samma skit.. bara 3 hästar till, samt en 20 mm längre sving på -06, samt annan färgsättning, annars e det en identisk hoj 04-06
16mm längre sving & 4mm längre offset samt förändrad insprutning faktiskt!
samma skit.. bara 3 hästar till, samt en 20 mm längre sving på -06, samt annan färgsättning, annars e det en identisk hoj 04-06
16mm längre sving & 4mm längre offset samt förändrad insprutning faktiskt!
OCH kortare ventilstyrningar samt annat luftintag/burk men det ryms kanske i annan insprutning.
Den manualen jag hittat är för USA modell. Det är andra serviceintervaller samt andra saker som annat ventilspel, etc. Då för att vara säker så letar jag efter YZF-R1-V (5VYR) 2006. Och så lite possitiva när vi pratar om Yamaha. vadå samma skit? Det är unika individer vi pratar om!!
Däcktips frsm och framförallt bak till en R1 -06?
Efter sammanlagt 600 mil har jag just kört slut på originaldäcken som suttit på sedan hojen rullades ur affären våren 06. Jag kan inte säga att jag gillade Michelin Polit Sport av den modell som satt på. Bra grepp i och ur böjar, men obehagliga i ingången på hurvor oavsett om jag bromsade eller inte. Det var min uppfattning. Men jag vet inte hur mycket som beror på däckens ålder och vad som beror på deras uppbyggnad. Framdäcket kom jag iofs bra överens med.
Lite över min budget.
En fråga.Alltså hojen är 10 år gammal och har gått 800 mil.Det är ju ingenting.
Tickande ljud 07'a R1 jag har fått reda på att det när att det tickandet ljudet följer varvtalet så beror det troligtvis på bränsleinsprutningen, jag har haft en R1'a 00'a som hade vanlig förgasare och den tickad inte.
Kör du inte bana så säger jag Michelin Pilot Power 2CT.
Är vanliga Pilot Power lika bra på gata men bättre på bana? Gillade PP2Ct bra och kommer att byta tillbaka till någon form av PP (PP eller PP2CT).
Är ju mkt snack om att PP2CT överhettar på bana. Är de bara de i snabb grupp som drabbas eller är de så känsliga att tillochmed jag i långsam/medel grupp kan lyckas att överhetta dem?
Tja,
har blivit sugen på en R1:a 04-05 (sjukt snygga), kanske hittar man en till höstpris? =)
är det något man ska titta efter, svagheter? garantiåtgärder?
hur är det med service, när ska dom in på "storservice"?
Däcktips frsm och framförallt bak till en R1 -06?
Efter sammanlagt 600 mil har jag just kört slut på originaldäcken som suttit på sedan hojen rullades ur affären våren 06. Jag kan inte säga att jag gillade Michelin Polit Sport av den modell som satt på. Bra grepp i och ur böjar, men obehagliga i ingången på hurvor oavsett om jag bromsade eller inte. Det var min uppfattning. Men jag vet inte hur mycket som beror på däckens ålder och vad som beror på deras uppbyggnad. Framdäcket kom jag iofs bra överens med.
Vanliga Pilot Power har ju inte det mjuka gummit på sidorna som Pilot Power 2CT har. Men båda två duger mer än väl för gata.
På bana har Pilot Power / Pilot Power 2CT sina begränsningar då de inte tål högre temperatur än 65°C. När de väl är överhettade så släpper de utan förvarning vilket kan bli en otrevlig överaskning.
Kör man i snabb grupp & hänger med i tempot så finns det bättre däck att satsa på. Te x Pirelli Rosso.
Men kör man i långsam eller medel så är det inga problem att köra med dessa däck. Skulle möjligtvis kunna vara problem på en extremt varm sommardag då asfalten är ordentligt varm, men annars helt okej för långsam/medel.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |