Varken ettan lr neutral? var är du då?
Btw, hur hög är tempen på era hojar? min ligger på ungefär 95 grader vid normal landsvägkörning och går lätt över 100 om man slår av på tempot lite, tycker att det är lite högt även om det är långt ifrån kritiskt.
Ni som kör tävlingar med R1, har ni några fotpinnar kvar? Jag som endast kört bana 3ggr har filat ner mina fotpinnar ganska rehjält...
en fråga på G, jag har en r6 08 och när jag är ute o kör så går växlandet bra men när jag kommer fram till ett stopp o ska växla ner så funkar det ner till tvåan innan jag ska stanna helt, sedan när jag står stilla o ska växla ner i 1 så brukar den inte vilja gå i växel varken i ettan eller neutral, vad kan det bero på, och ja jag trycker in kopplingen
Har originalburk på min som jag redan tröttnat på.
Nån som har tips på ett billigt slip-on till min R1 -03?
Eller det kanske t.o.m är nån som har ett liggandes?
Btw, hur hög är tempen på era hojar? min ligger på ungefär 95 grader vid normal landsvägkörning och går lätt över 100 om man slår av på tempot lite, tycker att det är lite högt även om det är långt ifrån kritiskt.
Står du still när du försöker eller rullar det?
Har du varit stygg mot den och våldat i växlarna?
Skulle kunna gissa att din koppling inte gillar oljan och har lite för bra friktion även urkopplat,hur är kopplingsspelet?
Henrik
Säker på de? Sist jag ringde dom innan semestern så hade dom även "vanliga" kvar ocksåTackar, ska undersökas.
Edit: hade bara högmonterad, tycker inte det är så snyggt.
Precis som Pride-Slappa säger, förmodligen har du "fel" körställning & lägger ner hojen mer i stället för att hänga av med kroppen.
Prova följande:
Förbered dig innan du kommer till kurvan genom att:
1. Bromsa färdigt.
2. Lägg i rätt växel.
3. Flytta bak foten så tåspetsen vilar på fotpinnen.
4. Justera körställningen så att ena skinkan hänger utanför sadeln.
5. Vinkla ut benet.
6. Kryp ihop och skjut fram huvudet mot den sida av kåpglaset som är mot kurvan.
7. Den yttre underarmen ska ha kontakt med tanken.
8. Glid genom kurvan & låt kroppen vara "tyngdpunkten".
9. Räta upp hojen & gör en fet power-wheelie ut ur kurvan
Hoppas du förstår vad jag menar
jag står still när jag försöker, jag har inte våldat i växlarna,
när jag växlar ner den när jag står stilla så går växeln halvägs in typ och sen när jag tar ut kopplingen lite så går växeln in
edit: De händer inte varje gång jag är ute o kör
en fråga på G, jag har en r6 08 och när jag är ute o kör så går växlandet bra men när jag kommer fram till ett stopp o ska växla ner så funkar det ner till tvåan innan jag ska stanna helt, sedan när jag står stilla o ska växla ner i 1 så brukar den inte vilja gå i växel varken i ettan eller neutral, vad kan det bero på, och ja jag trycker in kopplingen
tackar henrik o -db-, var lite orolig , tackar för svaren
NP,BTW. hur fan(om du fixar det)håller du bakfälgen på din fräsch?
Min är svart och ser ut som skit efter en liten sväng om man ska hålla kedjan i skick och inte har ett förhållande med trasan så är det samma för dig eller har du något tips,tänkte på guldfälgen du har?
Henrik
I second that, efter att ha testat mycket olika medel och avfettningar så är WD40 helt överlägset, tar bort allt!Bryter mig in i frågan lite. Spruta lite WD40 på fälgen & torka rent med en trasa. Väldigt snabbt & enkelt!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |