R1 och R6-tråden!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Nån som vet hur man släcker felkoder på R6 -07? Kan man göra det själv eller måste verkstan göra det?

MVH Robban

R1obin

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
-00 Yamaha R1
Kan nån tipsa mig om ställen att köpa nån snygg undertail till R1-00, tacksam för fler alternativ..

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
någon som vet om dessa passar till en R1 -05?
innerdiameter 56mm.

3084314338.jpg

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag har inte pratat med honom än men jag vet att hon blev stannad av farbror blå och de tyckte inte om hans integrerade baklyse!:mad:
Blev det något dricka sen eller?
Jag är inte förvånad :tungan

Dricka och dricka, jag däckade så fort ja satte mig ner, efter lite dusch, filmtittade och nån dricka så sov man gott sen :)

Var 2 fina dagar där nere!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Beror på vad det är för felkoder. Monterat slip-on?

Felkod 24, oxygen sensor failure.. Har monterat helsystem, och demonterat syresensorn helt, det ska gå att göra så enligt yoshimura, utan att få felkoder. man ska inte behöva några motstånd eller "02 sensor eliminator kit" men likförbannat får jag felkod. det konstiga är att jag körde hojjen ca: 300 mil innan denna felkod dök upp :confused:

Nån som kan ge lite klarhet i vad detta beror på?

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Dimension på framhjulslager

Tjenamors... är det någon som vet vilka mått det ska vara på axeln respektive framhjulslagrerna på en R1-99?

Var på Yamahacenter och dom får inte fram samma lager som sitter på min hoj. Dessa mäter 44x22x12 (6022) medans dem Yamaha får fram är 42x20x12 (6004).

Problemet är att lagrerna glappar lite på hjulaxeln (uppskattningsvis någon tiondels mm) och detta orsakar ryckningar i styret vid lätt broms med frambromsen men även känner det även om man gasar vid låga varv och låg hastighet så att hojen vibrerar.

Passningen i fälgen är inga problem, verkar vara normal presspassning. Fälgen verkar också vara orginal så detta är lite av ett mysterium.... Någon som har koll?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tjenamors... är det någon som vet vilka mått det ska vara på axeln respektive framhjulslagrerna på en R1-99?

Var på Yamahacenter och dom får inte fram samma lager som sitter på min hoj. Dessa mäter 44x22x12 (6022) medans dem Yamaha får fram är 42x20x12 (6004).

Problemet är att lagrerna glappar lite på hjulaxeln (uppskattningsvis någon tiondels mm) och detta orsakar ryckningar i styret vid lätt broms med frambromsen men även känner det även om man gasar vid låga varv och låg hastighet så att hojen vibrerar.

Passningen i fälgen är inga problem, verkar vara normal presspassning. Fälgen verkar också vara orginal så detta är lite av ett mysterium.... Någon som har koll?

44-22-12 ska det vara

de yamahacenter vill sälja/har sålt är inte orginal i så fall.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=103672

kanske hjälper dig något

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ja känner också av såna vibrationer vid lättare inbromsningar, kanske värt att byta dom då.

Var dina dåliga eller bytte du för att du hade sabbat nåt av dom vid meck?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om jag fattat rätt är det spjäll man ser när man kikar in i thermosen på R6an från -06 och framåt exupspjället,eller?

Om så är fallet,någon som vet om det är någon självtest vid tändningspåslag och om det öppnar så mycket att man kan se det när man varvar stillastående.
Vilket varvtal börjar det öppna och vid vilket varvtal öppnar det fullt,är öppningen så liten att det är svårt att se eller öppnar det 90grader?

Googlade lite och såg att det var ett inte alltför ovanligt problem på -06-07 med havererade servon så det borde väl vara samma med -08an.'

Orsaken jag frågar är att jag saknar lite effekt i hojen,-05an går bättre och har högre toppfart även om jag räknar av 15km felvisning till -08ans fördel och känns riktigt tam på toppvarv(efter 12)och inte alls så aggresiv som innan.

Tänkte jag skulle in med den i morgon men känns inte relevant att åka dit och säga att exupen inte funkar om jag bara missuppfattat funktionen,har ju inga felkoder så det kan ju bli svårt att felsöka för dom.

X-up kanske kan exup? ;)

Henrik

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Ja känner också av såna vibrationer vid lättare inbromsningar, kanske värt att byta dom då.

Var dina dåliga eller bytte du för att du hade sabbat nåt av dom vid meck?

Historien är som följer;

Har nyligen köpt hojen och märkte dessa vibrationer, därför åker jag till yamahacenter och köper nya lager för att byta dagen efter på jobbet innan jag styr kosan ner till blekinge för att hälsa på päronen. Märker att jag fått fel lager på yamahacenter (det var inte orginal, utan låg i skf kartonger, men killen sa att de hade samma nummer)

Hursomhelst, struntar i att byta lager, åker ner iaf och tar tag i saken här nere istället. Går till en firma som säljer lager och dyl, beställer hem samma dimension som dem som satt i. Men dessa lager glappar även dem lite på axeln, så jag börjar fundera lite på om det ska vara så och att det är något annat som glappar istället.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ang undertail så satt de en billig modell på min som jag byggde om lite, trivs väldigt bra med den och skulle vilja hitta en likadan för att slippa gjuta av den jag har.

Magnus_elite

Egentligen ducce kille.
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
-07 yamaha R1
Krashat lite på Anderstorp R1 -07

Behöver en del delar. Någon som vet om ända sättet är att köpa genom vanlig svensk Återförsäljare. Kan man få tag i delar lite billigare så vill man ju klart det. Dom är ju lixom inte billiga. Fysatan!!. Eller någon som säljer alternativa delar kanske. dom jag hittat är Alienmoto samt KKrasing. Finns det kanske fler bra ställen? Utlandet?

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Behöver en del delar. Någon som vet om ända sättet är att köpa genom vanlig svensk Återförsäljare. Kan man få tag i delar lite billigare så vill man ju klart det. Dom är ju lixom inte billiga. Fysatan!!. Eller någon som säljer alternativa delar kanske. dom jag hittat är Alienmoto samt KKrasing. Finns det kanske fler bra ställen? Utlandet?

Kollat på Ebay??

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Säger som Jtds, var inte rädd för att handla på eBay. Det finns massor av delar och du kommer garanterat undan billigare än om du köper delarna i butik här hemma.

Magnus_elite

Egentligen ducce kille.
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
-07 yamaha R1
Skall kolla e-bay. Har alltid tyckt det är så flummig känsla där. Men funkar förhoppningsvis bätte än vad det ser ut. Skall leta lite. Tack för tipset.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0