R1 och R6-tråden!

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Hämtade hem en polare till min hoj ikväll, en R1 -98 från Norrköping. Bombade så mycket jag vågade ända hem. Kan meddela att -98 går finfint på slang på ett o två med endast gas. Med originaldrevning. Det jag inte tycker om är chassit men mos i motor finns det. Vi pratar ju ffs en tio år gammal hoj med drygt 6k mil på mätaren. ;)

Kändes lite trött men det går ju att dreva som sagt.

Topspeed reached = 275 på mätaren sen vågade jag inte mer med oinställda dämpare och ingen styrdämp. :tungan

View attachment 239026

Retar mig!!! hahah=P
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Du verkar jö ja kört en del,o d ha inte ja...men om ja ställer frågan lätt:Om ja ger full gas på ettan så borde den jö slå runt? ICKE!! O gerja full gas på 2an...så går han rakt fram på båda hjulen! Då kan man jö utesluta min "kassa" bakhjulskörning o kanske börja fundera på om d saknas hk i den eller va d kan vara?

kan man få upp en moppe så ska man fan kunna få upp din r1 men som sagt antigen är du sämst på bakhjulskörning eller så kanske du är för feg för att Gasa ;):tummenupp :tuttar :tuttar
 

Dark_Messenger

Guest
Länsförsäkringar gav mig offert på 30.862:- HEL / HEL..då har jag ändå villan där också...det var ju inte så jävla billigt....

Jag vill minnas att jag fick en offert på 23 för HEL / HEL för en retta nollfemma hos dem. Men det var jag för snål för så jag tog halv i alla fall. :)

Kolla folksam då! De låg bara snäppet dyrare för mig. Har polare med vettiga premier hos dem.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tjena allahopa

Idag gick min hoj genom besiktningen :skönt

så jag funderar på att dra på mitt slipon, vance&hince vilket ser mycket snyggare ut och låter "en aning" ballare än mitt store klumpeduns orginal.

Hade på det förut och hojen förlorar litegrann i styrka på låga varv, kommer dock inte ihåg om det var mycket men är det riskfritt att dra på det o bara köra eller måste jag synka om förgasarna?
för isf pallar jag inte =/
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
kan man få upp en moppe så ska man fan kunna få upp din r1 men som sagt antigen är du sämst på bakhjulskörning eller så kanske du är för feg för att Gasa ;):tummenupp :tuttar :tuttar

men hallå!!! klart ja kan koppla upp den!!! Men om du hade läst lite i tidigare diskus. så handlade d om o Gasa upp den,vilket inte går...o d handlar jö knappast om att man är för feg...går väll bara o ge full gas på ett sett antar ja!:dummer

Tänkte faktiskt lite på dig. F'låt. :tungan

Hahahah! Fårstod nästan D!!:tungan
 
Last edited:

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
men hallå!!! klart ja kan koppla upp den!!! Men om du hade läst lite i tidigare diskus. så handlade d om o Gasa upp den,vilket inte går...o d handlar jö knappast om att man är för feg...går väll bara o ge full gas på ett sett antar ja!:dummer

::tungan :tungan :tungan :tungan :tungan :tungan :tuttar
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ska ha tag på en verkstadshandbok till min R1 99:a är det nån som har den pdf filen?

Dom jag har hittat här på sh funkar inte.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Någon som vet var man kan köpa snygga skylthållare som passar till R1 -07 här i Sverige? Vet inte om min (utlandsbeställda) hinner komma snart nog.

Isåfall; vilket märke och vart kan man köpa dom?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Någon som vet var man kan köpa snygga skylthållare som passar till R1 -07 här i Sverige? Vet inte om min (utlandsbeställda) hinner komma snart nog.

Isåfall; vilket märke och vart kan man köpa dom?

kolla in på http://www.nilssonsmc.se/


skylthallare.jpg
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nån som har vänt på växlarna på en gammal R1 98-01 med orginal fotpinnar?

Växelarmen som går från fotpinnen till motorn är ju nitad och vill ogärna borra sönder skiten ifall man inte trivs med raceväxlat.
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Har monterat mitt yoshisystem nu och det blev grymt nice! Dock lite besviken på ljudet men jag visste innan att det är mer ett effektsystem än ljud. Men jag läste på yoshis sida att det sitter ett "easily removable low-volume insert" som jag vill prova tabort. Någon som vet vad det är för nyckel till muttern som håller den? Får inte under huvet och se nått och jag har provat alla insektsnycklar. Det såg ut att vara insekt iaf.
Finns det annat man kan göra om man vill att det ska låta mer? :va

Har bokat tid för mappning med den 2 juli. Är det dumt att köra hojen innan? Kan den ta skada? PCIIIan och filter kommer va på plats med. :gnissla

Issue :yoparty
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Kul att du skriver detta! jag skruvade isär min "arm" i söndags... o såg att den var nitad jag stod med borren ihand men lugnade mig i sista sek.

Letar nu efter en beggad... :tummenupp

Nån som har vänt på växlarna på en gammal R1 98-01 med orginal fotpinnar?

Växelarmen som går från fotpinnen till motorn är ju nitad och vill ogärna borra sönder skiten ifall man inte trivs med raceväxlat.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top