R1 och R6-tråden!

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
är de ingen som har läst nån oberoende provkörning på r1 -09? nån förutom yamaha själva måste ju ha provat den nya... eller? är jag bara dålig att leta på utlänska sidor????:va
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Priset är nog relativt "ok" :rolleyes:

På Bike i Trollhättan tog de för nå'tt år sedan över 8000:- för service och kontroll av ventiler. Om det sedan behövdes justeras så plingade det till i kassaapparaten igen..

/ M
hehe mjo det är bara betala och vara glad, det måste ju göras =)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
är de ingen som har läst nån oberoende provkörning på r1 -09? nån förutom yamaha själva måste ju ha provat den nya... eller? är jag bara dålig att leta på utlänska sidor????:va

Nästa måndag ska jag närvara vid den första provkörningen av Yamaha Motor Italias 2009 R1 som körs av Tom Sykes & Ben Spies. Ska se vad de tycker om den. Långt ifrån orginalet eftersom den är Superbike-preppad, men ändå.

Att det inte finns några tester eller provkörningar än beror på att modellen inte börjat säljas ännu. Men det lär komma inom en mycket snar framtid.
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Nästa måndag ska jag närvara vid den första provkörningen av Yamaha Motor Italias 2009 R1 som körs av Tom Sykes & Ben Spies. Ska se vad de tycker om den. Långt ifrån orginalet eftersom den är Superbike-preppad, men ändå.

Att det inte finns några tester eller provkörningar än beror på att modellen inte börjat säljas ännu. Men det lär komma inom en mycket snar framtid.

men!!!!! vilken tur du har då...:huvet eller tur kanske de inte är... en såndär grej måste man förtjäna... kan bara säga GRATTIS!!!! du har ju utan tvekan rätta kontakter.... hoppas du lämnar en rapport efteråt.:tummenupp om du uppsnappar nån artikel nånstans får du gärna höra av dig, för jag tror du får veta vart o vem som provkör tidigast. (av standard mod)
 
Last edited:

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Tja alla!
Ville bara säga hej och berätta att jag nu är en i gänget!
Köpte en R1 '00 igår. Slängde på fälgstripes direkt idag. Bilder finns i garaget :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
WSBK - finalen i Portugal 30/10-4/11

Du skulle se hur brun hans tunga är :tungan

Nej då X-up kan prata för sig och då får man chanser :)

Jag som är så blyg? Säger ju knappt något alls:näsblod

På torsdag morgon flyger jag till Portugal för att framförallt träffa Yamaha Motor Italia med Noriyuki Haga & Troy Corser på den helt nybyggda banan i Portimao. Full access i depån och till & med parkeringsplats inne i depån.

På fredag är det tidsträning, på lördag kval & på söndag massor med race.

Race 1 WSBK
SS600 - Finalrace
Superstock 1000
Race 2 WSBK - Finalrace.

På söndag kväll blir det paaarty på banan med teamet.
På måndag provkör alltså Tom Sykes & Ben Spies de nya R1 -09:eek:rna vilket ska bli spännande att se.

Tyvärr har jag bara en sugig Konica Minolta G600 pocketkamera men jag ska försöka slänga upp lite bilder på min mobilblogg om någon är intresserad.

Tja alla!
Ville bara säga hej och berätta att jag nu är en i gänget!
Köpte en R1 '00 igår. Slängde på fälgstripes direkt idag. Bilder finns i garaget :)

Hej & välkommen!
 
Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ok kom ett litet problem när jag skulle sätta på mitt nya kåpglas. Dom "pluggarna" som ska i, hur får man i dom på smidigaste vis? Försökte inte så länge men det var iaf skitsvårt att få i skiten ordentligt.
Några tips?

mvh,,
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Ok kom ett litet problem när jag skulle sätta på mitt nya kåpglas. Dom "pluggarna" som ska i, hur får man i dom på smidigaste vis? Försökte inte så länge men det var iaf skitsvårt att få i skiten ordentligt.
Några tips?

mvh,,

Vilken typ av pluggar har du?
Köpte ett gäng orginal pluggar som expanderar och därav håller fast glaset.
Tog ett tag innan jag fattade hur de skulle sitta eftersom jag inte fattade att pluugarna expanderar när man skruvar fast dem.

Är de R! orginal pluggar du har?
http://www.lellesmc.se/lelles/katalogservice/pdf/mc-08/044-048.pdf
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har fått mig en fin Pikétröja att ha på R1-testet nästa måndag:)
 

Bifogat

  • dscn0629_[800x600].jpg
    dscn0629_[800x600].jpg
    39 KB · Visningar: 52
  • dscn0631_[800x600].jpg
    dscn0631_[800x600].jpg
    74.5 KB · Visningar: 45
  • dscn0634_[800x600].jpg
    dscn0634_[800x600].jpg
    44.2 KB · Visningar: 47
  • dscn0633_[800x600].jpg
    dscn0633_[800x600].jpg
    101.9 KB · Visningar: 46

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Vilken typ av pluggar har du?
Köpte ett gäng orginal pluggar som expanderar och därav håller fast glaset.
Tog ett tag innan jag fattade hur de skulle sitta eftersom jag inte fattade att pluugarna expanderar när man skruvar fast dem.

