Bjorkan
Ny medlem
Orginal styrdämpare som sitter på R1 (05) är den bra??
Öhh va de inte länge sen du hade beställt, fått vänta länge!?
Min skickas nästa onsdag från Holland Tyvärr blir det nog inget slipon i år då bilen ska servas, nya sommardäck, flytta, csn vill väl ha 15000 i en klump osv osv
Någon som sett om det finns lampor med inbyggda blinkers att köpa någonstans ännu?
Jag har varit o pillat och prov startat min (den mullrade fint inne i hallen) den står hos handlaren hämtar hem den efter nästa helg.Skruvar dit avgassystemet med en gång och tar bort den fula hållaren bak.Någon som sett om det finns lampor med inbyggda blinkers att köpa någonstans ännu?
Text...
Här kommer en riktig bild på nya...
Orginal styrdämpare som sitter på R1 (05) är den bra??
Har du kört 08-an tidigare?
Nej, det har jag inte. Vad tänkte du på?
Någon som har koll på om det är skadligt att köra med katalysatorersättare (rakt rör) men utan att mappa om? Kommer den att gå för snålt? Är lite petig med nya hojen...
Tänke på om du hade upplevt stor skillnad mellan 07 och 08. Men snart kan du uttala dig om det också. Så fort snön har stuckit från V-ås.
Redan när man byter till ett slip-on så blir det ju mindre avgasmotstånd och byter man/rensar katten så blir det än mindre motstånd. Det bästa är såklart att mappa om, men skadligt tror jag inte det är om du inte gör det.
Tror att enda skillnaden är färgen. Men jag längtar tills snön försvinner så att man kan börja att känna på henne lite.
Btw; Hur funkar det med din vita? Mycket tvättande?
Tack för ett bra svar (som jag ville höra). Kommer att köra med orginalburkarna då dom är snygga + lätta. Men dock utan den tunga fula katalysatorn.
Den duger för vardagsbruk, men vid lite sportigare körning så uppstår fladder & mindre styrslag.
Ok tackar för svar, har precis köpt en R1 så jag var lite nyfiken nu innan man har hunnit få hem och testa den vet du förresten om den är ställbar?
Är det någon som kan svara på en fråga...
Framdrevet på en R1-98 är väl felgängat? (dvs tvärtemot normalt)
Har knackat loss brickan som var vikt runt drevet använder 36ans hylsa med ett riktigt långt spärrskaft lagt i 1:ans vxl, har en fot hårt på bakbromsen tar i som satan men det lossnar tamejfan ändå inte.
Har bytt drivpaket på flera hojjar för men det här verkar otroligt.
Enligt boken ska man dra framdrevet med 85nm det borde man ju få loss med min metod.
Åkte till stan och köpte muttermaskin men får inte loss det ändå, möjligt att kompressorn är för klen skulle jag tro den är bara på 2hk.
Provat att byta håll ifall det inte är felgängat (vilket jag inte tror men ändå)
Är det skadligt för lådan att använda muttermaskin..?
Vad göra tips mottages gärna.
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |