R1 och R6-tråden!

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det är flera tester gjorda av tidningen Performance Bikes "PB".

Vilket nummer, hittar flera tester ,med mest beröm, var står det om 9olika karaktärer?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vilket nummer, hittar flera tester ,med mest beröm, var står det om 9olika karaktärer?

Jag får be om ursäkt för mitt felaktiga påstående! Det är precis som du skriver 6st exemplar som det handlar om.

Vet inte vart jag fick 9st ifrån, jag åberopar temporär sinnesförvirring.:gnissla

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Köpte du den i nässjö ?

Nej. Jag köpte den i kalmar län utanför Vimmerby. De hade körts hem från Mascot motor där den köptes ny -06 och sedan stått i ett garage utan att röras i tre säsonger. För mig som letade efter just en gul/svart 06:a var det rena fyndet!

Det är flera tester gjorda av tidningen Performance Bikes "PB".

Visst blir avgasmotståndet lägre med ett slip-on, men så länge du inte tar bort katalysatorn så behövs egentligen varken PCIII eller luftfilter.
Men det skadar ju inte att investera i grejerna för att verkligen finjustera hojens motorkaraktär.

Tackar! Beställde ett Akrapovic kolfiberslipon från MC-Emanuel igår kväll. Kolfiber för att jag tror att det lirar bättre med min gul/svarta lack. Jag väntar med luftfilter och PC tills det blir dags att byta filtret eller garantin gått ut i slutet av nästa säsong. Kan tänka mig att det inte uppskattas vid ett eventuellt garantiärende om man har labbat med motorstyrningen, och eftersom hojen knappt är inkörd än så vill jag vara säker på att allt är som det ska innan jag tar nästa steg. Det är ju knappast mer effekt man behöver :d , men det ska visst ge mest på mellanregistret och där är det ju aldrig fel med mer mos.

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Beställde ett Akrapovic kolfiberslipon från MC-Emanuel igår kväll.

Bra val! Jag har själv eventuellt ett par Akrapovic-pipor helt i kolfiber på gång.
Valde du modellen med "Slash end cut" som ser ut som orginalrören eller de med de mer traditionella runda "flänsarna"?

Bruno22

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
06 Yamaha R6
Får gratulera, en kompis till mej som hade den! Riktigt jävla skitfin äe den! =)

Nej. Jag köpte den i kalmar län utanför Vimmerby. De hade körts hem från Mascot motor där den köptes ny -06 och sedan stått i ett garage utan att röras i tre säsonger. För mig som letade efter just en gul/svart 06:a var det rena fyndet!

Tackar! Beställde ett Akrapovic kolfiberslipon från MC-Emanuel igår kväll. Kolfiber för att jag tror att det lirar bättre med min gul/svarta lack. Jag väntar med luftfilter och PC tills det blir dags att byta filtret eller garantin gått ut i slutet av nästa säsong. Kan tänka mig att det inte uppskattas vid ett eventuellt garantiärende om man har labbat med motorstyrningen, och eftersom hojen knappt är inkörd än så vill jag vara säker på att allt är som det ska innan jag tar nästa steg. Det är ju knappast mer effekt man behöver :d , men det ska visst ge mest på mellanregistret och där är det ju aldrig fel med mer mos.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
har lite strul med mitt förhöjda kåpglas på r1an 06 från hotbodies passformen är i mitt tycke lite konstig sitter inte som originalen klistrad längmed kanterna (glaset o kåpen) utan där varje skruv är trycker den ihop men sedan där emmelan är det en glipa på några millimeter då glaset inte är urgröpt så som originalet nån med erfarenhet eller kunskap i frågan

Jag kör med Yamahas förhöjda svängda "anknäbben" orginal-varianten, och jag kan lova dig att inte ens den satt till 100% fick "fixa" lite för att den skulle sitta ordentligt. Dock var passformen helt ok.

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Bra val! Jag har själv eventuellt ett par Akrapovic-pipor helt i kolfiber på gång.
Valde du modellen med "Slash end cut" som ser ut som orginalrören eller de med de mer traditionella runda "flänsarna"?

Vad är priset för dem? Har ganska nyligen bytt hoj till en lavaröd 04a och är sugen på nya pipor, fast enbart för ljudets skull, effekt finns det tillräckligt av :)

majic

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Yamaka
Min R6:a dör när jag startar den om jag inte håller gasen > 2k rpm en 10 sec, sen funkar den som vanligt. Har bara laddat de nya batteriet i 1 timma (2,7 adc / 4 amp rms laddare). Kan de bli så med svagt batteri?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vad är priset för dem? Har ganska nyligen bytt hoj till en lavaröd 04a och är sugen på nya pipor, fast enbart för ljudets skull, effekt finns det tillräckligt av :)

14.040:- i Sverige. Ca 8-10k i USA.
Grattis till nya hojen! Släng upp lite bilder, eller kom förbi & visa upp hojen någon dag:) Kinnekulle på söndag?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Steffo K Ja då är det den jag menade.... den är väl som ny antar jag. Grattis
Ja, den var som ny när jag köpte den iallafall. Nu har jag hunnit med att köra typ 200 mil med den så nu syns det att den har kommit ut ur butiken iallafall.