Är de R! orginal pluggar du har?
http://www.lellesmc.se/lelles/katalogservice/pdf/mc-08/044-048.pdf

Ahaaa, då känner man sig något trög :) Tog ut dom gamla och tänkte bara sätta in dom i nya kåpglaset hehe.
Tackar för hjälpen får köpa nya så snabbt som möjligt.

mvh,,
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Jag som är så blyg? Säger ju knappt något alls:näsblod

På torsdag morgon flyger jag till Portugal för att framförallt träffa Yamaha Motor Italia med Noriyuki Haga & Troy Corser på den helt nybyggda banan i Portimao. Full access i depån och till & med parkeringsplats inne i depån.

På fredag är det tidsträning, på lördag kval & på söndag massor med race.

Race 1 WSBK
SS600 - Finalrace
Superstock 1000
Race 2 WSBK - Finalrace.

På söndag kväll blir det paaarty på banan med teamet.
På måndag provkör alltså Tom Sykes & Ben Spies de nya R1 -09:eek:rna vilket ska bli spännande att se.

Tyvärr har jag bara en sugig Konica Minolta G600 pocketkamera men jag ska försöka slänga upp lite bilder på min mobilblogg om någon är intresserad.



Hej & välkommen!

klart vi är intresserad av att se de bilderna....:tummenupp hur kommer man åt att se dem då? din blogg? vart ser man den då? me ditt flyt eller tjatande som nån annan påstår så skulle det inte förvåna mig om du provkört nån cykel innan du är hemma:huvet de kanske har en standard r1 där me som referens???? lycka till!!!
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Tjena !


Var hittar man stompgrips till en R1:A -00 ?
Hittar bara från 02 o uppåt:mad:
Vet att det finns så att man kan klippa till dom själv men hoppar gärna över det
Har inte läst igenom hela tråden o sökfunktionen här på sporthoj suger...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
klart vi är intresserad av att se de bilderna....:tummenupp hur kommer man åt att se dem då? din blogg? vart ser man den då? me ditt flyt eller tjatande som nån annan påstår så skulle det inte förvåna mig om du provkört nån cykel innan du är hemma:huvet de kanske har en standard r1 där me som referens???? lycka till!!!

Min mobilblogg finns här
Dock så innehåller den för tillfället mest bilder på min lille grabb. :)

Ja jag skulle vilja få provköra en av -08:a hojarna i alla fall eftersom de ändå ska skrotas, men det lär nog inte hända. :)
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Ljusinställning?

Halloj!

Tänkte höra om det är någon som vet hur man justerar höjden på halv- och helljus på en R6a -99? Mitt står alldelles för högt. I instruktionsboken står det bara att man ska kontakta en yamaha återförsäljare, vilket jag inte alls har någon lust med...

Nån vänlig själ som vet och vill dela med sig??
 

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
Halloj!

Tänkte höra om det är någon som vet hur man justerar höjden på halv- och helljus på en R6a -99? Mitt står alldelles för högt. I instruktionsboken står det bara att man ska kontakta en yamaha återförsäljare, vilket jag inte alls har någon lust med...

Nån vänlig själ som vet och vill dela med sig??


Finns besvarat tidigare i tråden, bara några sidor före denna... Men här är en direktlänk: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3857284&postcount=6114
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Min mobilblogg finns här
Dock så innehåller den för tillfället mest bilder på min lille grabb. :)

Ja jag skulle vilja få provköra en av -08:a hojarna i alla fall eftersom de ändå ska skrotas, men det lär nog inte hända. :)

du kan ju alltid fråga om du kan få skrota en av dem ;-) o ha riktigt kul innan dess..... / tack för din mobblogg.:tummenupp
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Tjena !


Var hittar man stompgrips till en R1:A -00 ?
Hittar bara från 02 o uppåt:mad:
Vet att det finns så att man kan klippa till dom själv men hoppar gärna över det
Har inte läst igenom hela tråden o sökfunktionen här på sporthoj suger...

Ja? Det undrar jag med, eller om nån vet om någon annan modell passar någorlunda?

Min mobilblogg finns här
Dock så innehåller den för tillfället mest bilder på min lille grabb. :)

Ja jag skulle vilja få provköra en av -08:a hojarna i alla fall eftersom de ändå ska skrotas, men det lär nog inte hända. :)

WOW, vilken jeffla snygg tårta! Sån vill jag ha :)

Tja alla!
Ville bara säga hej och berätta att jag nu är en i gänget!
Köpte en R1 '00 igår. Slängde på fälgstripes direkt idag. Bilder finns i garaget :)

Snyggt! Välkommen :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top