R1 och R6-tråden!

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Min skickas nästa onsdag från Holland :) Tyvärr blir det nog inget slipon i år då bilen ska servas, nya sommardäck, flytta, csn vill väl ha 15000 i en klump osv osv :p

Prioritera, prioritera. Jag antar att du flyttar till en mindre billigare lägenhet för att få mer pengar över till mc?? :tungan
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Haha, jag bor nog så billigt som det bara går och efter flytten skiljer det inte mer än en tusing uppåt :p Nu löste det sig billigt och gratis med sommardäcken så vem vet, kanske har råd med ett helsystem för 22000kr ändå.... :rolleyes:

CSN-dårarna är ju svåra att prioritera bort också, det går ju att skita i att betala men då blir det dyrt sen förmodar jag, med inkasso osv... Å andra sidan har de ju fel i sitt återkrav så jag funderar starkt på att inte pröjsa om det kommer ett inbetalningskort :yoparty
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har varit o pillat och prov startat min (den mullrade fint inne i hallen) den står hos handlaren hämtar hem den efter nästa helg.Skruvar dit avgassystemet med en gång och tar bort den fula hållaren bak.Någon som sett om det finns lampor med inbyggda blinkers att köpa någonstans ännu?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Precis sådan som jag letar efter men hittar inga till R1 -09 ännu. Men tack ändå får kolla dom sidorna lite senare.
/Pär
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har koll på om det är skadligt att köra med katalysatorersättare (rakt rör) men utan att mappa om? Kommer den att gå för snålt? Är lite petig med nya hojen...

Redan när man byter till ett slip-on så blir det ju mindre avgasmotstånd och byter man/rensar katten så blir det än mindre motstånd. Det bästa är såklart att mappa om, men skadligt tror jag inte det är om du inte gör det.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tänke på om du hade upplevt stor skillnad mellan 07 och 08. Men snart kan du uttala dig om det också. Så fort snön har stuckit från V-ås. :)

Tror att enda skillnaden är färgen. Men jag längtar tills snön försvinner så att man kan börja att känna på henne lite.

Btw; Hur funkar det med din vita? Mycket tvättande?

Redan när man byter till ett slip-on så blir det ju mindre avgasmotstånd och byter man/rensar katten så blir det än mindre motstånd. Det bästa är såklart att mappa om, men skadligt tror jag inte det är om du inte gör det.

Tack för ett bra svar (som jag ville höra). Kommer att köra med orginalburkarna då dom är snygga + lätta. Men dock utan den tunga fula katalysatorn.
 
Last edited:

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Tror att enda skillnaden är färgen. Men jag längtar tills snön försvinner så att man kan börja att känna på henne lite.

Btw; Hur funkar det med din vita? Mycket tvättande?



Tack för ett bra svar (som jag ville höra). Kommer att köra med orginalburkarna då dom är snygga + lätta. Men dock utan den tunga fula katalysatorn.

De har bytt lite färger på plasten ja :)

Ja du....tvättande blir det en jävla massa, ändå så blir den aldrig ren. Fronten är det alltid lite smuts på. Räcker att man tar en kort runda efter tvätten så är fronten skitig igen.
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Är det någon som kan svara på en fråga...
Framdrevet på en R1-98 är väl felgängat? (dvs tvärtemot normalt)

Har knackat loss brickan som var vikt runt drevet använder 36ans hylsa med ett riktigt långt spärrskaft lagt i 1:ans vxl, har en fot hårt på bakbromsen tar i som satan men det lossnar tamejfan ändå inte.
Har bytt drivpaket på flera hojjar för men det här verkar otroligt.
Enligt boken ska man dra framdrevet med 85nm det borde man ju få loss med min metod.

Åkte till stan och köpte muttermaskin men får inte loss det ändå, möjligt att kompressorn är för klen skulle jag tro den är bara på 2hk.

Provat att byta håll ifall det inte är felgängat (vilket jag inte tror men ändå)

Är det skadligt för lådan att använda muttermaskin..?

Vad göra tips mottages gärna.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ok tackar för svar, har precis köpt en R1 så jag var lite nyfiken nu innan man har hunnit få hem och testa den ;) vet du förresten om den är ställbar?

Nej den är inte ställbar tyvärr.

Är det någon som kan svara på en fråga...
Framdrevet på en R1-98 är väl felgängat? (dvs tvärtemot normalt)

Har knackat loss brickan som var vikt runt drevet använder 36ans hylsa med ett riktigt långt spärrskaft lagt i 1:ans vxl, har en fot hårt på bakbromsen tar i som satan men det lossnar tamejfan ändå inte.
Har bytt drivpaket på flera hojjar för men det här verkar otroligt.
Enligt boken ska man dra framdrevet med 85nm det borde man ju få loss med min metod.

Åkte till stan och köpte muttermaskin men får inte loss det ändå, möjligt att kompressorn är för klen skulle jag tro den är bara på 2hk.

Provat att byta håll ifall det inte är felgängat (vilket jag inte tror men ändå)

Är det skadligt för lådan att använda muttermaskin..?

Vad göra tips mottages gärna.

Jag har bytt framdrev ett antal gånger och jag vill minnas att det är normalgängat. Men jag ska kila ut i garaget och kolla efter frukost för säkerhets skull.

Det är inte farligt för lådan att använda mutterknack så länge du ser till att det inte "slår" allt för mycket.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top