R1 och R6-tråden!

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Det behövs inte skruvas bort något eftersom det inte sitter en mutter på baksidan av kåpglaset som du måste komma åt. Det är bara att lossa på skruvarna från utsidan och sedan trycker du ut de gummiklädda honorna från kåpglaset & sätter i det nya kåpglaset.

Simpelt!:)

Jaha, så simpelt. Tack X-up, du e fan kung på R1 :tummenupp
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Idag fick jag 1500 i böter för nummerplåten. Någon som har en snygg lösning att få dit den bak? Har haft den i hjulhuset snyggt men dom är som hökar på sånt nu.Jag ville inte vara så kaxig o gnälla mot konstapeln kör utan blinkers o skärm mm har inte hittat några bra bak blinkers ännu men det tänkte han nog inte på sen mullrar den ganska bra åxo
 

chrille87

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2009
Ort
Billinge
Hoj
Yamaha R1 -99
har en R1 -99 som dricker lite olja, hur mycke är tillåtet för den att dricka? vilken är den bästa oljan för R1?
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Fleece: Ja köpte biltemas reg # plåt och kapade om den till så som jag ville ha den, skulle dock vilja ha en vikbar variant vilket finns att köpa.

Chrille87: Beror på hur mycket, en bra olja är statoils race olja. Uppfyller dem hårdaste kraven och till ett bra pris.

Mac: En polare har höger motorkåpa, röd, som är skrapad men hel. Pm:a för mer info.
 
Last edited:

patte01

Ny medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Onsala
Hoj
Yamaha R1 - 99, Ducati Monster Dark -98
Mac: En polare har höger motorkåpa, röd, som är skrapad men hel. Pm:a för mer info.
Har flera delar om du behöver det oxå, bara lite vänster som är skrapad. Har allt utom tank, bakkåpa och kolfiberplattorna under styret, så har någon den högra eller båda så får ni höra av er :)
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
La hojen ganska bra igår på bandag. Ni som har delar liggandes hemma får gärna hojta till. Sett en del på köp säljmarknaden här på sporthoj, men finns kanske fler som har lite liggandes hemma. Behöver akut.
Bromshandtag
Fotbroms
Höger fotpinne.
Kort slang mellan bromsvätskebehållaren och bromshandtaget
Nytt batteri kanske (om det inte går att fixa, endast polerna som knäkts av på det gamla, lödda tillbaka?) Annars biltema?

Mindre akut:
Tank
Avgasrör
Bakramen som tailen sitter fast i.
Ram till framkåpan och instrumentpanel.
Blinkers, små
Undertail
Kylarvattenbehållare.

Kylarvattenbehållaren var tomm efter crashen, men kan inte se vart det läckt ut, någon som har en aning. Bara o fylla på o se vart det droppar kanske?
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
La hojen ganska bra igår på bandag. Ni som har delar liggandes hemma får gärna hojta till. Sett en del på köp säljmarknaden här på sporthoj, men finns kanske fler som har lite liggandes hemma. Behöver akut.
Bromshandtag
Fotbroms
Höger fotpinne.
Kort slang mellan bromsvätskebehållaren och bromshandtaget
Nytt batteri kanske (om det inte går att fixa, endast polerna som knäkts av på det gamla, lödda tillbaka?) Annars biltema?

Mindre akut:
Tank
Avgasrör
Bakramen som tailen sitter fast i.
Ram till framkåpan och instrumentpanel.
Blinkers, små
Undertail
Kylarvattenbehållare

Kylarvattenbehållaren var tomm efter crashen, men kan inte se vart det läckt ut, någon som har en aning. Bara o fylla på o se vart det droppar kanske?

Shit pomfritt,hade tydligen tur med min crash,fick bara repor.

Vad gäller kylaren så om du fyller på och det inte försvinner så kolla om du kan låna hem verktyg från någon verkstad så du kan provtrycka den,fyll upp och trycksätt sen är det bara kolla var det kommer ut eller om han håller trycket.
Beggade grejor kan du kolla med www.samsmotor.se skicka ett mail med vad du behöver och vänta några dagar så får du svar.

