Vart får jag tag i packningssats (inkl topp-packning) till hojen till ett vettigt pris och med pålitlig frakt?
Länka gärna
Tack på förhand!
Det läcker olja ur vänster gaffelben fram. Ringde till verkstaden och de vill ha 2 000 spänn för att byta packboxen etc.
Är detta något jag enkelt själv kan laga? Hur gör man isf? Jag har inte tummen mitt i handen, men inte långt ifrån
R6 06a är det väl garanti på? Lämna in den bara o få den bytt gratis !
oh tusan jag visste inte att 5års garantin inte tog framgaffeln... Är det bara motor och elektronik då eller?
Tänkte bara nämna lite information för er med R1 -09.
De tidigast producerade R1 -09 enheterna lider av inkonsekventsproblem - variationer orsakade i tillverkningsprocessen. Så stora att om du testar en cykel och därefter går till en annan så upplevs de helt olika i karaktären.
Störst är problemet med vibrationer från motor & chassie. Vill minnas att någon här i tråden nämnde något om vibrationer på sitt ex?
Hur som helst så råder jag er att vara uppmärksamma och vid misstänksamhet kontakta er återförsäljare.
Vid ett test nyligen med 9st R1 -09 hade samtliga exemplar tydliga olikheter.
www.boats.net var hade ok pris på topplockspackning till R6an. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/parts.html
Dock var frakten långsam och med icke fungerande trackingnummer. Detta var dock kåwbojsarnas postverks fel.
//Peter
Tack!
Hur lång tid tog frakten då? Från order till dörr..
Hur vet jag vilken jag har då YZFR1N lr YZFR1NC ? Båda står att det är 2001..
Tänkte bara nämna lite information för er med R1 -09.
De tidigast producerade R1 -09 enheterna lider av inkonsekventsproblem - variationer orsakade i tillverkningsprocessen. Så stora att om du testar en cykel och därefter går till en annan så upplevs de helt olika i karaktären.
Störst är problemet med vibrationer från motor & chassie. Vill minnas att någon här i tråden nämnde något om vibrationer på sitt ex?
Hur som helst så råder jag er att vara uppmärksamma och vid misstänksamhet kontakta er återförsäljare.
Vid ett test nyligen med 9st R1 -09 hade samtliga exemplar tydliga olikheter.
Vilket test refererar du till? Vore intressant att läsa.
/Daniel
Vilket test refererar du till? Vore intressant att läsa.
/Daniel
Tjenare R1-anhängare!
Som nybliven ägare till en R1 -06 som endast gått 42 mil när jag köpte den så är jag lite sugen på en del uppgraderingar. Jag har sökt i timmar här på forumet, men får inga vettiga träffar alls. Antagligen så söker jag på fel sätt.
Kortfattat så är min fråga:
Jag vill köpa ett akrapoovic slip on till min hoj i första hand. Behöver jag även en Powercommander för att kunna mappa om? Jag vill absolut inte att motorn ska gå snålt och jag vill ju inte heller tappa effekt eller körbarhet.
I andra steget vill jag köpa typ K&N eller pipercross luftfilter. Samma fråga här. Behöver jag även en Powercommander och ny mappning till detta?
Skickar upp en liten bild som togs på mig från bulten som häromveckan .
Tjenare R1-anhängare!
Som nybliven ägare till en R1 -06 som endast gått 42 mil när jag köpte den så är jag lite sugen på en del uppgraderingar. Jag har sökt i timmar här på forumet, men får inga vettiga träffar alls. Antagligen så söker jag på fel sätt.
Kortfattat så är min fråga:
Jag vill köpa ett akrapoovic slip on till min hoj i första hand. Behöver jag även en Powercommander för att kunna mappa om? Jag vill absolut inte att motorn ska gå snålt och jag vill ju inte heller tappa effekt eller körbarhet.
I andra steget vill jag köpa typ K&N eller pipercross luftfilter. Samma fråga här. Behöver jag även en Powercommander och ny mappning till detta?
Skickar upp en liten bild som togs på mig från bulten som häromveckan .
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|