R1 och R6-tråden!

Diod

Med Lem
Gick med
20 Dec 2008
Ort
N/A
Hoj
BMW R1200GS
16mm längre sving & 4mm längre offset samt förändrad insprutning faktiskt!:mattias ;)

OCH kortare ventilstyrningar samt annat luftintag/burk men det ryms kanske i annan insprutning.
Den manualen jag hittat är för USA modell. Det är andra serviceintervaller samt andra saker som annat ventilspel, etc. Då för att vara säker så letar jag efter YZF-R1-V (5VYR) 2006. Och så lite possitiva när vi pratar om Yamaha. vadå samma skit? Det är unika individer vi pratar om!!:D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
OCH kortare ventilstyrningar samt annat luftintag/burk men det ryms kanske i annan insprutning.
Den manualen jag hittat är för USA modell. Det är andra serviceintervaller samt andra saker som annat ventilspel, etc. Då för att vara säker så letar jag efter YZF-R1-V (5VYR) 2006. Och så lite possitiva när vi pratar om Yamaha. vadå samma skit? Det är unika individer vi pratar om!!:D

Jag tror jag har Yamahas servicebok för -05 (5VY). Ska kolla på andra datorn.
Luftburken & filter ska vara samma mellan 04-06, det kan inte vara så att du blandar ihop detta med Californien-modellen? De skiljer ganska mycket i utförande på grund av extremt hårda emmisionskrav.
 

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Nån som bytt den elaka fjädern i lådan på en Retta 02-03?? Antar att det är den när man får hålla " press" på växelföraren för att få i dom högre växlarna, Nån som har erfarenhet??
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Däcktips frsm och framförallt bak till en R1 -06?
Efter sammanlagt 600 mil har jag just kört slut på originaldäcken som suttit på sedan hojen rullades ur affären våren 06. Jag kan inte säga att jag gillade Michelin Polit Sport av den modell som satt på. Bra grepp i och ur böjar, men obehagliga i ingången på hurvor oavsett om jag bromsade eller inte. Det var min uppfattning. Men jag vet inte hur mycket som beror på däckens ålder och vad som beror på deras uppbyggnad. Framdäcket kom jag iofs bra överens med.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Däcktips frsm och framförallt bak till en R1 -06?
Efter sammanlagt 600 mil har jag just kört slut på originaldäcken som suttit på sedan hojen rullades ur affären våren 06. Jag kan inte säga att jag gillade Michelin Polit Sport av den modell som satt på. Bra grepp i och ur böjar, men obehagliga i ingången på hurvor oavsett om jag bromsade eller inte. Det var min uppfattning. Men jag vet inte hur mycket som beror på däckens ålder och vad som beror på deras uppbyggnad. Framdäcket kom jag iofs bra överens med.

Kör du inte bana så säger jag Michelin Pilot Power 2CT.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Nån som har en original undertail + ev bakljus till R1 98-00 att sälja, så dra gärna mig ett pm. Behöver inte vara "nyskick", men användbar..
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jakten på kopplingskåpa till min R1'01 fortsätter... :näsblod

Ingen som har någon på lager, alternativt har sett en kåpa i okej (tätt) skick liggandes i något dike eller på någon avlägsen släktnings gamla vind?

Ebay verkar svårt. Blocket samt SH-annonserna likaså.
En ny för herrejössesmycket pengar är fan inte aktuellt, än. :gnissla
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Tickande ljud 07'a R1 jag har fått reda på att det när att det tickandet ljudet följer varvtalet så beror det troligtvis på bränsleinsprutningen, jag har haft en R1'a 00'a som hade vanlig förgasare och den tickad inte.

Vad mer har ni kommit fram till? ÄR det bränslepumpen eller ngt annat och i så fall är det bara och låta det vara eller krävs det ngn åtgärd?
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Kör du inte bana så säger jag Michelin Pilot Power 2CT.


Är vanliga Pilot Power lika bra på gata men bättre på bana? Gillade PP2Ct bra och kommer att byta tillbaka till någon form av PP (PP eller PP2CT).

Är ju mkt snack om att PP2CT överhettar på bana. Är de bara de i snabb grupp som drabbas eller är de så känsliga att tillochmed jag i långsam/medel grupp kan lyckas att överhetta dem?
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Tja,

har blivit sugen på en R1:a 04-05 (sjukt snygga), kanske hittar man en till höstpris? =)

är det något man ska titta efter, svagheter? garantiåtgärder?
hur är det med service, när ska dom in på "storservice"?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är vanliga Pilot Power lika bra på gata men bättre på bana? Gillade PP2Ct bra och kommer att byta tillbaka till någon form av PP (PP eller PP2CT).

