Dark_Messenger
Guest
Har planer på att byta min Blade mot en 99 R1.
Hur är det med försäkringarna på äldre R1, vilka bolag är bäst?
Yamaha = folksam eller länsförsäkringar.
Har planer på att byta min Blade mot en 99 R1.
Hur är det med försäkringarna på äldre R1, vilka bolag är bäst?
Hämtade hem en polare till min hoj ikväll, en R1 -98 från Norrköping. Bombade så mycket jag vågade ända hem. Kan meddela att -98 går finfint på slang på ett o två med endast gas. Med originaldrevning. Det jag inte tycker om är chassit men mos i motor finns det. Vi pratar ju ffs en tio år gammal hoj med drygt 6k mil på mätaren.
Kändes lite trött men det går ju att dreva som sagt.
Topspeed reached = 275 på mätaren sen vågade jag inte mer med oinställda dämpare och ingen styrdämp.
View attachment 239026
Du verkar jö ja kört en del,o d ha inte ja...men om ja ställer frågan lätt:Om ja ger full gas på ettan så borde den jö slå runt? ICKE!! O gerja full gas på 2an...så går han rakt fram på båda hjulen! Då kan man jö utesluta min "kassa" bakhjulskörning o kanske börja fundera på om d saknas hk i den eller va d kan vara?
Retar mig!!! hahah=P
Länsförsäkringar gav mig offert på 30.862:- HEL / HEL..då har jag ändå villan där också...det var ju inte så jävla billigt....
kan man få upp en moppe så ska man fan kunna få upp din r1 men som sagt antigen är du sämst på bakhjulskörning eller så kanske du är för feg för att Gasa
Tänkte faktiskt lite på dig. F'låt.
men hallå!!! klart ja kan koppla upp den!!! Men om du hade läst lite i tidigare diskus. så handlade d om o Gasa upp den,vilket inte går...o d handlar jö knappast om att man är för feg...går väll bara o ge full gas på ett sett antar ja!
Länsförsäkringar gav mig offert på 30.862:- HEL / HEL..då har jag ändå villan där också...det var ju inte så jävla billigt....
Någon som vet var man kan köpa snygga skylthållare som passar till R1 -07 här i Sverige? Vet inte om min (utlandsbeställda) hinner komma snart nog.
Isåfall; vilket märke och vart kan man köpa dom?
Nån som har vänt på växlarna på en gammal R1 98-01 med orginal fotpinnar?
Växelarmen som går från fotpinnen till motorn är ju nitad och vill ogärna borra sönder skiten ifall man inte trivs med raceväxlat.
Ska ha tag på en verkstadshandbok till min R1 99:a är det nån som har den pdf filen?
Dom jag har hittat här på sh funkar inte.
Haha du kan lämna den här när du åker mot färjan imorrnNej men jag har boken. Titta förbi så kan du få läsa i den.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|