Att skjutsa på en R1:a utan att tejpa bakkåpan är inte att rekommendera. Tjejens stövlar skaver på den vilket jag fick erfara efter premiärturen med henne bakpå. Nu lurar jag på att köpa en ny bakkåpa bara för att ha hojen helt tip top igen. Lite trist konstruktion. Det går inte att undvika att stövlarna på den som skjutsas ligger emot kåpan. Borde ha kollat det innan, men men.

Det är det äldre modellen med mer traditionella pipor. Jag var helt inne på att det är snyggare med "slash end cut" först. Men efter att ha surfat runt ett tag och kikat så ser jag fördelar med den äldre designen också. Det ser kanske inte lika sobert och original ut, men istället ger det ett lite råare bakparti tycker jag.

Får gratulera, en kompis till mej som hade den! Riktigt jävla skitfin äe den! =)

Tackar! Då är väl du en av dem som han aldrig hann åka med antar jag :).

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ja, den var som ny när jag köpte den iallafall. Nu har jag hunnit med att köra typ 200 mil med den så nu syns det att den har kommit ut ur butiken iallafall.

Att skjutsa på en R1:a utan att tejpa bakkåpan är inte att rekommendera. Tjejens stövlar skaver på den vilket jag fick erfara efter premiärturen med henne bakpå. Nu lurar jag på att köpa en ny bakkåpa bara för att ha hojen helt tip top igen. Lite trist konstruktion. Det går inte att undvika att stövlarna på den som skjutsas ligger emot kåpan. Borde ha kollat det innan, men men.

Det är det äldre modellen med mer traditionella pipor. Jag var helt inne på att det är snyggare med "slash end cut" först. Men efter att ha surfat runt ett tag och kikat så ser jag fördelar med den äldre designen också. Det ser kanske inte lika sobert och original ut, men istället ger det ett lite råare bakparti tycker jag.

Tackar! Då är väl du en av dem som han aldrig hann åka med antar jag :).

Nej den är inte gjorda för att skjutsa på, även om det de fakto finns passagerarsadel & skjutspinnar. Det bästa du kan göra är att plocka bort skjutspinnarna & köpa dig en cuts, så kan du helt enkelt inte skjutsa hur som helst. :)

Hopper

Fd Raceway
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-06 R6
Lånar tråden lite. Nån som vet om det är samma tank på r6-06 som r6-08/09? Min uppfattning är att det är samma, men blev osäker...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Lånar tråden lite. Nån som vet om det är samma tank på r6-06 som r6-08/09? Min uppfattning är att det är samma, men blev osäker...

Har för mig det skiljer men är inte helt säker.

Finns kanske lite info i länkarna i x-ups signatur.

Henrik

138-yk2410-00-00 eller 01,02 är art.nr. på -08an,de sista är färgkoden

Last edited:

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Min R6:a dör när jag startar den om jag inte håller gasen > 2k rpm en 10 sec, sen funkar den som vanligt. Har bara laddat de nya batteriet i 1 timma (2,7 adc / 4 amp rms laddare). Kan de bli så med svagt batteri?

Strulande kallstartsspridare/tempgivare?

Som goffen säger,garanti! (om du skött servicarna)

Henrik

Jasko

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
R1 -06
Nej den är inte gjorda för att skjutsa på, även om det de fakto finns passagerarsadel & skjutspinnar. Det bästa du kan göra är att plocka bort skjutspinnarna & köpa dig en cuts, så kan du helt enkelt inte skjutsa hur som helst. :)

som sagt ska mycket till för att skjutsa när man tagit bort pinnarna och ensitscuts, ifall ekonomin tillåter du ska lacka fälgarna ser mycket bra ut

Last edited:

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
14.040:- i Sverige. Ca 8-10k i USA.
Grattis till nya hojen! Släng upp lite bilder, eller kom förbi & visa upp hojen någon dag:) Kinnekulle på söndag?

Har inte tagit så många bilder än på hojen, men har bytt avatar så där syns den nu. Har inte bokat kinnekulle men åker eventuellt dit och kikar lite om vädret blir som utlovat :)

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har inte tagit så många bilder än på hojen, men har bytt avatar så där syns den nu. Har inte bokat kinnekulle men åker eventuellt dit och kikar lite om vädret blir som utlovat :)

Har inte så mycket till övers för röda hojar men de där rettorna är bland de snyggaste!

Skulle jag köpa liter och inte nytt skulle den ligga bland de översta på önskelistan.

Henrik

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Att skjutsa på en R1:a utan att tejpa bakkåpan är inte att rekommendera. Tjejens stövlar skaver på den vilket jag fick erfara efter premiärturen med henne bakpå.

Jag hade turen att komma på det innan, så den enda gången det har skjutsats på min Retta var den försedd med x antal meter frystejp på bakkåpan. Still as new!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...