ja troligtvis så e de då drevet i lådan eller? o inte så billigt att byta säkert. den hackar ju lixom när man gasar på.. typ som att kedjan kuggar.
Fuckin hell, nu har jag övat, och övat, och övat men får faan ingen känsla för det här med wheelies.
På ettan:
- snabbt av/påslag runt 9-10000 varv. Kommer upp snabbt men känns jävligt obehagligt. Har varit nära rundvarv 2 gånger men får ingen jämnhet.
På tvåan:
- kopplar upp runt 9-10000 varv. Kommer lungt och skönt men har snart varvat ur den växeln utan att nått den höjd jag vill ha.
Både på ettan och tvåan blir det lite ryckigt, full gas till den kommer upp sen blir jag skraj och släpper för mycket och sen försöker gasa igen men då är det för sent. Ska försöka hålla jämn gas nästa gång.
Frågan till alla er R6 ägare nu, behöver ni upp på sånna höga varv? Koppla upp den under 9000 varv på tvåan går inte över huvudtaget. Och huvudfrågan, hur faan vågar ni koppla upp på ettan?!?! Känns som man ska slå runt på en tiondels sekund.
Tips? Har haft en del sköna lyft på kanske 30-40 cm men vill högre och dom gånger jag varit uppe 1 meter med framhjulet så skiter jag ju faan på mig. Vill ogärna skylla på hojen så jag måste få kläm på skiten. Har ju testat ett antal gånger under 1 månads tid nu.
/Tack
Fuckin hell, nu har jag övat, och övat, och övat men får faan ingen känsla för det här med wheelies.
På ettan:
- snabbt av/påslag runt 9-10000 varv. Kommer upp snabbt men känns jävligt obehagligt. Har varit nära rundvarv 2 gånger men får ingen jämnhet.
På tvåan:
- kopplar upp runt 9-10000 varv. Kommer lungt och skönt men har snart varvat ur den växeln utan att nått den höjd jag vill ha.
Både på ettan och tvåan blir det lite ryckigt, full gas till den kommer upp sen blir jag skraj och släpper för mycket och sen försöker gasa igen men då är det för sent. Ska försöka hålla jämn gas nästa gång.
Frågan till alla er R6 ägare nu, behöver ni upp på sånna höga varv? Koppla upp den under 9000 varv på tvåan går inte över huvudtaget. Och huvudfrågan, hur faan vågar ni koppla upp på ettan?!?! Känns som man ska slå runt på en tiondels sekund.
Tips? Har haft en del sköna lyft på kanske 30-40 cm men vill högre och dom gånger jag varit uppe 1 meter med framhjulet så skiter jag ju faan på mig. Vill ogärna skylla på hojen så jag måste få kläm på skiten. Har ju testat ett antal gånger under 1 månads tid nu.
/Tack
ska man upp på 1:an så gäller det att när man fått upp den så petar man i 2:an direkt.. så den inte blir så ettrig..framför allt på 600cc hojar..
Jag gasar upp min oftast..2:an el 3:an men då har jag en host host sukki sukki 1000...
Funderar på att köpa dessa två.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....rt_by=preis&Transport=P&dsco=121&m_s=1&Achse=
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....ro_Seite=20&Transport=P&dsco=121&m_s=1&Achse=
Någon som har någon erfarenhet?
Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!
skrotar nog min med snart
fanskapet bara dör under körning....vet fan inte vad som är fel??
Jag gasar upp min oftast..2:an el 3:an men då har jag en host host sukki sukki 1000...
Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!
Gasar upp min av misstag ibland på ettan tvåan och garanterat om jag försöker Allt kan inte va rätt med din..
Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!
EXAKT!!! men va d kan vara är jö en gåta...han låter bra i motor o allt,pigg för övrigt...men d känns lixom som om d saknas 20 hk eller nått...synka förgasrn?Ventilerna? ska åka o benka den o c va d är för effekt!!
EXAKT!!! men va d kan vara är jö en gåta...han låter bra i motor o allt,pigg för övrigt...men d känns lixom som om d saknas 20 hk eller nått...synka förgasrn?Ventilerna? ska åka o benka den o c va d är för effekt!!
Men du drömmer om att nångång köra R1'a eftersom du hänger i denna tråden
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |