R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
X-up va tycker du om hagas byte från yamaha till ducati?,

Tycker inte om det alls, och det ska han få höra när jag åker ner till honom den 30:e oktober. :)

Jag ska nämnligen åka ner och tillbringa sista World Superbike racet i Portimao - Portugal hos just Yamaha Motor Italia med Noriyuki Haga och Troy Corser.

För mig är Haga en utpräglad Yamahaförare och att han nu byter till Ducati gör att jag blir lite sorgsen. Vill så gärna se honom ta VM-titeln på en Yamaha.

Men jag vet varför han byter till Ducati, nu när Troy Bayliss lägger hjälmen på hyllan så ser Haga sin chans att äntligen kunna ta hem titeln 2009. Ducatin är något stabilare än vad Yamahan är och om han har en av Duccarna är risken mindre att han ser sig snuvad på segern ännu en gång.
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Tycker inte om det alls, och det ska han få höra när jag åker ner till honom den 30:e oktober. :)

Jag ska nämnligen åka ner och tillbringa sista World Superbike racet i Portimao - Portugal hos just Yamaha Motor Italia med Noriyuki Haga och Troy Corser.

För mig är Haga en utpräglad Yamahaförare och att han nu byter till Ducati gör att jag blir lite sorgsen. Vill så gärna se honom ta VM-titeln på en Yamaha.

Men jag vet varför han byter till Ducati, nu när Troy Bayliss lägger hjälmen på hyllan så ser Haga sin chans att äntligen kunna ta hem titeln 2009. Ducatin är något stabilare än vad Yamahan är och om han har en av Duccarna är risken mindre att han ser sig snuvad på segern ännu en gång.

ojojoj :D, hälsa haga från yamaha beundrarna ;)
 

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC!
Nybliven ägare till en vit röd Yzf R6. Riktigt stolt faktiskt :tummenupp
attachment.php
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nice hojval men nu vet ju alla att dom blåa R6orna är liiiiite goare än dom andra....... :tummenupp
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Om tex batteriet varit bortkopplat, och dom svarta nycklarna inte fungerar, hur programmerar man in dom igen?

Någon som har R1 -07 instruktionsbok i utskrivningsbar .pdf? Hittade .pdf hos Yamaha, men utskriftsblockerad. Verkstadshandbok?

Hallå, är det någon som kan hjälpa mej med hur man programmerar in nycklarna?

MVH/HR
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Fråga Loke han håller på med det just nu ! Dock lyckas han inte så han kanske gör nått fel=)
 
Last edited:

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
Hallå, är det någon som kan hjälpa mej med hur man programmerar in nycklarna?

MVH/HR

Fråga Loke han håller på med det just nu ! Dock lyckas han inte så han kanske gör nått fel=)

1. Sätt i den RÖDA nyckeln vrid på tädningen vänta 5 sekunder, vrida av tändningen, ta ur den röda nyckeln.
2. Vänta 5s, sätt i en av dom svarta nycklarna vänta 5s, vrid av tändningen ta ur nyckeln.
3. Vänta 5s sätt i den sista svarta nyckeln vrid på tändningen vänta 5s vrid av tändningen ta ur nyckeln.

Under omkodnings cyklen så ska den röda dioden blinka snabbt, när kodningen är klar så ska den sluta blinka.
Dessa 5 sekunder behöver inte exakt va 5s...
 

Dark_Messenger

Guest
1. Sätt i den RÖDA nyckeln vrid på tädningen vänta 5 sekunder, vrida av tändningen, ta ur den röda nyckeln.
2. Vänta 5s, sätt i en av dom svarta nycklarna vänta 5s, vrid av tändningen ta ur nyckeln.
3. Vänta 5s sätt i den sista svarta nyckeln vrid på tändningen vänta 5s vrid av tändningen ta ur nyckeln.

