Då va man hemma med nyförvärvet.
flångans ny R6 08 hämtades idag på Lillemans i Lund
Grattis! Riktigt fin är den, kör lugnt!
Någon som har erfarenhet av rensade ljuddämpare R1 04 och framåt?? Skall kolla på en som har det.
Vad tror ni?
Värd att laga?
Tanken, motor, bromsar, lampor, stötdämparen bak, och kanske svingen har klarat sig. Nån som har någon idé om vad det skulle kosta att laga.
Eller är det bättre att sälja i delar?
Mathias
Vad tror ni?
Värd att laga?
Tanken, motor, bromsar, lampor, stötdämparen bak, och kanske svingen har klarat sig. Nån som har någon idé om vad det skulle kosta att laga.
Mathias
Vad tror ni?
Värd att laga?
Mathias
Då det börjar bli lite R6-08a ägare här på forumet så ställer jag en direkt fråga till någon eller alla här.
Hur känns hojen vid max pådrag på 2an?
Lättar han eller åtminståne känns lätt i framändan?
Min -05a lättar på 2an och är väldigt lätt på 3an(nästan lyft,väger inget)medans den nya bara drar helt odramatiskt på 2an och uppåt utan att ens kännas lätt i framänden.
Tycker att med effekten som ska finnas så borde det svara lite bättre på 2an trots att utväxlingen är för högre fart då -05an nästan lättar på 3an(högre fart där)
Nu vet jag att chassit är bättre och utväxlingen är gjord för högre hastighet men så odramatisk?
Tycker min känns tam på toppen,drar jämt och rent från 8a och vaknar till vid 10,sen ökar bara hastigheten medans accelerationen är jämn.
Kanske blivit van och det är som det ska men trist om det fattas något.
Så,någon som kan meddela mig hur en annan 6a beter sig på toppen?
Henrik
bilder på den nya systemet
Då det börjar bli lite R6-08a ägare här på forumet så ställer jag en direkt fråga till någon eller alla här.
Hur känns hojen vid max pådrag på 2an?
Lättar han eller åtminståne känns lätt i framändan?
Min -05a lättar på 2an och är väldigt lätt på 3an(nästan lyft,väger inget)medans den nya bara drar helt odramatiskt på 2an och uppåt utan att ens kännas lätt i framänden.
Tycker att med effekten som ska finnas så borde det svara lite bättre på 2an trots att utväxlingen är för högre fart då -05an nästan lättar på 3an(högre fart där)
Nu vet jag att chassit är bättre och utväxlingen är gjord för högre hastighet men så odramatisk?
Tycker min känns tam på toppen,drar jämt och rent från 8a och vaknar till vid 10,sen ökar bara hastigheten medans accelerationen är jämn.
Kanske blivit van och det är som det ska men trist om det fattas något.
Så,någon som kan meddela mig hur en annan 6a beter sig på toppen?
Henrik
ca 4000mil på motorn, kändes som den var välskött. Behöver ju en ny ram, bakramen ramla av när man böjde lite på den. Funderar på att köpa en ram på nån mcskrot, men det bästa skulle ju vara om man komöver nån med skuren motor för ett bra pris. Då har man ju alla smådetaljer som lätt blir dyrt annars.
En dikeskörning och en tur till akuten, klarade mig med lite blåmärken.
En del slipon kräver ju ny mapp till pcn för att gå bra, borde finnas att tanka ner på hurrics hemsida!
ok! nästa dumma fråga? hur uppgraderar man.. ? kan man göra det själv, vad behöver man?
Har du powercommander?
I såna fall så kan du ladda ner en mapp via nätet och sedan föra över den via usb till pcn.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|