R1 och R6-tråden!

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D
 

Mac__

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
2013 kawasaki z800
Ingen som har en Skylthållare till en r1 -02 liggandes ? har blivit av med själv fästet mellan hållare och undertail :( snart besiktning
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D

Kul!!! Grattis i förskott då!:)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D

Fan, det var ju så jag skulle ha gjort, behållit R6an och beställt storsmällarn... faen:gnissla

Min kommer i feb (om man får tro säljarens ord) :banana
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D
... köp 2 så kan jag låna en ibland:hihi
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jahapp, då blir man med R1 då! :tuttar

En 01:a som behöver putsas upp lite men man har ju tid på sig i garaget innan vårsolen torkar upp vägarna!
 

Bifogat

  • retta2.jpg
    retta2.jpg
    71.7 KB · Visningar: 94

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jahapp, då blir man med R1 då! :tuttar

En 01:a som behöver putsas upp lite men man har ju tid på sig i garaget innan vårsolen torkar upp vägarna!

Grattis till ett bra val, mycket trevlig hoj att köra, med tillräckligt mycket power oavsett vad andra säger

finns igentligen bara 4 saker man behöver tänka på

1. 2:ans växel (hoppar om den är sliten) men det har du säkert kollat upp
2. stålspunnet fram (då den e lite svampig i frambromsen annars)
3. en styrdämpare kan rädda vissa situationer (behöver inte vara en öhlinare)
4. glapp i styrlagret är vanligt, kolla & dra åt efter behov
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Nu är R1 beställd i Yamaha Blue, snacka till mig singelcuts och yamahas förhöjda kåpglas fick samt en yamaha skjorta (Blå svart) och ryggsäck på köpet. så jag får hem den ngn gång i maj (Jag själv som bestämde leveransen)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nu är R1 beställd i Yamaha Blue, snacka till mig singelcuts och yamahas förhöjda kåpglas fick samt en yamaha skjorta (Blå svart) och ryggsäck på köpet. så jag får hem den ngn gång i maj (Jag själv som bestämde leveransen)

Härligt att höra! Grymt kul för dig!:tummenupp
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Du som bor i Göteborg skall ju åka till Alvhem och Svenssons Livs. Där köper man snuskigt billig och bra olja. Bara att ta med en dunk och fylla på. Läs denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139037 så både hittar du dit och ser vilket sjukligt bra pris det är.

T.ex Q8 SBK Racing MC 15W50 59 kr/liter

Edit: Senaste prislistan jag sett - http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=234923&d=1210779462


Låter kanon. Tack för tipset :tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Grattis till ett bra val, mycket trevlig hoj att köra, med tillräckligt mycket power oavsett vad andra säger

finns igentligen bara 4 saker man behöver tänka på

1. 2:ans växel (hoppar om den är sliten) men det har du säkert kollat upp
2. stålspunnet fram (då den e lite svampig i frambromsen annars)
3. en styrdämpare kan rädda vissa situationer (behöver inte vara en öhlinare)
4. glapp i styrlagret är vanligt, kolla & dra åt efter behov

Tack! :)
1. Kollat! (var väl mest ett problem på MK.1? (98-99)
2. Det får jag fixa framöver
3. Öhlins sitter på....
4. Har ej kollat men den är nybes.:tummenupp
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Va fasen här skiter folk pengar o beställar R1or till höger o vänster ! =) Stackars mig får nöjja mig med min R6a i år med.....

Grattis till er som köpt i alla fall.... !
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Tack! :)
1. Kollat! (var väl mest ett problem på MK.1? (98-99)
2. Det får jag fixa framöver
3. Öhlins sitter på....
4. Har ej kollat men den är nybes.:tummenupp

njae... dåliga lådor gäller väl igentligen alla R1 från 98-03

hittade denna precis på blocket, kanske något för dig ? :tummenupp

6686030271.jpg


http://www.blocket.se/vi/19951410.htm?ca=23_3_s
 

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Mycket närmare nu för tiden
Hoj
Ful o gul
Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D


Har du bestellt ennu ? Och vad fick du for leverans datum ? Jag bestellde min i oktober och den kommer KANSKE i mars... Iofs her i USA, men i alla fall.

/P
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top