Under omkodnings cyklen så ska den röda dioden blinka snabbt, när kodningen är klar så ska den sluta blinka.
Dessa 5 sekunder behöver inte exakt va 5s...

Whoo coolt! Hade ingen aning om att hojar var så hightech. Undrar om det känns lite likadant som det måste kännas när man armerar ett kärnvapen typ. :yoparty

Nästan så jag måste hem o prova. Måste batteriet vara tomt sa du?
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
1. Sätt i den RÖDA nyckeln vrid på tädningen vänta 5 sekunder, vrida av tändningen, ta ur den röda nyckeln.
2. Vänta 5s, sätt i en av dom svarta nycklarna vänta 5s, vrid av tändningen ta ur nyckeln.
3. Vänta 5s sätt i den sista svarta nyckeln vrid på tändningen vänta 5s vrid av tändningen ta ur nyckeln.

Under omkodnings cyklen så ska den röda dioden blinka snabbt, när kodningen är klar så ska den sluta blinka.
Dessa 5 sekunder behöver inte exakt va 5s...

Tack för hjälpen.
Dock fick jag det ej att funka. Kanske nåt fel med immobilizern? Det kan väl inte vara någon tvekan att det är korrekta nycklar, dom passar mekaniskt i låset.
 

Stotte

Lotto?
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
-02, Yamaha R6
Någon som har koll på service intervaller på en r6:a -02? Gjorde stora servicen vid 2100 mil. Och ligger runt 2300mil nu. När ska nästa service göras samt vad innefattar i den servicen. Om det finns något service schema så skulle det uppskattas också. =)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har koll på service intervaller på en r6:a -02? Gjorde stora servicen vid 2100 mil. Och ligger runt 2300mil nu. När ska nästa service göras samt vad innefattar i den servicen. Om det finns något service schema så skulle det uppskattas också. =)

Var 600:e mil. Mao i följande intervaller:

600, 1200, 1800, 2400....så frågan är om du gjorde 1800 eller 2400 mils service vid 2100? 1800 mil är en mindre service & eftersom du säger att den stora gjorts så är det förmodligen 2400 milaren. Dock aningen tidigt :)

Serviceschema finns i manualen. Har du ingen så kan du tanka hem den direkt från Yamaha via min länk nedan.

2400 mil innefattar bla:

Byte tändstift.
Byte luftfilter.
Byte olja.
Byte oljefilter.
Kontroll/Byte bromsolja fram & bak.
Kontroll, rengöring & synkning av förgasare.

etc...

Vid 4200 mil kommer den dyra servicen som förutom ovan nämnda punkter även inkluderar byte av kamkedja. Ca 6000:- hos Yamaha.

Föressten, jag har kollat med polaren ang blinkarna. Han ville inte sälja dem separat tyvärr!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjenare !

När gör man kamkedjebyte på en R1 -00 ?

/ M

Samma intervall som på R6, dv s vid 4200 mil.

Alla Yamaha R1/R6 med förgasare har serviceintervall 600:a mil.
Alla med insprutning var 1000:e mil.

Varannan service är "stor" och runt 4000 mil är det alltså dags för kamkedjebyte.
 

Loke

Master
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Skövde
Hoj
Sportster 1200
Tack för hjälpen.
Dock fick jag det ej att funka. Kanske nåt fel med immobilizern? Det kan väl inte vara någon tvekan att det är korrekta nycklar, dom passar mekaniskt i låset.

Har du någon felkod i displayen?
Kan du starta hojen med den röda nyckeln?
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Tjena R1 kunniga människor!

Är det något speciellt man ska kolla efter när man köper en R1, 98-99?

Mvh, Martin.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjena R1 kunniga människor!

Är det något speciellt man ska kolla efter när man köper en R1, 98-99?

Mvh, Martin.

Hej!

Ja det finns en hel del att se över, se bakåt i tråden för utförlig lista eller kika på R1:ans "Wiki" här på Sporthoj. Det du främst ska kolla är växellådan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top