R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Oooh vackert, själv fick jag som R6-ägare hem 3st små hyllningsdekaler till Crutchlow´s supersportvinst 2009 :tummenupp

Ja det hörde jag av JTDS här på SH att man fick. Gäller nog bara de med nyare R6 för jag har då rakt inte fått några för min gamla R6:a:mad::)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja det hörde jag av JTDS här på SH att man fick. Gäller nog bara de med nyare R6 för jag har då rakt inte fått några för min gamla R6:a:mad::)

Kommer sitta på mina kinakåpor i år. :)

Tjejen fick dock inga till sin -05a,får nog dela med mig......kanske! ;)

Henrik

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Aj fan....en viss prisskillnad kan man säga :gnissla
Ja det kan man fanimej säga. :gnissla

Får bli att plocka ner skiten än mer nu, och lämna in gaffelbenen för att kunna vara hyfsat förberedd när solen kommer. :)

Jag har dock börjat bli lite smånervig över hur jag ska få ihop allt på hojen iom att den varit nerplockad så länge nu. Minnet sviker. :tungan

Aja, det löser la sig.

Edit: Kanske är en bra grej att lossa på "gaffelbensmuttrarna" innan man släpper på spännskruvarna som håller benen?

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Hallå alla på denna tråd! Är som så att jag nog blir R1-ägare igen i veckan.
En vit -09:a vill hem till mig...
Men det är ju så att det måste på ett slip-on tycker jag för att höra musiken ordentligt.
Så därför en liten fråga till alla er som kör 09:eek:r, vilka slip-on har ni?
Själv har jag bara hört Akras, lät o såg ju bra ut. Men det finns ju fler märken, vilka tycker ni ser bäst ut o låter härligast?
Kanske inte är så stor skillnad, mest i pris kanske, vad vet jag?
Se så, in med era åsikter nu...

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Men det är ju så att det måste på ett slip-on tycker jag för att höra musiken ordentligt.
Själv har jag bara hört Akras, lät o såg ju bra ut. Men det finns ju fler märken, vilka tycker ni ser bäst ut o låter härligast?

Jag köpte Yoshimura, mest för prisets skull. Hur det skiljer i ljud mellan olika märken kan jag inte svara på men det låter ju betydligt bättre (och ser bättre ut) än original. Däremot sparar man ingen vikt då originaldämparna är i titan och faktiskt väldigt lätta (blev riktigt förvånad då jag lyfte lös dem).
Ljud finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=aBFOR4U1NPM
http://www.youtube.com/watch?v=_mUOe5VqD9w
http://www.youtube.com/watch?v=JxEhBl3Gqu0 (original, för jämförelsens skull)

Mycket nöje med nya hojen!!

SpaceAce

Azzazzin
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
1 st. R1 -09 gata, 1 st. R1 -09 bana
Är ju förstås ganska svårt att avgöra ljudet via youtube... Men de gjorde ju inte mig
mindre sugen iaf...
Kanske nån som vet nåt bra(billigt) ställe att handla slip-ons på?
Mycket nöje kommer det garanterat att bli!!

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-

Bättre hojval än så går väl inte att göra:)

Angående bättre ljud så finns det en hel uppsjö att välja bland, så pass svårt att välja så jag själv kör med org fortfarande:tungan jo jag vet

Men har mina tre favoriter då Acra http://www.youtube.com/watch?v=JgbuR8kdIMY

Leo http://www.youtube.com/watch?v=yf4JIljsMNg

samt äh vi glömmer bort namnet bara lyssna http://www.youtube.com/watch?v=Ynb_Ujrtk8Y

Vill man sen ha ännu råare ljud så är det y-pipe samt kat borttagning som gäller.

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Hoj
Yamaha xt660r -04
Tjena på er.
Har precis inköpt en r1.a -00. Vad skall man ha för olja i den (bara det bästa är bra nog till en hoj eller??).
En fråga till, hur viktigt ät det att kontrollera ventilerna på en sån, är det ofta man måste jysterna?

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Tjena på er.
Har precis inköpt en r1.a -00. Vad skall man ha för olja i den (bara det bästa är bra nog till en hoj eller??).
En fråga till, hur viktigt ät det att kontrollera ventilerna på en sån, är det ofta man måste jysterna?

Många av oss kör med Biltemas Raceolja (seriöst).

98-99 hade ventiljustering vid 4200 mil har jag för mig. Så det är inte speciellt ofta. Leta reda på en manual för din modell.

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Hoj
Yamaha xt660r -04
Biltemas??
Kan det va klokt?
Ja ja där ser man.
Angående ventilerna menade jag om det är ofta man behöver byta schims eller det brukar vara inom referens områdena. Jag har hört att man inte behöver kolla det så noga om inte ventilerna tickar eller låter konstigt.
Tack annars för ett snabbt svar.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Många av oss kör med Biltemas Raceolja (seriöst).

98-99 hade ventiljustering vid 4200 mil har jag för mig. Så det är inte speciellt ofta. Leta reda på en manual för din modell.

och många av oss använder ABSOLUT INTE biltemas olja!!
lägger ingen värdering huruvida den är bra eller inte men ingen kommer lyckas få mig att tro att det inte skiljer på oljorna utan att det bara handlar om att märket kostar pengar, själv använder jag Castrol olja.
Nu kan ni hacka på mig.......:tungan

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Vågar ni köra med statoils racingway så kan ni köra med biltema. Det är samma olja.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vågar ni köra med statoils racingway så kan ni köra med biltema. Det är samma olja.

Statoil race hade jag i racehojen under större delen av tiden & den gick ju 6500 mil tills jag sålde den, varav 6000 av dessa på bana. Och den går än vad jag vet så den oljan fungera nog bra kan man säga :)

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Statoil race hade jag i racehojen under större delen av tiden & den gick ju 6500 mil tills jag sålde den, varav 6000 av dessa på bana. Och den går än vad jag vet så den oljan fungera nog bra kan man säga :)

Den funkar kanon. Jag var också en skeptiker förut och körde på svindyra Shell Advance Ultra 4. Men Dr Bikes oljetrådar fick mig att vakna upp lite :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Den funkar kanon. Jag var också en skeptiker förut och körde på svindyra Shell Advance Ultra 4. Men Dr Bikes oljetrådar fick mig att vakna upp lite :)

Jag tillhörde samma skara, men även nu då jag vet bättre, så skämmer jag bort mina hojar med dyr fin-olja alá Motul 300 V :)

Klart de ska ha fin-olja när husse dricker fin-öl & fin-whiskey! ;)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det finns ju som sagt tretusenmiljoner trådar om Biltemas olja... Det är upp till gay att välja, s.a.s..

Har kört med BT-olja i mina 4 senaste holkar. Hör och häpna, inte ett motorras! :skrämd

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hallå killar...
Jag får väl ursäkta mig att jag startade en oljediskussion, det är alltid trevligt men..
Jag var mer ute efter ventilkontrollsvaret, Ni kan ju dessa hojar bäst. Är det noga med kontroll eller kan man skita i det så länge hojen går bra och inte låter konstigt eller??
Man skall väl inte mecka om man inte måste eller?
-Pirre

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...