R1 och R6-tråden!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tja R6/R1 folk! Kusinen har blivit en ny R1 -98:a ägare och vi är i full gång att serva och snygga till den. Dock saknar han en plastkåpa som sitter fram under styret, mellan ramen och den stora kåpan. Ex min hoj har airductsen som fyller igen det området, men r1:an har ju inte airduct men den plastbiten som ska sitta där saknas, hoppas ni förstår min konstiga beskrivning. Är det nån som har en sådan liggande, höger sida är det han saknar. Vore riktigt schysst om nån har en liggande och vill bli av med den för en billig peng. Har nån även en undertail så blir han glad :D

Ha de/Bully

patte01

Ny medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
Yamaha R1 - 99, Ducati Monster Dark -98
Tja R6/R1 folk! Kusinen har blivit en ny R1 -98:a ägare och vi är i full gång att serva och snygga till den. Dock saknar han en plastkåpa som sitter fram under styret, mellan ramen och den stora kåpan. Ex min hoj har airductsen som fyller igen det området, men r1:an har ju inte airduct men den plastbiten som ska sitta där saknas, hoppas ni förstår min konstiga beskrivning. Är det nån som har en sådan liggande, höger sida är det han saknar. Vore riktigt schysst om nån har en liggande och vill bli av med den för en billig peng. Har nån även en undertail så blir han glad :D

Ha de/Bully

Letar också efter denna bit. Den kostar "bara" 1700kr på Yamaha :huvet

ostkakan

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
r6 -02
Nån som hört hur ett Hurric supersport låter på en r6a? I jämnförelse med t,ex ett Mivv, leo vince sbk osv..

Last edited:

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Yamaha r1
Hej
ingen här som sitter på ett extra upphägnings band till orginal ljuddämparen r1 02 som vill sälja sin del ? dvs den delen man fäster i skjutspinen. Den delen finns tydligen inte att köpa som reservdel.

MVH/Micke

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har kopplat en massa diodblinkers både med lastoberoende relä samt med effektmotsånd. Nu är det så att jag monterade diodblinkers på kusinens R1 -09 och valde att köra med effektmotstånd, kopplat som det ska vara men det blinkar ändå för fort. Så eftersom jag inte kopplat nåt fel så undrar jag ifall det är nåt speciall med R1 -98 eller kanske nån av motstånden är paja.

Blinkers och effektmotstånd köpta på biltema.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag kör med effektmotstånd fram & bak på min R1 och det fungerar klockrent, du kanske har för klent motstånd?

Det finns ju en tråd om motstånd för blinkers här på SH, kolla i den så kanske du blir klokare!

Kanon då får jag kika på det igen, säkert nåt motstånd som inte har riktig kontakt.

Ska montera på ett par crashpuckar som jag har liggande, var förbi och köpte längre skruvar till den stora skruven på höger sida fanns det, men till den vänstra som är lite mindre med en lite tajtare gängning så fick jag inte tag i det på nån järnhandel.
Nån som har nå förslag vart jag kan få tag i den vänstra skruven med tätare gängning? Snackar alltså om vänstra skruven som sitter i motorfästet.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Kanon då får jag kika på det igen, säkert nåt motstånd som inte har riktig kontakt.

Ska montera på ett par crashpuckar som jag har liggande, var förbi och köpte längre skruvar till den stora skruven på höger sida fanns det, men till den vänstra som är lite mindre med en lite tajtare gängning så fick jag inte tag i det på nån järnhandel.
Nån som har nå förslag vart jag kan få tag i den vänstra skruven med tätare gängning? Snackar alltså om vänstra skruven som sitter i motorfästet.

M10 x 1,25 om jag inte minns fel? Har sådana på jobbet i olika längder. Men det bör finnas att köpa på en välsorterad järnhandel.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Någon som sett någon bild på hur R6 2010 kommer se ut??

Inget sett ännu, bara fått höra lite inside-info om en liknande skapelse som R1 -09, dv s assymetrisk tändföljd.

Har tyvärr också hört att det kan bli endast smärre uppdateringar, dv s ett tredje modellår pg a konjunktursläget. Yamaha räknar med en förlust på 460 miljoner USD för 2009 mot 2008 då de hade en vinst på 23 miljoner USD.

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yzf-R6, 2008
Hej. Tänkte byta olja på min R6:08 idag eller imorgon. Hade behövt hjälp med att veta hur hårt jag ska spänna oljemuttern och om det finns att köpa verktygen på biltema?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln