R1 och R6-tråden!

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hur får man igång den inbyggda laptimern på r6 2006??

Står ju bara "is activated via a right handlebar switch".....
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag tror du trycker in reset och select-knapparna samtidigt. Så är det iaf på 09an (blev tvungen läsa instruktionsboken härom dagen för att komma på det) :tungan

Har testat de, men de funkar inte :confused:

Har ingen instruktionsbok och när jag googlar de så står de som jag skrev i första inlägget.

På Daytona så startar den tydligen om bågen är igång och du trycker till startknappen, men det funkade inte heller
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har testat de, men de funkar inte :confused:

Har ingen instruktionsbok och när jag googlar de så står de som jag skrev i första inlägget.

På Daytona så startar den tydligen om bågen är igång och du trycker till startknappen, men det funkade inte heller

Klicka på min länk nedan & ladda hem instruktionsboken, där står hela förfarandet.
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Någon som köpt original ensitskuts till R6 08-09
undrar om det möjligtvis följer med täckbrickor till hålet för passagerarfotpinnarna.
 

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skövde
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Var ute nyss och tänkte byta stift på r6:an, när jag hade skruvat bort lite plastkåpor och försökte få ut det första stiftet märket jag att det var väldigt trångt där inne pga av luftfiltret som sitter under tanken, då är frågan gör jag på helt fel sätt? eller ska jag skruva bort både tanken och luftfiltret för att kunna byta stiften?
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Retta -04a....varför Yamaha...varför?

Varför har dom gjort en sån uber lösning med att ha en specialnyckel för att kunna fylla på/byta olja för??jag skulle göra det idag o efter lite meck med kåporna å varmkörning av motorn så upptäcker jag till mitt förtret att d satans verktygs kitet inte finns på min annars så fina retta! fuckin skit oxå nu måste ja införskaffa d oxå så OM det finns nån som har ett sånt kit ligger på hyllan så e ja intresserad att köpa typ NUUUU ;)

PM om nån har please.. /Anders
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Någon som är sugen på att byta bort sin R1 04 mot mina? :)
 
Last edited:

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Var ute nyss och tänkte byta stift på r6:an, när jag hade skruvat bort lite plastkåpor och försökte få ut det första stiftet märket jag att det var väldigt trångt där inne pga av luftfiltret som sitter under tanken, då är frågan gör jag på helt fel sätt? eller ska jag skruva bort både tanken och luftfiltret för att kunna byta stiften?


När jag bytte på min fd -02 så tog jag bort tank+luftburk å det var ändå lite bökigt men det gick
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Var ute nyss och tänkte byta stift på r6:an, när jag hade skruvat bort lite plastkåpor och försökte få ut det första stiftet märket jag att det var väldigt trångt där inne pga av luftfiltret som sitter under tanken, då är frågan gör jag på helt fel sätt? eller ska jag skruva bort både tanken och luftfiltret för att kunna byta stiften?

Japp, det är enklast att demontera tank & luftfilter.

Varför har dom gjort en sån uber lösning med att ha en specialnyckel för att kunna fylla på/byta olja för??jag skulle göra det idag o efter lite meck med kåporna å varmkörning av motorn så upptäcker jag till mitt förtret att d satans verktygs kitet inte finns på min annars så fina retta! fuckin skit oxå nu måste ja införskaffa d oxå så OM det finns nån som har ett sånt kit ligger på hyllan så e ja intresserad att köpa typ NUUUU ;)

PM om nån har please.. /Anders

Du kan använda en tygbit & en vanlig ringnyckel av mindra storlek för att öppna locket utan att skada det. Verktygskit kan du säkerligen hitta på eBay.
 
Last edited:

Anden

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
YAMAHA YZF-R1 -03
Hej

Har en R1-03 som varvräknaren inte funkar på. Snubben jag köpte den av sa att den dumma sig efter att han tvättat cykeln. Då tänkte jag att det bara kommit nån fukt in bland några sladdar. Men jag pilla inte på något och har bara kört vidare. Varvräknare flög fram och tillbaks när jag gazza på de första omgångerna jag var ute. Men nu har den lagt sig sten död i topp och undrar bara vad det kan vara? Är det en givare eller är det själva varvräknaren som dött? Vart kan man fixa det man behöver isåfall?

Tacksam för all hjälp jag kan få.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej

Har en R1-03 som varvräknaren inte funkar på. Snubben jag köpte den av sa att den dumma sig efter att han tvättat cykeln. Då tänkte jag att det bara kommit nån fukt in bland några sladdar. Men jag pilla inte på något och har bara kört vidare. Varvräknare flög fram och tillbaks när jag gazza på de första omgångerna jag var ute. Men nu har den lagt sig sten död i topp och undrar bara vad det kan vara? Är det en givare eller är det själva varvräknaren som dött? Vart kan man fixa det man behöver isåfall?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Varvräknaren brukar alternera mellan att ställa sig på ett fast varvtal i 3 sekunder och sedan återgå till aktuellt varvtal när den vill påvisa att något inte står rätt till, var det så i detta fallet innan den ställde sig i topp?

Vad varje felkod (varvtal) betyder kan du läsa i ägarmanualen.
Har du möjlighet så skulle jag börja med att försöka få tag i någon annans fungerande mätare av samma modell för att utesluta att det är mätarhuset som är kaputt.
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Spinner vidare på fråga om varvräknare, min hoppar mellan 500-1000+- vid jämn gas, vid fullgas efter nålen gått över 6000 v så hoppar hela nålen mellan 2000-11000 varv.

Nån som har råkat ut för samma på en 99?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Spinner vidare på fråga om varvräknare, min hoppar mellan 500-1000+- vid jämn gas, vid fullgas efter nålen gått över 6000 v så hoppar hela nålen mellan 2000-11000 varv.

Nån som har råkat ut för samma på en 99?

Stannar den någonsin på ett konstant varvtal?
 

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Märkte att min katalysator läcker i en av fogarna på min r6-07.
Någon som vet om garantin täcker sådana fel ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top