Gick det bra med dig förresten? Inga skador?
Vart det low eller highsider?

Henrik
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Mot bättre vetande postar jag här pga att köp och sälj inte gav något svar;

Någon som har en blå tank till R1 04-06 till salu?

Någon som har en power commander till R1 -07-08 till salu?
 

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Hej har ett litet problem, när man har kört en stund på r6:an och stannar så hör man ett tickande ljud från motorn som inte har låtit så förut iaf låter som det är ventilerna eller något men den låter inget när den är kall :/, ska ju inte justeras förens vid 4200mil, nån som vet vad det kan vara för fel? är en 01a gått 2700mil
 

Stefan_Kga

Hellre ihjälkörd än omkörd = )
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Kar
Hoj
-07 Yamaha Yzf-R6
Nån som vet vad yamahas egna larm kostar till r6.a -07 ??? tack på förhand :)
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Shit pomfritt,hade tydligen tur med min crash,fick bara repor.

Vad gäller kylaren så om du fyller på och det inte försvinner så kolla om du kan låna hem verktyg från någon verkstad så du kan provtrycka den,fyll upp och trycksätt sen är det bara kolla var det kommer ut eller om han håller trycket.
Beggade grejor kan du kolla med www.samsmotor.se skicka ett mail med vad du behöver och vänta några dagar så får du svar.

Gick det bra med dig förresten? Inga skador?
Vart det low eller highsider?

Henrik

En s.k lowsider :). Känns lite lustigt o skriva det själv då man aldrig upplevt något liknande förr! Men nu är man en erfarenhet rikare. Inte ett enda blåmärke som tur va trots hastigheten låg runt 130. Kom med lite för bra fart in i kurvan, sen var jag tuvungen att lägga ner den max + lite till, sen ville inte framdäcket hålla uppe den och släppte.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hej har ett litet problem, när man har kört en stund på r6:an och stannar så hör man ett tickande ljud från motorn som inte har låtit så förut iaf låter som det är ventilerna eller något men den låter inget när den är kall :/, ska ju inte justeras förens vid 4200mil, nån som vet vad det kan vara för fel? är en 01a gått 2700mil

Säger inte att det inte är nått fel men ventiltickande har jag i min 08a med.... Ska tydligen vara så...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
En s.k lowsider :). Känns lite lustigt o skriva det själv då man aldrig upplevt något liknande förr! Men nu är man en erfarenhet rikare. Inte ett enda blåmärke som tur va trots hastigheten låg runt 130. Kom med lite för bra fart in i kurvan, sen var jag tuvungen att lägga ner den max + lite till, sen ville inte framdäcket hålla uppe den och släppte.

Låter som för mig fast 30 långsammare och inte riktigt varma däck,första för mig med,rampuckar är tydligen bra om man ser till mina skador som endast var repor.

Bra med ställ tydligen,fick inte ens blåmärken jag heller.

Ja ja,bara lappa ihop och upp på hästen igen,shit happens.

Henrik
 

gargamel_2000

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha r6 -07, Husa fs 650, Yamaha yzf 426 -00
har vad jag tyckt letat ganska mycket efter plast insatserna man kan sätta i hålet för passagerar pinnarna men utan lycka, nån som har ett par vita till salu eller vet nånstans man kan handla från??? hojen i fråga är en 07as r6a
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
har vad jag tyckt letat ganska mycket efter plast insatserna man kan sätta i hålet för passagerar pinnarna men utan lycka, nån som har ett par vita till salu eller vet nånstans man kan handla från??? hojen i fråga är en 07as r6a

Jag kan kolla med en kille jag handlat andra saker ifrån.

du behöver ingen vit enkelcuts??
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Någon som sitter och trycker på bilder på en blå R1 00-01 med vita fälgar?
Har sökt men inte hittat speciellt många bra.

Någon som lackat fälgar och kan komma med några heta tips, priser etc.?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top