Är ju mkt snack om att PP2CT överhettar på bana. Är de bara de i snabb grupp som drabbas eller är de så känsliga att tillochmed jag i långsam/medel grupp kan lyckas att överhetta dem?

Vanliga Pilot Power har ju inte det mjuka gummit på sidorna som Pilot Power 2CT har. Men båda två duger mer än väl för gata.

På bana har Pilot Power / Pilot Power 2CT sina begränsningar då de inte tål högre temperatur än 65°C. När de väl är överhettade så släpper de utan förvarning vilket kan bli en otrevlig överaskning.

Kör man i snabb grupp & hänger med i tempot så finns det bättre däck att satsa på. Te x Pirelli Rosso.

Men kör man i långsam eller medel så är det inga problem att köra med dessa däck. Skulle möjligtvis kunna vara problem på en extremt varm sommardag då asfalten är ordentligt varm, men annars helt okej för långsam/medel.

Tja,

har blivit sugen på en R1:a 04-05 (sjukt snygga), kanske hittar man en till höstpris? =)

är det något man ska titta efter, svagheter? garantiåtgärder?
hur är det med service, när ska dom in på "storservice"?

En mycket fin hoj. Finns bara en grej att kolla utöver det vanliga som gäller vid begagnatköp och det är att TPS:en föll under garantiåtgärd och erbjöds att bytas ut på garanti på samtliga Svensksålda exemplar. Gäller endast 04-05. 06:an blev åtgärdad från fabrik.

Annars ett säkert köp!
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Inne på 2000mila

Har en 04:a R1 som är inne på 2000 mila, vad kostade era 2000mila service?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Däcktips frsm och framförallt bak till en R1 -06?
Efter sammanlagt 600 mil har jag just kört slut på originaldäcken som suttit på sedan hojen rullades ur affären våren 06. Jag kan inte säga att jag gillade Michelin Polit Sport av den modell som satt på. Bra grepp i och ur böjar, men obehagliga i ingången på hurvor oavsett om jag bromsade eller inte. Det var min uppfattning. Men jag vet inte hur mycket som beror på däckens ålder och vad som beror på deras uppbyggnad. Framdäcket kom jag iofs bra överens med.



jag har testat olika sorters dcäk till mina R1:eek:r jag haft (04,05,06)

o måste säga att jag är mest nöjd med mina bridgestone bt 016, dessa har jag även kört bana med & dom blir inte överhettade som pilot power blir
har fått ett släpp i regn (detta på bana) men jag kände att det var på väg så det gick & rädda


ska du bara köra gata, så kör på pilot power, någon/några bandag bridgestone
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har BT016 på min nolletta och det är första gången jag kör Bridgestone och måste erkänna att jag är rätt nöjd såhär långt. Har dock inte känt efter på bana, och kommer nog inte göra det heller...

Innan har jag varit enögd och endast kört med Supercorsa/Racetech/Rennsport (på den tiden det begav sig)...
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
För att uppgradera bromsarna på R1 98-03 har jag läst på div. forum att man kan byta ut orginalpumpen mot radialpumpen som kom på R1 -04-> och R6 -06-> Någon som testat??
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Vanliga Pilot Power har ju inte det mjuka gummit på sidorna som Pilot Power 2CT har. Men båda två duger mer än väl för gata.

På bana har Pilot Power / Pilot Power 2CT sina begränsningar då de inte tål högre temperatur än 65°C. När de väl är överhettade så släpper de utan förvarning vilket kan bli en otrevlig överaskning.

Kör man i snabb grupp & hänger med i tempot så finns det bättre däck att satsa på. Te x Pirelli Rosso.

Men kör man i långsam eller medel så är det inga problem att köra med dessa däck. Skulle möjligtvis kunna vara problem på en extremt varm sommardag då asfalten är ordentligt varm, men annars helt okej för långsam/medel.

Ok, tackar. Kör i princip bara gata. Har väl tänkt försöka få in ett par bandagar till nästa år. Har en bra bit kvar till snabb grupp så då får det bli PP2Ct. Bytte till Maxxis i år men de däcken är så jäkla sävliga så byter igen till nästa år. Michelindäcken kändes spetsigare och man "ramlade" nästan in i kurvorna.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Undrar om det skilljer mycket på R6 och R1 för jag körde på maxxis i år med och jag hade inte som helst problem att styra in hojjen.... Jag och x-up busade lite motvarandra med utan några konstigheter för min del...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top