon som är duktig på att slanga R6an? jag har en 99 och undrar lite på vad ni väljer för varv, växlar, sitter långt bak osv, får inte riktigt till bakhjulsåkat som jag önskar =)
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
tja, undrar om ngn vet var man kan få tag i singelcut till en r6 08???? behöver de innan juli månad :), finns de orginal?
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Byta tändstift!

Hur lång tid tar det ungefär att byta tändstift?
Någon som vet på ett ungefär?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hur är det med service på min R1 03'a. Tyckte mig läste i boken att det var 1000-2000-3000 eller nått sådant... Den ska alltså in när den gått 3.000mil?
Den var ganska nyservad när jag köpte den, hade gått 2.200 då ungefär.

Japp, 1000mils intervall på din hoj.

Hur lång tid tar det ungefär att byta tändstift?
Någon som vet på ett ungefär?

Räkna med en halvdag, det blir till att montera bort tank, luftfilter & diverse kåpor för att kunna komma åt.

Är det märkesverkstad som gäller eller kan man lämna den till andra verkstäder som servar mc och få det riktigt gjort och en giltig stämpel i boken?

Du kan givetvis lämna den till andra verkstäder och be att de signerar boken.
Enda gången du ska vara trogen & lämna den till märkesverkstaden är under garantitiden.

Är det märkesverkstad som gäller eller kan man lämna den till andra verkstäder som servar mc och få det riktigt gjort och en giltig stämpel i boken?

Du kan givetvis lämna den till andra verkstäder och be att de signerar boken.
Enda gången du ska vara trogen & lämna den till märkesverkstaden är under garantitiden.
 
Last edited:
Nyheter
Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Top