Japp, det är enklast att demontera tank & luftfilter.
Okej tack X-up är väl bara att gå ut och skruva lite då
Japp, det är enklast att demontera tank & luftfilter.
Det är inte så krångligt som det låter, do or dieOkej tack X-up är väl bara att gå ut och skruva lite då
Det är inte så krångligt som det låter, do or die
Stannar den någonsin på ett konstant varvtal?
Behöver tydligen en ny kedja till min r6, den blir slak ganska snabbt efter att jag spänt den, Vad tar dom för en kedja på yamaha center? Vilka andra alternativ finns det?
Är även nyfiken på hur sittställningen på en r1 -04 är i jämnförelse med min r6 -02
Nej den åker fram och tillbaka mellan 2000-11000v i snabb takt, och bara när jag gasar för fullt. Normal körning så pendlar den bara lite lätt.
Jag vill minnas att ett komplett drivpaket (D.I.D kedja & Yamaha-drev fram + bak) kostar ca 2000kr.
Andra alternativ är att köpa från en tredjepart, te x "RK", Tsubaki mfl.
Angående sittställningen så kommer du att känna igen dig i sadeln direkt. Dock så är körställningen på 99-02 betydligt komfortablare än vad den är på 04-06 där den är mer utsträckt.
Vad kan enbart kedjan kosta då? Har för mig att mina drev såg helt okej ut
Okej tack, törs man köra på biltemas kedja?En kedja brukar gå lös på ca en 1000-lapp beroende på märke & modell.
Okej tack, törs man köra på biltemas kedja?
Det är säkert inga problem, men jag skulle heller aldrig göra det, men det beror på att jag är allmänt skeptisk mot lågpris-prylar.
Det har jag garanterat förlorat massor på, men en känsla av trygghet är värt mycket också
Kul för nästa ägare senJo jag är helt med dig i tänket Tror dock att jag kommer sälja denna hoj till våren och har redan lagt ut rätt mycke pengar på nya däck osv, så det känns rätt surt att detta dök upp nu, 1-2k extra som ska ut på en hoj jag inte kommer ha så länge så det kanske får bli en biltemakedja
Det är upp till honom om han vill köra vidare på kedjan eller köpa en ny, dokumentation och kvitton över vad som gjorts med hojen följer med hojenKul för nästa ägare sen
Tjosan, nu har jag inte orkat läsa igenom alla sidor, men det är så att i helgen så ska jag förhoppningsvis kolla på en R6,a, en 03,a med ca 1200 mil på mätaren. Något speciellt man borde veta om dessa hojjar innan man köper?
Mvh Emil.
Är väl växellådan? lägg i ettan sen gasa till den ska inte hoppa ur gör den det så är det ett tecken på att den har varit hårt körd..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |